Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahaa jää säästöön, mihin laittaisin?

Vierailija
27.05.2020 |

Nettotulo on keskimäärin 2590€/kk, kaikki menot 2050€/kk eli säästöön jää 540€/kk ja 6480€ vuodessa.

Puskuri on säästetty, siellä on 5500€. Käyttötilillä on palkkapäivää edeltävänä päivänä yleensä 1500-2500 euroa eli sitä käyttötilillä olevaa määrää voisi vähentää. Omistusasunto on, eli asuntoa varten ei tarvitse säästää. Muutamia indeksirahastoja olen ostanut, mutta en ole kovin kiinnostunut perehtymään niihin, joten mitään kovin isoja summia en uskalla sijoittaa. Mikä olisi helppo ja vaivaton, järkevä tapa säästää? En koe järkeväksi käyttötilillä makuuttaa varoja. Pitääkö vain alkaa perehtymään enemmän näihin rahastoihin? Antakaa ideoita, miten itse säästätte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
2/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kultaa. Osta metsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksirahasto on hyvä, suhteellisen riskitön tapa säästää. Laita vaikka puolet korkeakorkoisimmalle säästötilille, jonka löydät ja puolet johonkin hyvin hajautettuun indeksirahastoon kuukausisijoituksena (automaattisesti toimii, joten ei tarvitse tehdä joka kuukausi). Sitten vain unohdat rahat ja odotat, että summa kasvaa. Kyllä sille joskus käyttöä tulee. Ja jos tarvitset joskus rahaa, otat säästötililtä. Rahasto saa kasvaa korkoa korolle ja sen käytät joskus eläkkeellä tai todella pahassa paikassa.

Vierailija
4/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita hyväntekeväisyyteen.

Sehän onkin järkevä SIJOITUSKOHDE. 🙄

Vierailija
5/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin eniten joukkolainoista ja korkeakorkoisimmista tileistä, mutta kun kumpiakaan ei ole tarjolla.

Itse laittanut aktia solidaan "ylimääräiset" rahat.

Vierailija
6/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sijoitan suoraan osakkeisiin. Kaikista kustannustehokkain ja konkreettinen kohde. Vieläpä osinkoyhtiöihin... tylsiä, mutta jatkuva osinkovirta pitää mielen virkeänä ja konkretisoi sijoittamisen hyödyt paremmin kuin virtuaalibittien muutokset.

Vierailija
7/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä sijoitan suoraan osakkeisiin. Kaikista kustannustehokkain ja konkreettinen kohde. Vieläpä osinkoyhtiöihin... tylsiä, mutta jatkuva osinkovirta pitää mielen virkeänä ja konkretisoi sijoittamisen hyödyt paremmin kuin virtuaalibittien muutokset.

Niin no tähän pitäisi perehtyä jo jonkin verran enemmän, rahastot tuntuu helpommalta.

Ap

Vierailija
8/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästötilille, jolta maksetaan korkoa. Svea maksaa tällä hetkellä 1%.

Jos päädyt rahastoihin, niin tarkista niiden kustannukset. Jos rahasto ei tuota, makselet sitten vain niitä kustannuksia.

Itse ostan osakkeita, mutta en suosittele sitä, jos ei tiedä, mitä on tekemässä. Kannattaa lukaista perusasioita osakesijoittamisesta ja harkita itse.

Vierailija
9/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tähän pitäisi perehtyä jo jonkin verran enemmän, rahastot tuntuu helpommalta.

Ap

Riippuu tietysti millaisella strategialla sijoittaa, voihan sitä vaikka sijoittaa ihan samoihin yhtiöihin kuin rahasto mutta tehdä se vaan itse eikä rahaston kautta, mutta on sitten vapaus tuunata miten haluaa. Rahastoihinkin kannattaa tutustua jonkin verran, eikä ainakaan jos vaan Helsingin pörssissä sijoittaa paljoa enempää tarvitse perehtyä ainakaan huonoimmilta valinnoilta välttyäkseen. Ja sitten kun osakkeita on, alkaakin kiinnostaa talousuutiset vaikkei ennen kiinnostanutkaan, oman kokemukseni mukaan ainakin. Itse olen siis sijoittanut sekä suoriin osakkeisiin että rahastoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan