Onko joku tuntematon kommentoinut jotenkin ulkonäköänne?
Tuli mieleeni tällainen, kun tänään tuli itselle tällainen tilanne vastaan.
Olin kaupassa vihannesosastolla, kun joku tuntematon nainen tuli kommentoimaan minulle arpia käsissäni. Minulla on käsissä vanhoja v.iiltelyarpia, jotka erottuvat nyt enemmän kun olen ruskettunut. Nainen oli hieman vanhempi, luultavasti 60-70-vuotias ja kommentoi jotenkin närkästyneenä arpiani. Ihan sanasta sanaan en muista, kun hämmennyin, mutta sanoi jotenkin näin: "On se kumma kun tarvitsee tuollaisia jälkiä esitellä kaikille."
Minulla oli t-paita päällä, joten tietysti arvet näkyivät. Arpeni eivät ole lähelläkään pahimmasta päästä, käteni ovat ihan "normaalin tasaiset" jos näin voi sanoa, mutta arvet erottuvat vaaleina viiltoina. En koe esitteleväni arpiani, en ole niistä ylpeä, mutta en koe mitään tarvetta niitä piilotellakaan. Kyllä, olen ollut nuori ja typerä, mutta arvet ovat osa minua, vaikka niitä kadunkin ja joskus niitä katselen ja toivon, ettei niitä olisi. En kuitenkaan häpeä niitä. Olen yleensä sanavalmis, mutta tuosta hämmennyin kyllä todella pahasti, enkä osannut vastata kuin että "Sen siitä saa, kun kaatuu ruusupuskaan."
Onko muilla joskus joku tuntematon (tai ehkä joku tuttukin) tullut kommentoimaan jotain seikkaa ulkonäössänne?
Kommentit (48)
80-luvulla molemmat; vastaantullut vanhempi herras mies sanoi ohikulkiessaan: Ai , miten kaunissilmäinen neiti.
Samalla vuosikymmenellä mies junassa sanoi, että olen kaunis suomalainen nainen. Hyvin jäivät mieleen.
Tämä tapahtui, kun olin teininä kaverini kanssa kaupungilla. Minulla oli lyhyet hiukset ja pukeuduin t-paitaan ja shortseihin, eivätkä rintani vielä olleet kasvaneet. Istuskelimme puistossa kaverin kanssa, kun yksi keskustan juopoista hoiperteli viereemme ja alkoi selittämään minulle, miten sitten poika täytyy pitää hyvää huolta tyttöystävästä. Myönneltiin vain häntä ja lähdettiin siitä aika nopeasti, mutta kyllä kirpaisi muutenkin epävarmaa teini-tyttöä tuo kommentti.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla molemmat; vastaantullut vanhempi herras mies sanoi ohikulkiessaan: Ai , miten kaunissilmäinen neiti.
Samalla vuosikymmenellä mies junassa sanoi, että olen kaunis suomalainen nainen. Hyvin jäivät mieleen.
Seksuaalista ahdistelua. Miten kehtasivat!!?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui, kun olin teininä kaverini kanssa kaupungilla. Minulla oli lyhyet hiukset ja pukeuduin t-paitaan ja shortseihin, eivätkä rintani vielä olleet kasvaneet. Istuskelimme puistossa kaverin kanssa, kun yksi keskustan juopoista hoiperteli viereemme ja alkoi selittämään minulle, miten sitten poika täytyy pitää hyvää huolta tyttöystävästä. Myönneltiin vain häntä ja lähdettiin siitä aika nopeasti, mutta kyllä kirpaisi muutenkin epävarmaa teini-tyttöä tuo kommentti.
:(
Kännissä näkö sumenee. Ei varmaan helpota nyt sitä teiniä tosin.
Rumaksi haukutaan, varsinkin ä pärät haukkuvat ja tuijottavat sillä naamani on täys pisamia :(
Silmien väriä on muutaman kerran kehunut täysin vieras henkilö.
Hyi miten rumat jalat, suonetkin näkyy. - juu olen valkoinen, kiitos tästä, saan varmaan silti maata täällä rannalla.
Olisit kaunis jos olisit vähän laihempi. - klassinen negatiivinen iskurepliikki baarissa, kai nämä joillekin itsetuhoisille naisille uppoaa?
Toi ruma muija kyylää sua - olin teini ja katselin silloin kyllä ihan bussin ikkunasta ulos. Eipä tuollaisella huutelulla mitään väliä ole, mutta edelleen näin 23 vuoden jälkeen muistan silti ne kaksi poikaa.
Matkatoimistossa (silloin, kun niitä vielä oli) mies sanoi: tänä iltana tulee telkkarista missikisat. Kai sinä olet siellä?
Nuorena haukuttiin laudaksi, myöhemmin olen kyllä saanut positiivisia kommentteja, joista muutama on jäänyt mieleen. Teinipoika sanoi mulle ratikkapysäkillä: Ootsä joku malli vai? ja Yksi työkaveri väitti Madonnan näköiseksi (siis 90-luvulla). Olin kummastakin hyvin imarreltu, koska itsetuntoni on aina ollut huono enkä ole ikinä pitänyt itseäni mitenkään kauniina.
Tietenkin, nuorena. Kaikkihan ovat joskus olleet nuoria. Kohteliaisuuksia, kysymyksiä olenko sitä ja tätä.
On kaikenlaisia kommentteja tullut. Viime aikoina mieleenpainuva oli, kun olin juuri lopettanut juoksulenkin ja kävelemässä kotiin, ja liikennevaloissa katseeni kohtasivat nuoren huumeongelmiin luisuvan näköisen naisen kanssa. Ajattelin, että mahtavaa, nyt hän tulee pyytämään rahaa. Mitä vielä; hän käveli eteeni, katsoi minua silmiin ja totesi vakavana: "jumalauta, sä olet KAUNIS".
