Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävät sellut vaikka paino pysynyt samana...mitä ihmettä?!

Vierailija
27.05.2020 |

Olen normaalin painoinen ja paino pysynyt suunnilleen samana koko aikuisiän, joskus olen ollut pari kiloa painavampikin, mutta järkytyin ihan todella kun huomasin että minulle on tullut ihan hirveät selluliittikertymät takalistoon eikä niitä ole siellä takuulla ollut vielä pari vuotta sitten. Miten ihmeessä ne ovat sinne tulleet?! ja sitäkin tärkeämpi kysymys olisi lienee miten saan ne sieltä veke????

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ja pahinta tässä ettei kyse todellakaan ole mistään pienestä epätasaisuudesta, vaan toisessa kankussa on ihan punnon kuopat! Outoa sekin että vain toinen pakara on jotenkin huonomman näköinen. Niin ja olen alle 40 vuotias jos sillä teidolla mitään teke.

-ap

Vierailija
2/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ne pois ruokavaliolla. Liikunta ei niihin vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikallakin ihmisellä voi usein olla selluliittia. Itse olin 15-vuotiaana hoikka ja silloin huomasin ensimmäiset selluliittikuopat. Ja ei niistä pääse millään liikunnalla eroon.

Vierailija
4/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkan vielä kertomalla, että ruokavaliokin on pysynyt aika samana. syön aika paljon kasviksia ja mielestäni suhteellisen terveellisesti ja kasvispainotteisesti, joskus kalaa yms. En syö eineksiä tai kamalasti herkkuja, jos herkuttelen niin syön jätskiä tai suklaata mutta en viikottain.

-ap

Vierailija
5/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikallakin ihmisellä voi usein olla selluliittia. Itse olin 15-vuotiaana hoikka ja silloin huomasin ensimmäiset selluliittikuopat. Ja ei niistä pääse millään liikunnalla eroon.

Juu, on minullakin ollut selluliittiä ihan teinistä saakka, sellaista joka näkyy kun puristaa. Mutta ei koskaan tuollaista räjähdysmäistä perunapeltoa kuten pakaroihin on nyt tullut ilmeisesti aika lyhyellä ajalla...

-ap

Vierailija
6/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...jatkan vielä kertomalla, että ruokavaliokin on pysynyt aika samana. syön aika paljon kasviksia ja mielestäni suhteellisen terveellisesti ja kasvispainotteisesti, joskus kalaa yms. En syö eineksiä tai kamalasti herkkuja, jos herkuttelen niin syön jätskiä tai suklaata mutta en viikottain.

-ap

No olisiko aihetta muuttaa sitä ruokavaliota?

Vierailija
7/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin liikunta vaikutakaan, vaan se mitä syö.

Vierailija
8/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat ne pois ruokavaliolla. Liikunta ei niihin vaikuta.

Millaisella ruokavaliolla?

Vierailija
9/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä korona-aika on syönyt lihaksistoa? Liikuit ehkä enemmän aikaisemmin.

Vierailija
10/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ominaisuus, ei vika. Kudoksen anatomiasta johtuen yleisempää naisilla kuin miehillä. Sellaista se on olla ihminen

Vierailija
11/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä korona-aika on syönyt lihaksistoa? Liikuit ehkä enemmän aikaisemmin.

En usko että ihan niin lyhyessä ajassa olisi tullut, mutta toissa kesältä on kuvia joissa selluliittiä ei tuolla mainitsemallani alueella ole nykytilanteen kaltaisesti. Olen tänä keväänä liikkunutkin varmasti enemmän kuin yleensä. Outoa kun kehon koostumus ei ole mielestäni muuttunut muutoin ja edestä päin katsottuna näyttääkin ihan samalle mutta sitten tuolla takalistossa onkin noin merkittäviä muutoksia huonompaan suuntaan.

-ap

Vierailija
12/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ominaisuus, ei vika. Kudoksen anatomiasta johtuen yleisempää naisilla kuin miehillä. Sellaista se on olla ihminen

Niin ja sitten sekin että miksi se ominaisuus näkyy lähinnä vain toisessa pakarassa muttei toisessa samassa määrin???

-ap

Vierailija
13/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ominaisuus ole, vaan oire sopimattomasta ravinnosta.

Vierailija
14/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään ominaisuus ole, vaan oire sopimattomasta ravinnosta.

Osaatko sanoa mitkä ruuat aiheuttaa selluliittiä ja mitkä ei? tai millaista ruokavaliota suosittelisit?

-ap

Vierailija
15/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse jätän salitreenit väliin, menee kaksi viikkoa kun lihas alkaa muuttua rasvaksi ja keho pehmenee. Se ei siis pitkää aikaa vaadi ja kävelylenkit eivät riitä.

Vierailija
16/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä sen tekee. Päälle kolmikymppisellä pikku hiljaa alkaa kaikki kudokset veltostua - myös se takapuolen iho. Se, että iho ei ole enää niin pinkeä ja paksu ja hyväkuntoinen, alkaa sitten näkyä paitsi selluliitin parempana erottovuutena, myös mm. allien ihon roikkumisena ja leukaperien valahtamisena. Toisilla muutokset alkavat näkyä aiemmin, toisilla myöhemmin, mutta kaikilla se on jossain vaiheessa edessä. Geenit, liikunta, ihonhoito ja ruokavalio vaikuttavat sekä muutosten ilmaantumisnopeuteen että siihen, paljonko sitä sellua on ja kuinka löysäksi iho ehtii mennä iän myötä. Liikunta ja lihasten kasvatus perusterveellisen ruokavalion ja säännöllisen ihon hoidon kanssa auttavat jonkun verran, mutta eivät poista vaivaa kokonaan.

Vierailija
17/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on se ruokavalio jolla selluista pääsee?

Vierailija
18/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäset lihakset muuttunee rasvaksi

Vierailija
19/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana istua tuolilla niin että toinen jalka on toisen päällä? Se heikentää verenkiertoa ja joidenkin mielestä edesauttaa selluliitin ja suonikohjujen syntymistä.

Vierailija
20/22 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla humahti reidet täyteen selluliittia yhdessä talvessa ja en tosiaan viettänyt sitä sohvalla mässäten vaan liikuin ihan kuten ennenkin. Itseasiassa sinä talvena oli paljon lunta ja innostuin vielä normiulkoilun lisäksi lumikenkäilysta eli liikunnan puute ei tuota aiheuttanut. Oli melkoinen shokki sitten keväällä huomata, kun olin laittamassa shortseja jalkaan että ei saakeli, polviin asti on edessäkin tuota kraatteria ja jotenkin reidet hyllyikin ihan eri tavalla kuin aiemmin..

Paino siis oli pysynyt ennallaan eikä vaatteetkaan sopineet aiempaa huonommin vaan tosiaan jokin, ilmeisesti ikääntymiseen liittyvä juttu tuo oli. Oli siis 38-vuotias kun tuo muutos tapahtui eikä sen jälkeen ole tarvinnut edes harkita shortseja tai polveenkaan ulottuvia hameita/mekkoja vaan midi ja maximitat on ainoat vaihtoehdot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme