Nuhaiset lapset päiväkodissa
Onko teidän päiväkotiinne tuotu nuhaisia lapsia? Oletteko itse vienyt lievästi flunssaoireista lasta hoitoon? Tuntuu, että päiväkotien ohjeistukset tässä asiassa vaihtelevat paljon ja se aiheuttaa ylimääräistä ahdistusta.
Itse olen tähän asti pitänyt oman lapseni kotona nuhaisenakin, mutta se on ollut todella haastavaa, kun työpaikalta palkallista vapaata ei saa kuin kolme päivää ja töiden järjestelykin on työnantajalle hankalaa. Palkatonta vapaata ei mielellään myönnetä. Isovanhempia ei saa käyttää hoitoapuna ja muu tukiverkosto käy itsekin töissä. Lisäksi, kun muut vanhemmat eivät tätä ohjeistusta noudata, nämä päiväkodin nuhanenät tartuttavat oman lapseni jatkuvasti uudestaan eikä työnteosta tule yhtään mitään.
Lisäksi tuntuu omituiselta, että itse saan mennä lieväoireisena töihin, jossa olen tekemisissä todella huonokuntoisten vanhusten kanssa, mutta lapseni ei saa mennä samassa kunnossa hoitoon. Ymmärrän kyllä päiväkodin henkilöstöäkin tässä asiassa, mutta kun tuntuu, että edes he eivät yhtenä rintamana kieltäydy ottamasta nuhaisia lapsia hoitoon, jotta ne tavallisetkin flunssat pysyisivät kurissa.
Miten perustelet sen, että hän on koulussa vastoin annettua ohjeistusta?