Tuo oli siitä(kin) hauskaa, että vaimoni on useaampaan otteeseen painottanut minulle, että olen nimenomaan kaunis, enkä "pelkästään" komea.
Kehuja on kiva kuulla silloin, kun tilanne on yksityinen. Työpaikalla on myös tullut kaikenlaista, mutta ne menevät enemmän vaivaannuttavien kommenttien piiriin, koska en itse koe työpaikkaa oikeaksi ympäristöksi sanoa kenenkään ulkonäöstä mitään.
M29
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, nuorena. Kaikkihan ovat joskus olleet nuoria. Kohteliaisuuksia, kysymyksiä olenko sitä ja tätä.
Totuus kuitenkin on, että kaikki eivät ole nuorinakaan kauniita. Jos joku latelee kohteliaisuuksia vähemmän nätille tytölle niin sillä on vain yksi ajatus mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:(
Kännissä näkö sumenee. Ei varmaan helpota nyt sitä teiniä tosin.
Tiesin kyllä miehen kuuluvan pahasti alkoholisoituneeseen porukkaan, olivat muutkin aina kaikkien kimpussa. Pari vuotta myöhemmin tuosta tämä samainen mies kehui minua maailman kauneimmaksi naiseksi ja seurasi ympäri kaupunkia.
Kyllähän minä jo silloin teininä tuon miehen tiesin, mutta tottakai silti tuntui pahalta. Onneksi en ollut herkimmästä päästä oleva teini, eikä mitenkään pahasti jäänyt tuo kommentti päähän kummittelemaan.
Yläasteella historianopettaja huomautti luokan edessä, että minulla on samanlaiset hiukset kuin George Armstrong Custerilla. Epäsuorasti totesi, että olisin ollut 1800-luvulla Pohjois-Amerikassa unelmien skalpeerauskohde. Nauran tälle edelleen :D
On, monta kertaa. Nuorempana ja nyt vanhempana (> 50v) kehuttu kauniiksi. Aina se lämmittää mieltä.
Nuorena jopa tottui ihasteleviin kommentteihin, niitä sai kuulla tosi paljon ja monet tulivat myös tytöiltä/naisilta. Ja tottakai joukkoon mahtui myös muutama "iso perse"- huuto tms. kännisiltä äijiltä... Mutta viimeisin taitaa olla viime kesältä, kun olin juuri täyttämässä 51 ja mulla oli pitkä kesämekko päällä, eräs vanhempi miekkonen Prismassa (tais olla menossa kaljaa ostamaan) vastaan kävellessään totesi "olet nätti"😀
Muistan ikuisesti, kuinka ylä-asteen terveystiedon opettajani sanoi minulle 7. tai 8.luokalla, että minulla on synnyttäjän lantio. Opettaja oli myös nainen, mutta erehtyi pahemman kerran. Synnytin reilu 4v sitten ja melkein kaikki mahdollinen meni pieleen, enkä suostu enää ikinä synnyttämään ja kärsin vieläkin synnytyksestä tulleista "vammoista".
Olin pari vuotta sitten työmatkalla Milanossa. Matka kesti vajaan viikon. Olen normaalisti ihan tyytyväinen ulkonäkööni, vaikka kroppa onkin enemmän mallia Ashley Graham kuin Candice Swanepoel. Kasvot on kuitenkin ihan ok ja liikun kauniisti (tanssinopettajani kommentti) ylipainosta huolimatta. Yhtänä iltana olimme kävelemässä hotellilta illallisravintolaan seurueemme kanssa ja minulla oli poikkeuksellisesti huono fiilis ulkonästäni. Tuntui, että kaupunki oli täynnä kauniita ja tyylikkäitä ihmisiä ja minä taas tunsin itseni itäsuomalaiseksi karjakoksi, joka on karannut lypsymekko päällä suureen kaupunkiin. Kävelin seurueemme perässä kadulla, kun vastaan tuli jumalaisen komea italialainen mies. Mies näytti siltä kuin olisi astunut ulos suoraan Armanin mainoksesta. Mies tuijotti intensiivisesti minua jo kaukaa, vaihtoi kadunpuolta ja käveli suoraan kohti. Kohdallani hän tuijotti silmiini ja murisi matalasti 'Sexy' ja käveli ohitseni. Kommentti kohotti itsetuntoani ja fiilis oli hyvä lopputyömatkan, vaikka tiesinkin että kyseinen mies sanoo saman todennäköisesti jokaiselle naiselle.
On eikä yleensä mitenkään positiivisesti. Se mistä yleensä kommentoidaan on valkoisuus. Tuntuu että täällä on jotenkin väärää olla valkoinen kun monella on tanorexia. Toisilla on myös omasta mielestään joku oikeus määritellä mikä on oikein ja mikä kaunista ja kommentoida. Röyhkeitä kun ovat.
Joku poika joskus sanoi että hyvä perse kun menin ohi, itse olin kolmekymppinen, enkä todellakaan pitänyt kommentista.
Sitten kerran joku keski-ikäinen mies sanoi, että oletpa kaunis, kun pysähdyin katoksen alle hetkeksi kun satoi. Siitäkin hämmennyin, mutta toki ihan hyvällä otin ja kiitin häntä ennenkuin jatkoin matkaa.
Joskus nuorempana on kehuttu myös, mutta en muista että olisin mitään negatiivista saanut koskaan.
Noin yleisesti ottaen en näe miksi kenenkään ulkonäköä pitää kommentoida mitenkään. Eri asia toki jos puoliso kehuu tms.