Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys apua?? Tuleeko kaikilla lypsäessä maitoa kunnolla?ov

Vierailija
06.07.2006 |

Mulla on kohta kolmeviikkoinen vauva ja tuntuu että hyvän alun jälkeen maito olisi loppumassa? Tissit on ihan tyhjät pussit ja vauva kitisee. Olemme pärjänneet hyvin tähän asti ilman lisämaitoa enkä vielä ole sitä antanutnytkään vaan olen sitkeästi imettänyt ahkeraan.

Nyt kuitenkin jo arveluttaa riittääkö tuo maito? Ja miksei multa tule lypsykonella oikeastaan yhtään maitoa?? Maidonkerääjillä saan ihan vähän maitoa, tyyliin 10ml per imetys per rinta.

Miten voisin saada maidon määrään lisääntymään, haluaisin lypsääkin sitä varastoon jotta voisin isosiskon kanssa tehdä joskus jotain ilman vauvaa kun tuntuu olevan vielä niin mustiskin kun äiti on jatkuvaan imettämässä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siitä ei siis kannata määritellä omaa maidontuotantoa. Oma tyttönikin oli " iso" -tyttö, joten maito kyllä riitti.

Tosin olin kyllä valmis imettämään monta tuntiakin putkeen (jota muuten alussa teinkin).

Vierailija
2/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lypsäminen oli tosi hankalaa. Että sain edes vähän pulloon ja pääsin jonnekin piti olla imettämättä monta tuntia toisesta rinnasta ja juoda hirmuisesti (kotikalja todella tehosi). Herumiseen vaikutti paljon oliko aikaa ja pystyinkö rentoutumaan lypsäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain pumpulla irti vain muutaman tipan ja silti täysimetystä 5kk ja kokonais 14,5kk.

Vierailija
4/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös täysimetin esikoista liki 5kk siksi nyt ihmettelenkin miksi tuntuu ettei maito riitä. Haluan kyllä ehdottomasti imettää joten taitaa olla paras vaan lisätä imetyskertoja ja entisestään lisätä juomista.

t. ap

Vierailija
5/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
6/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun tissit oli ihan räjähtämäisillään ja haudoin ensin kuumalla hauteella sain pumpattua tosi lyhyessä ajassa desin verran, mutta tuo oli tosiaan poikkeus. Silti täysimetin 6kk ja kokonaisuudessaan 13kk, vauva kasvoi todella hyvin (syntyessään 4200g, 6kk 8440g).

Jos imetyksen loppuessa puristat rintaa, tuleeko sieltä vielä maitoa (siis ihan tippa riittää, ei tarvi suihkuta)? Jos tulee niin maitoa pitäisi kyllä tulla vielä vauvan suuhunkin, joten kitinä voi johtua jostain muusta.

Kannattaa antaa ensin syödä toinen rinta tyhjäksi ja sitten toista niin paljon kuin jaksaa, ja seuraavalla kerralla aloittaa tästä vajaaksi jääneestä rinnasta. Molempia rintoja ei ole pakko syötää kerralla jos vauva on tyytyväinen, mutta jos tuntuu että maidontulo on heikkoa niin kannattaa stimuloida niitä imetyksellä. Muista juoda tarpeeksi itse nestettä, ainakin kolme litraa päivässä!

Vierailija
7/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin ollaan pärjätty 6kk YHDELLÄ rinnalla.

Vierailija
8/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra enemmän vettä kuin " normaalisti" . Ja välillä mulla ei tule juotua tuota litraa ilman imettämistäkään...

Tosiaan se pumppaus ei kerro miten paljon se vauva sieltä tisusta saa maitoa, on ne beibit sellaisia imukoneita =) Lypsykoneissakin on eroja... Miksi muuten lypsät?

Vierailija
9/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne keskolassakin aina punnitsee ennen ja jälkeen syöttöjen!

Vierailija
10/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä siis vaikka tuntuisi että pitää imettää kokoajan ja tissit olisi tyhjät.

viikossa tilanne tasaantuu.

Vierailija
11/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin mustis...

t. ap

Vierailija
12/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin näin kuumalla se on tärkeää. Jospa sun vauvalla on nyt se tiheän imun kausi. Annan olla rinnalla vaikka koko ajan ja ajattele, että se kestää päivän tai kaksi ja sitten rauhoittuu. Jos koko ajan hermoilee että " taas se kitisee" niin onhan se rasittavaa. Ymmärrän kyllä että isomman mustiksen lapsen kanssa on hankalaa. Onko jotain mitä voitte tehdä yhdessä samalla kun imetät? Pelata? Lukea? Mun isompi muistelee haikeana aikaa kun oltiin tuossa tilanteessa ja olin " sidottu" imettämään. Samalla pelasin lautapelejä isomman kanssa.

Vierailija
13/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se, mitä vauva rinnasta saa, ei välttämättä korreloi sen kanssa, mitä lypsämällä saisit " irti" . Jotkut vaan tarvitsevat sen vauvan simuloimaan, eikä kone laukaise herumisrefleksiä. Juo vaan reilusti vettä ja muita nesteitä näillä helteillä, kyllä maidon pitäisi vauvallesi riittää.

Vierailija
14/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma rinta voi sitten lopettaa herumisen pullolle yhtäkkiä.

Vierailija
15/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitää harjoitella (tai ainakin mun pitää) muuten ei heru! Alussa multa kyllä tuli maitoa pumpullakin mutta nykyään ei juuri tule mitään kun en jaksa pumppailla. Sitä paitsi rinnoissanikin on eroja; toisesta saan 40 ml ja toisesta en juuri mitään... Silti vauva kyllä syö tyytyväisenä molempia.

Mun pitäs myös tosissani harjoitella tuota pumppaamista lisää jos haluan jonnekin päästä... Yleensä teen niin, että yöllä imetän vain siitä huonommasta rinnasta ja säästän sen paremman (täytenä) aamuun ja sitten pumppaan sen. Näin olen helpostikin saanut yli 100 ml!

Vierailija
16/16 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sai vihdoin röytäistyä niin vauvakin rauhoittui. Tuon kitinän voi helposti luulla näläksi ainakin alkuaikoinan kun ei tiedä miksi vauva itkee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän