Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset naiset peittelevät ja häpeävät itseään? Minulle alastomuus on täysin luonnollinen asia.

Vierailija
28.05.2020 |

Suomessa tuijotetaan heti kun nainen on pukeutunut vähän seksikkäämmin. Ihan kuin ei olisi naista ennen nähty! Mikä suomalaisia vaivaa? Miksi pitää peitellä ja hävetä itseään? Jos joku on vähän rohkeampi, haukutaan heti huomionhakuiseksi h....aksi. Eikö kukaan muu ihmettele miten takapajulassa me olemme?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janan toisessa päässä on nudismi/naturismi ja toisessa päässä muslimimaiden huntupakko. Suomi on ahdasmielisempi naisen pukeutumisen osalta kuin länsimaat keskimäärin, sillä täällä nainen ei saa pukeutua paljastavasti tai naisellisesti ilman, että muut naiset nokkivat hänet kuoliaaksi (kuvainnollisesti).

Ei täällä saa pukeutua myöskään peittävästi (esim huivin käyttöä arvostellaan). Mun mielestä on kumma, kun ihmiset eivät saa pukeutua just niin kuin haluavat. KETÄÄN ei kiinnosta, miten miehet pukeutuvat, mutta naisten asuvalintoja aina vahdataan.

Miten se on keneltäkään pois, jos joko haluaa esitellä napaansa tai sitten peittää hiuksensa. Kunhan sukupuolielimet ovat peitettynä.

Tietty ns säädyllinen pukeutuminen kuuluu moneen tilaisuuteen ja ei kai oikeen missään työssä voi minihameen kanssa kulkea. Toisaalta esim hoitotyössä tms ei voi pukeutua abayaan vaan puetaan työnantajan määräämät vaatteet.

Joten jos vaan annetaan jokaisen pukeutua niin kuin omalle arvolleen on sopivaa.

Miksi sinulle on noin tärkeää se, mitä muut sinusta ajattelevat? Eikö olisi helpompi vain keskittyä omiin mieltymyksiin ja jättää toisten näkemykset omaan arvoonsa? Itse ainakin pukeudun vain ja ainoastaan itseäni varten. En miellyttääkseni muita. 

Vierailija
22/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä. Pukeudun usein seksikkäästi, ja muut naiset lähinnä ihastelevat jos jotain.

Ja nämä ”muut naiset” siis on pääosin suomalaisia.

Vaikuttaako asuinpaikka sitten?

Asun Helsingissä, ja täällähän on vapaampaa kuin jossain pikkupaikkakunnilla joissa ”pinnallisuus” on syntiä ja naiset ansaitsevat kunnioituksensa olemalla jotain sukupuolettomia olentoja tai ”hyviä jätkiä”.

Asun myöskin Helsingissä; olen asunut lapsuudesta lähtien. Mutta kyllä täälläkin on todella pikkusieluisia mulkeroita, joiden pääasiallinen elämäntehtävä on kyttäillä, kiusata ja ilkkua muita naisia. Ja jotka antavat ymmärtää, että jossain naisessa on jotain "vikaa", mutta eivät sitä kerro suoraankaan.

Itse pukeudun asiallisesti ja siististi sekä peittävästi, tosin joskus kuluneisiin vaatteisiin, mutta olen saanut todella halveksivaa kohtelua muilta naisilta sen vuoksi. En tiedä, miten minun pitäisi pukeutua, jotta heille kelpaisin, kun eivät he suoraankaan sano, enkä kristallipalloakaan omista. En usko, että kelpaan heille koskaan. Siispä pukeudun kuten parhaaksi itse katson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janan toisessa päässä on nudismi/naturismi ja toisessa päässä muslimimaiden huntupakko. Suomi on ahdasmielisempi naisen pukeutumisen osalta kuin länsimaat keskimäärin, sillä täällä nainen ei saa pukeutua paljastavasti tai naisellisesti ilman, että muut naiset nokkivat hänet kuoliaaksi (kuvainnollisesti).

Ei täällä saa pukeutua myöskään peittävästi (esim huivin käyttöä arvostellaan). Mun mielestä on kumma, kun ihmiset eivät saa pukeutua just niin kuin haluavat. KETÄÄN ei kiinnosta, miten miehet pukeutuvat, mutta naisten asuvalintoja aina vahdataan.

Miten se on keneltäkään pois, jos joko haluaa esitellä napaansa tai sitten peittää hiuksensa. Kunhan sukupuolielimet ovat peitettynä.

Tietty ns säädyllinen pukeutuminen kuuluu moneen tilaisuuteen ja ei kai oikeen missään työssä voi minihameen kanssa kulkea. Toisaalta esim hoitotyössä tms ei voi pukeutua abayaan vaan puetaan työnantajan määräämät vaatteet.

