Onko joku tuntematon kommentoinut jotenkin ulkonäköänne?
Tuli mieleeni tällainen, kun tänään tuli itselle tällainen tilanne vastaan.
Olin kaupassa vihannesosastolla, kun joku tuntematon nainen tuli kommentoimaan minulle arpia käsissäni. Minulla on käsissä vanhoja v.iiltelyarpia, jotka erottuvat nyt enemmän kun olen ruskettunut. Nainen oli hieman vanhempi, luultavasti 60-70-vuotias ja kommentoi jotenkin närkästyneenä arpiani. Ihan sanasta sanaan en muista, kun hämmennyin, mutta sanoi jotenkin näin: "On se kumma kun tarvitsee tuollaisia jälkiä esitellä kaikille."
Minulla oli t-paita päällä, joten tietysti arvet näkyivät. Arpeni eivät ole lähelläkään pahimmasta päästä, käteni ovat ihan "normaalin tasaiset" jos näin voi sanoa, mutta arvet erottuvat vaaleina viiltoina. En koe esitteleväni arpiani, en ole niistä ylpeä, mutta en koe mitään tarvetta niitä piilotellakaan. Kyllä, olen ollut nuori ja typerä, mutta arvet ovat osa minua, vaikka niitä kadunkin ja joskus niitä katselen ja toivon, ettei niitä olisi. En kuitenkaan häpeä niitä. Olen yleensä sanavalmis, mutta tuosta hämmennyin kyllä todella pahasti, enkä osannut vastata kuin että "Sen siitä saa, kun kaatuu ruusupuskaan."
Onko muilla joskus joku tuntematon (tai ehkä joku tuttukin) tullut kommentoimaan jotain seikkaa ulkonäössänne?
Kommentit (48)
On, pääasiassa positiivista. Missikommentit ovat olleet ehkä yleisimpiä.
Miehiltä jotain huutelua "hyvä perse!", silloin kun vielä pukeuduin paljastavammin.
Oooon... niin monesti, etten muista kaikkea...
no se muistuu, ku olin jotain 22v ja menossa töihin, olin meikannu aika tarkasti kaikki varjostukset yms ja sellanen tyylikäs vanhempi nainen, näytti vähän joltain bisnesnaiselta, joka seiso mun kaa samalla pysäkillä oottamassa bussia, niin tuli mun luo silleen "anteeks.. mut pakko sanoo, sä oot ihan älyttömän kaunis.. sulla on aivan ihanat noi posket ja poskipäät yms ja toi meikki korostaa sitä tosi hyvin"
Jotain tollasta höpötti ja se oli hassuu ku en ajatellu mtn erikoista ennen sitä :D
Ja sitten entistä passikuvaa, nykystä ajokorttikuvaa on moni kehunu.. kirjastovirkailija sano "wau, onpa kaunis kuva, sä näytät vähän viivi pumpaselta" ja no on muutki sitä kuvaa kehunut , nykyään tosin yks työhaastattelija sano tosta kuvasta "ootpa sä OLLU kaunis" :DD Silleen kiitti. :D onhan siitä jo kohta 10 vuotta mut ei olis tarvinnu korostaa sitä että OLIN kaunis. :'D En ottanu työpaikkaa vastaan. xDD haha.
Sit yks kerta ku olin värjänny mansikkablondin/kuparit hiukset niin yks tosi hyvällä tyylitajulla varustettu musta nainen tuli bussissa kehumaan, että wau, toi hiusväri todella sopii sulle :o
Ja no miesten juttuja en jaksa nyt muistella tässä.. :p .... sillon sain paljon kehuja ku oon viimeks seurustellu. sitä panostaa paljon enemmän ulkonäköön sillon ja on ilosempi. :)
no miesten jutuista muistan ehkä tän, ku näin mun kaverin poikaystävän ensimmäistä kertaa, ku menin sinne, niin tää mies vaan pysähtyy ihan niinku jotenki järkyttyneenä suu auki ja sanoo "WOW"
:'D kaveri ei hirveesti tykänny. mut ainaki olin onnistunu jossain, ku ulkonäkö oli se mitä kehitin sillon. :'D
"Tuolla sedällä on iso masu!"
Sattuu :(((((((((((((((((((((((((((
ainiin ja oon nro 4. :D tollon ku se kaverin poikaystävä kehu tolleen niin painoin jotain 53-54 kg ja olin tosi treenattu. :D ja siis ihan arkivaatteissa. :D
sillon ku painoin jotain 57-58 kg ja kuljin samoissa legginsseissä niin valimon juna-asemalla joku lyhyt, insinöörin näkönen, isomahanen mies kulki mun perässä ja sano "(hyi?) HITTO MITEN ISO PERSE!!!!!!!!!!!!!!!!" :'DDD
ja sitte ihan samoissa mitoissa olin luokkakokouksessa niin mun entiset luokkakaverit kulki mun takana ja jokainen alko puhuu mun takapuolesta ja kysy että miten se on noin hyvä, ja puhu siitä koko ajan. :DD ja ne ei oo sellasia että normaalisti puhuis mistäään ruumiinosista :DD
ja sitte poikaystävän ehkä nää mun perse-fetissit on ehk muistettavimpia, ku en voinu enää eees liikkua kootona tyyliin ku se oli aina m*******kädessä jossain ja pyys koko ajan takapuolta esille, jnejnejnejne. ei tehny mitään muuta. oli niin hyvä sen mielestä.
Vaikka kuinka moni. Kerran avasin oven kaupustelijalle aamulla ilman meikkiä ja tämän kommentti oli suoraan: "Mitä sun naamalle on tapahtunut?" Usein kun olen meikittä ihmisten ilmoilla saan vittuilevia kommentteja. Tällaisen elämän tuloksena en välitä ihmisten mielipiteistä -- minkään asian suhteen -- lainkaan.
Kun olin alipainoinen niin useampikin tuntematon siitä naljaili. Nyt olen taas normaalipainoinen kun syöpä on selätetty.
Nuorempana kommentoitiin että näytän ihan siltä ja tältä julkisuuden henkilöltä mutta nykyään olen pelkkää ilmaa kaikille kun olen rumentunut
Nii ja sitte se oli kiva ku olin joogatunnilla ja sitä ohjas nainen, ja sit se autto mua jossain liikkeessä, sano sen sieltä eestä ja sano että "sinä, kaunotar, siellä vasemmalla" ja alko neuvomaan mua. :'D
ja sit kerran yks entinen luokan suosituin poika, jonka kanssa en ees hirveesti puhunu mitää kouluaikoina niin ku näki meiät, entiset luokkalaiset, nii tuli mulle silleen "onpa susta tullu pieni :)" siis tarkotti pienikokosta. :D et jotenki lyhyt ja pieni.. :D
Rintojen kokoa. Ei ne ees ole kovin isot. Enkä esittele , mut joku idiootti joskus aina.
Kerran ku heräsin kaverin luota yökylästä se kysy "miten kukaan voi olla noin kaunis ilman meikkiä just heränneenä?!?!:D"
Mut töissä sitten ärsyttäviltä tympeiltä työkavereilta tuli just esim, meni kehuu pirteen näköseks yhtä 5 kymppistä , 5kymppinen ilostu, sit tuli mun luo "ootsä väsyny?????????????????????????????????????" (ei tunneta:D) "sä näytät hirveen väsyneeltä!!!" ja molemmilla 5 kymppisillä oli tosi vahingoniloset ilmeet kasvoilla. :'D
noita en kyl ota kovin vakavasti. :D
Takapuolta on sanottu hyväksi ja toisen kerran läskiseksi. Kerran ohi kulkenut tuntematon mies sanoi minua kauniiksi. Todennäköisesti on muitakin, varmaan rumaksikin sanottu.
On varsinkin nuorempana. Eikä koskaan hyvällä tavalla.
Ollessani parikymppisenä erään viraston asiakaspalvelussa olin juuri siinä aamuna nukkunut pommiin ja en ehtinyt meikkaamaan yhtään. Eräs miesasiakas sanoi, että olen nätti. Siitä kyllä yllätyin hieman. :D
Ja toisen kerran olin ruokakaupan ulkopuolella lähtemässä pyörälläni liikkeelle, kun joku ehkä hieman puliukkomainen mies kehui hiuksiani kauniiksi. Ne olivat silloin vähän normaalia pidemmät. Olin vain, että kiitos. :D
Muuten tuntemattomat ihmiset eivät ole kommentoineet ulkonäköäni positiivisesti tai negatiivisesti. Eipä sitä yleensä pitäisi olla syytä puuttua toisten ulkonäköön.
Keski-ikäiset naiset ovat kutsuneet minua komeeksi ja yksi jopa lääppinyt mua humalassa. Itse oon nuorempaa sorttia ja vastaavaa en ole kuullut ikäisiltäni.
Sairastin silloin vaikeahkoa syömishäiriötä ja seisoin ahdistuneena keksihyllyn edessä lähikaupassani. Vierestäni käveli vanhempi nainen, joka skannasi minut päästä varpaisiin ja totesi "onpa laihat jalat" ja jatkoi matkaansa. En ostanut keksejä.
Positiivisesti lähes aina ja miehiltä nuo kommentit. Kasvoja, takapuolta ja hiuksia on kehuttu.
Kerran joku nainen tuli kysymään olenko käynyt mammografiassa kun on noin isot tissit! En osannut sanoa mitään. Ihan tavallinen paita oli päällä baarissa. Peittävämmästä päästä kaiken lisäksi. Myöhemmin olen pienennyttänyt rintani mutta en niitä silloin piiloon saanut ja miksi olisi tarvinnutkaan?
Lehmä ja tehkää kauneudelle tilaa.
Kesätyöntekijä hiipi takaa ja läppäisi hartioille ja huusi böö tmv.
Käännyin säikähtäneenä, ja tyyppi oli että sori, luulin toiseksi. ”Mutta eikö siisoo kiva että hiukset näyttää nuoren naisen hiuksilta”.
Jäin miettimään miltä persiiltä se vanhan naisen naama näytti.
Nuoruusaikana useinkin. Sitten jossain vaiheessa muutuin näkymättömäksi. Kukaan ei sano enää mitään.