Mitkä ruoka-aineet ovat olleet laihdutuksesi kulmakivet
Mitä olet käyttänyt / syönyt laihiksella paljon ja miten / minkä kanssa? Ois kiva saada uusia vinkkejä... Itse käytän maustamatonta tuorejuustoa leivällä margariinin sijasta, kaloreita tulee vähemmän jos määrä on sama, silti hyvää! Kukkakaalin napostelu suoraan jääkaapista... leikkelesiivu suolaisen naposteltavan sijaan... Perinteinen keitetty peruna pastan sijaan... rahkan sekaan mausteeksi tilkka maustettua/makeaa jugurttia, menee täydestä! Mitäs teillä...?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vesi?
Mä pätkäpaastoilen, 16/8, sen 8 tunnin aikana syön tavallista kotiruokaa. Mulle annoskoko on ollut ongelma, joten käytän pienempiä lautasia. En napostele (ei ole nälkä) ja sokerihammasta ei onneksi ole.
Niin ja olen siis huono juomaan, nykyään paastoaikana tulee juotuakin.
Napostelu on painonhallinnan suurin vihollinen.
Raejuusto, tuoreita yrttejä ja hiukan oliiviöljyä sekaan. Aiemmin ongelmana oli proteiinin vähyys ja se että söin liikaa rasvaisia juustoja, tällä olen saanut tasapainotettua tilannetta.
No esim eilen söin
Aamu: munakas, paistettuja tomaatteja
Lounas: kukkakaali-broilerikeitto
Päivällä: pinaatitäytteinen broilerifile, höyrytettyä kesäkurpitsaa ja parsakaalia
Iltapala: maustamatonta jugurttia, pähkinärouhetta
Välipalaksi appelsiini jossain välissä. Lisäksi juon hirveät määrät kahvia.
Eli ruokavalioni perusta on varmaan tuo kahvi.
Jätin turhat herkut pois ja laihduin 20kg. Tilalle itsekuria. Tuhat kilokaloria päivässä.
En paljasta ellei fysioterapeutin työstä makseta ja jeesus huutelua lopeteta.
Jätin pois sokerin, vehnän ja kovan rasvan. Muuten syön mitä huvittaa ja miten paljon tekee mieli. Paino putoaa yhä vain vähitellen (10kk näin) vaikken edes ollut ylipainoinen
kasvikset. Niitä vaan niin paljon kuin jaksaa ja vettä pitää juoda tarpeeksi.
En napostele. Kasvikset on hyviä, perunan tai riisin sijaan kukkakaalia ja parsakaalia.
Tonnikala ja kananmunat ovat nopeita ruokia.
Muu ruoka vaihtelevaa. Höttöhiilareita ja sokereita en syö.
Vesi ja rooibos juomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jätin pois sokerin, vehnän ja kovan rasvan. Muuten syön mitä huvittaa ja miten paljon tekee mieli. Paino putoaa yhä vain vähitellen (10kk näin) vaikken edes ollut ylipainoinen
Tämä. -16 kg vuoden alusta ilman sen kummempaa laihduttelua.
Vihersmoothiet.
Join niitä useamman päivittäin, -20kg kesän aikana.
Broilerin liha, tonnikala, raejuusto, rasvaton maitorahka, parsa, avokado, täysjyväriisi (kun urheilee) runsas veden juominen, kasvikset ja juurekset.
Syön joka päivä Saarioisten lihakeiton lounaaksi, tulee vatsa täyteen ruisleivän kera, ja kaloreita keitossa on huimat 120 kaloria! Syön myös välillä Kirjolohikeiton, kaloreita oliko 180 ! Tai sitten syön lounaaksi paistetun broilerin fileen ja wokkivihanneksia/salaattia.
Kannattaa siis suosia proteiinia, salaatteja ja kasviksia ja keittoruokia. Keho tarvitsee myös pehmeitä rasvoja.
Juo runsaasti vettä. Urheile ja liiku säännöllisesti. Nuku tarpeeksi. Ja vältä stressiä. Älä juo alkoholia. Vältä makeita juomia vaikka ovatkin kalorittomia! Ne ylläpitävät aivojen sokerikoukkua ja aiheuttavat tutkitusti vyötärölihavuutta.
Stressi ja liian vähäinen lepo ja uni jumittavat aineenvaihdunnan.
5:2 tai 6:1 paastopäivinä herkkusieni- ja vihannessäilykkeet, salsakastike ja munakkaat runsailla kasviksilla.
Parsa, lakritsi ja hernekeitto on varmaan ne THE kulmakivet mulla mitä eniten kuluu. Sit perus palautumisjuomat ja proteiinipirtelöt on saaneet mut ikävä kyllä pahaan koukkuun, vaikka tiedän etten periaatteessa niitä tarvitse ja vois vaan syödä terveellisesti. Mut näillä mennään.
Kausirehut, marjat, Snellmanin sika-nautajauheliha, voi, munat, täysmaito ja smetana.
Vesi?
Mä pätkäpaastoilen, 16/8, sen 8 tunnin aikana syön tavallista kotiruokaa. Mulle annoskoko on ollut ongelma, joten käytän pienempiä lautasia. En napostele (ei ole nälkä) ja sokerihammasta ei onneksi ole.