Joten jos vaan annetaan jokaisen pukeutua niin kuin omalle arvolleen on sopivaa.

Miksi sinulle on noin tärkeää se, mitä muut sinusta ajattelevat? Eikö olisi helpompi vain keskittyä omiin mieltymyksiin ja jättää toisten näkemykset omaan arvoonsa? Itse ainakin pukeudun vain ja ainoastaan itseäni varten. En miellyttääkseni muita. 

Itse olen saanut ihan järkyttävän huonoa kohtelua ulkoisen olemukseni vuoksi. Yksi nainen jotenkin halveksii minua ja katsoo aina inhoten kuin halpaa makkaraa. Ja olen ihan hoikka, sopusuhtainen ja pukeudun neutraalisti. Mutta joku minussa on vikana ilmeisesti ja siten, etten tajua sitä syytä itse.

Olisi kivaa, ettei tarvitsisi kohdata suoranaista halveksuntaa ja siksi olen yrittänyt sopeuttaa pukeutumistani ja muuta tyyliäni sellaiseksi, että saisin parempaa kohtelua esimerkiksi kaupoissa tai vieraiden ihmisten puolelta.

Vierailija
24/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä epätavanomaiset osat sinusta siis näkyvät, kun sinua on nimitelty huomioh**raksi?

Kuka niin sanoi? Mikä sinut tekee katkeraksi, että tarvitsee ilkeillä tuntemattomille ihmisille?

"Miksi suomalaiset naiset peittelevät ja häpeävät itseään? Minulle alastomuus on täysin luonnollinen asia. -- Suomessa tuijotetaan heti kun nainen on pukeutunut vähän seksikkäämmin. Ihan kuin ei olisi naista ennen nähty! Mikä suomalaisia vaivaa? Miksi pitää peitellä ja hävetä itseään? Jos joku on vähän rohkeampi, haukutaan heti huomionhakuiseksi h....aksi. Eikö kukaan muu ihmettele miten takapajulassa me olemme?"

Ahaa, sinä et siis kertonutkaan itsestäsi, vaikka sellaisen käsityksen tuosta saa. Olet kyllä aika herkkä loukkaantumaan, kun minun kysymykseni sai sinusta tuollaisen reaktion.

Kerropa sitten se, mitä epätavallisia, yleensä piilossa pidettyjä kehonosia suomalaiset naiset näyttävät silloin, kun heitä haukutaan huomioh**riksi. Yritän siis saada sinusta esille sen, mitä tarkoitat tuolla vähän seksikkäämmällä pukeutumisella, jota täällä takapajulassa tuijotetaan.

Vierailija
25/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kuljin lyhyehköissä hellemekoissa, ilman rintaliivejä koska mulla ei mitkään megalollot ole. Sain todella epämiellyttäviä kommentteja sekä naisilta että miehiltä, vaikka en mitään varsinaisesti paljastellutkaan. No opin ainakin sen, että pienet tissit pitää piilottaa, mutta on täysin ok esitellä valtavia ryntäitä terassilla...

Vierailija
26/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun et ap maininnut, että kaikkialla muuallakin ihaillaan alastonta vartaloa! Seksikkäästi pukeudutaan muussa maailmassa ennen kaikkea Puhaisten lyhtyjenkadulla, you know. 

Kun Eeva ja Aatami ajettiin pois Paratiisista, he huomasivat olevansa alastomia, ja sitten he "pukeutuivat" viikunanlehtiin, kun Marimekkoakaan ei vielä ehkä ollut keksitty, tai ei ainakaan toimitettu Paratiisin valintaan.

Vierailija
27/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea vastauksia, mutta ap:han ei ole nainen.

Vierailija
28/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutytön kroppa kirjoitti:

Viime kesänä kuljin lyhyehköissä hellemekoissa, ilman rintaliivejä koska mulla ei mitkään megalollot ole. Sain todella epämiellyttäviä kommentteja sekä naisilta että miehiltä, vaikka en mitään varsinaisesti paljastellutkaan. No opin ainakin sen, että pienet tissit pitää piilottaa, mutta on täysin ok esitellä valtavia ryntäitä terassilla...

Ikään kuin niitä isoja ryntäitä ei kommentoitaisi ja paheksuttaisi vielä enemmän, varsinkin jos kehtaa olla ilman rintaliivejä.

Vierailija
29/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetko siis itse alasti vai miten se alastomuus liittyy tähän? Yhtä hassu ajatus on, että jos pukeutuu peittävämmin häpeäisi itseään. Seksikäs voi olla myös ilman, että pakarat vilkkuu shortseissa, nännit vilkuttaa paidan aukosta tai kamelinvarpaan voi mitata ilman kiikareita kilometrien päästä.

Vierailija
30/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkutytön kroppa kirjoitti:

Minä en käytä yleensä rintaliivejä, vaikka jonkin verran kokoa tisseistä löytyykin.

Asuna saattaa olla esim. lyhyt nahkahame ja ihonmyötäinen paita/toppi, alla vapaat rinnat eli ei liivejä, jalassa korkokengät tai cowboy-bootsit.

En saa ikinä ikävää kommentointia, en edes ikäviä katseita (tai sitten en vaan huomaa niitä).

Vierailija
31/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä törmänny tämmöseen, mutta onko maalla sitten erilainen meininki

Vierailija
32/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin maailmaa olet kotoisin?

Vierailija
33/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kropalleni sopivia vaatteita. Korostan kroppani parhaita puolia ja peitän huonoimmat. Käytän myös oikean kokoisia vaatteita, jolloin läskimakkarat eivät tursuile.

Esimerkiksi vyötäröni on kapein kohta, joten tuon sitä esille korkeavyötäröisellä alaosalla ja croptopilla.

Vierailija
34/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu, ettei häpeä alastomuuttaan, mutta kertoo pukeutuvansa seksikkäästi. Eihän hän silloin alasti ole, vaan on sentään jotakin rihmankiertämää päällä.

Vierailija
35/42 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesäkauden alussa tämä sama  vouhkaaminen naisen pukeutumisesta kesäaikaan. Vielä puuttuu koirankakkakeskustelut, niin olemme käyneet pian kaikki tärkeät (?) alkavan kesän ilmiöt läpi.  Joten joo, ihan rauhassa saa mennä vaikka alasti ympäriinsä. Jos se on ap:n mielestä kivaa ja osoitus oman itsensä arvostamisesta sillä keinoin, niin siittä vaan. Mitä hittoa se ap:lle kuuluu, jos joku päättää hankkia itselleen kaiken peittävän teltan. Kai tuonne kylien raiteille mahtuu monenlaista hiihtäjää.

Vierailija
36/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu, ettei häpeä alastomuuttaan, mutta kertoo pukeutuvansa seksikkäästi. Eihän hän silloin alasti ole, vaan on sentään jotakin rihmankiertämää päällä.

Aplodit sinulle! Ensimmäinen vastaus tässä ketjussa jossa ymmärrettiin mitä ap tarkoitti. Muut agressiiviset vastaukset kertovat juuri siitä mitä uumoilinkin: Suomessa nainen ei saa olla nainen, eikä saa ainakaan nauttia siitä että on sinut oman vartalonsa kanssa. Kummallisia vihjailuja, että kulkisin ilman vaatteita julkisella paikalla. Tietenkin omistan vaatteet, jotka laitan päälleni julkiselle paikalle. Tukehtukaa omaan katkeruuteenne. T. Ap

Vierailija
37/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään ole läski tai lyllerö. T. Ap

Vierailija
38/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alastomuutta ja seksikkyyttä ei voi vetää karkeasti samalle viivalle. Ne on ihan eri asia. Ei alastomuutta tarvitse hävetä.

On tyylikästä seksikkyyttä, jota on ilo katsella ja "seksikkyyttä" joka aiheuttaa myötähäpeän.

Vierailija
40/42 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplodit sinulle! Ensimmäinen vastaus tässä ketjussa jossa ymmärrettiin mitä ap tarkoitti. Muut agressiiviset vastaukset kertovat juuri siitä mitä uumoilinkin: Suomessa nainen ei saa olla nainen, eikä saa ainakaan nauttia siitä että on sinut oman vartalonsa kanssa. Kummallisia vihjailuja, että kulkisin ilman vaatteita julkisella paikalla. Tietenkin omistan vaatteet, jotka laitan päälleni julkiselle paikalle. Tukehtukaa omaan katkeruuteenne. T. Ap

Huomautin vain ettei alastomana oleminen ole sama asia kuin seksikäs pukeutuminen. Kannattaa vähän miettiä mitä kirjoittaa. Samoin jos kertoo saaneensa aggressiivisia kommentteja ja sitten itse päättää viestin sanoilla "tukehtukaa omaan katkeruuteenne". :D Mutta summa summaarum, minä en ole kukaan arvostelemaan kenenkään pukeutumista. Saa pukeutua niin kuin tykkää ja minä pukeudun niin kuin tykkään, ihan saman tekevää asia minulle. Jos joku vahtaa niin antaa vahdata. Eikös se yleensä ole seksikkään pukeutumisen tarkoitus? Valitettevasti niitä katsojia tai katseita ei vaan pysty valikoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi