Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalahenkilökunnan koronasuojautuminen naurattaa! :D Ei taida kukaan ottaa kovin tosissaan.

Labraihminen
27.05.2020 |

Kävin verinäytteessä. Asiakaspalvelutiskillä henkilökunta oli ilman hengityssuojaimia ja suojapleksiä, vaikka istuuduin siihen ihan heidän eteen. Toinen näistä tuli labrahuoneeseen ottamaan verinäytteen. Näytteen ottamisen ajaksi (n. 2 min) hän laittoi hengityssuojaimen ja sitten otti pois ja taas peräkanaa tiskille. :D

Hammaslääkärissä aikuinen ei saanut mennä lapsen kanssa hoitotilaan, mutta sitten sai kuitenkin mennä, kun lapsi oli tullut sieltä pois. :D

Tuli sellainen fiilis, että enää kukaan ei jaksa ottaa koronatoimenpiteitä tosissaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei naurata, meiltä on kielletty suojavarusteiden ja maskien käyttö.

Vierailija
2/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa ihan se, että alan ammattilaiset sairastuvat eniten koronaan, koska eivät ymmärrä varoa. Ja vastaanotoissa on vanhanliiton jääriä, jotka luulevat että koronatestiin pyrkijällä on vain FLUNSSA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tainut olla sairaalan "korona-puolella". Ei siellä "normaali-puolella" käytetä sen kummempaa suojausta kuin muuallakaan yhteiskunnassa. Ainakin joka paikassa jossa olen itse asioinut, joutuu aika kovaan kuulusteluun kaikista mahdollisista oireista ennen kuin pääsee minnekään menemään. Joten siinä on jo esikarsintaakin ennen kuin sinne sairaalaan tai terveyskeskukseen edes pääsee sisälle.

Vierailija
4/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan vaihtelua melkoisesti. Itse kävin maaliskuussa yksityisellä lääkäriasemalla. Hoitajalla oli maski, mutta lääkärillä ei. Ovella olleella " Onko flunssan oireita" -hoitajalla oli kasvomaski ja pöydän edessä pleksi. Ilmoittautumisessa/kassalla hoitajilla maskit, mutta osa kuljeskeli tilassa tai ilmoittautumistilassa maski kaulallaan.

Kassalla räplättiin kelakortteja yms. normaalisti kädestä toiseen.

Apteekissa sen sijaan on mietitty hyvin: Kassa pleksin takana ja asiakas hoitaa itse kaikki skannaukset mitä onnistuu.

Vierailija
5/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole tarpeeksi suojaimia ja se on kaukana hauskasta.

Vierailija
6/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et tainut olla sairaalan "korona-puolella". Ei siellä "normaali-puolella" käytetä sen kummempaa suojausta kuin muuallakaan yhteiskunnassa. Ainakin joka paikassa jossa olen itse asioinut, joutuu aika kovaan kuulusteluun kaikista mahdollisista oireista ennen kuin pääsee minnekään menemään. Joten siinä on jo esikarsintaakin ennen kuin sinne sairaalaan tai terveyskeskukseen edes pääsee sisälle.

Olisiko syytä käyttää? Terveydenhuollossa liikkuu huomattavasti enemmän riskiryhmä kuin keskimäärin yhteiskunnassa ja he eivät voi edes jättää lääkärissä käyntiä väliin. Joten henkilökunnan (Ja muidenkin potilaiden) velvollisuus pitäisi olla erityisen huolellinen, ettei tartuta potilaita.

Vierailija
7/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan! Suojaimia ei ole tarpeeksi ja siksi Meitä jopa kielletään niitä käyttämästä. Kiva jos se teitä naurattaa.

Vierailija
8/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tapaa on outoa tämä maskitouhu. Kun sitä ei osaa odottaa keltään, mutta myöhemmin ihmettelee, kun maski puuttui :D

Vierailija
9/9 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti on jopa kielletty käyttämästä kuin aivan pakottavassa tarpeessa ja vasta viime viikolla saatiin määräys käyttää maskia. Aiemmin siis syyllistettiin jos joku käytti ns. "turhaan" eikä kyseessä varmasti etukäteen tiedetty eristyspotilas esimerkiksi. Määräys maskien käyttöön tuli vasta siinä vaiheessa kun tältä seudulta ei enää moneen päivään ollut löytynyt yhtään uutta tartuntaa. Silloin kun niitä oli niin maskin käyttöä esimies piti lähes rikoksena. Toki nykyiset maskit ovat todella huonoja eli eivät pysy kunnolla päässä koska ilmeisesti jotain sekundaa ja haisevat hirveälle. Tämä on sairaalan arkea mitä ihmiset eivät näe koska osastot suljettuja juuri nyt eikä esimerkiksi vieraita saa käydä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän