Nainen: voisitko kuvitella olevasi sisarvaimo? Mies: voisitko kuvitella ottavasi enemmän kuin yhden vaimon?
Olen silloin tällöin seuraillut TLC:ltä Sisarvaimot-sarjaa. Olen pohdiskellut, ettei moniavioisuus välttämättä ole huono valinta vaan siinä voi olla myös paljon positiivisiakin puolia, ei pelkästään aviomiehen vaan myös vaimojen ja lasten kannalta. Tilanne voi tietysti olla täysin päinvastainenkin, jos mies kohtelee vaimojaan ja lapsiaan epäoikeudenmukaisesti tai muutoin kaltoin ja jos osapuolet ovat toisilleen kovin mustasukkaisia.
Iso perhe tuo mukanaan sekä ongelmia että turvaa ja rakkautta. Niin paljon riippuu niistä aikuisista, jotka perheen muodostavat. Itse en kuitenkaan naisena olisi valmis olemaan sisarvaimona, koska todennäköisesti olisin ainakin jossain määrin mustasukkainen. Mitä mieltä muut ovat? Onnistuisiko moniavioisuus?
Kommentit (67)
En mutta voisin ottaa useamman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vuosia tietämättömästi, mutta aavistaen sisarvaimoa, enkä halua sitä olla.
Ai, teillä asuu tietämättäsi joku toinen nainen? Mikä estää lähtemästä, kynnysmattous?
En tosiaan voisi. En voisi kuvitella edes olevani vaimovaimo.
Kody ja naiset ovat mormooneja. Aikoinaan mormonit olivat tunnettuja bolygamisteja, muttei enää. Sanoutuivat irti moniavioisuudesta.
Siksi Kody perheineen on suljettu pois mormoniseurakunnasta.
En ottaisi edes sitä yhtä vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun käy sääliksi sitä Sisarvaimojen miestä. Neljä lihavaa, keski-ikäistä tanttaa vaimoina, eikä omaa kotia ollenkaan. Aina pitää yöpyä jonkun tantan luona, ja kaikki vaativat aviovelvollisuuksien suorittamista :(
Niin sehän se on se nykymiehen pahin pelko eli seksi naisen kanssa.
Mikään kommuuni- tai kämppismeininki ei sovi minulle, enkä jaksa muutenkaan ylimääräisiä ihmisiä. En ole mikään introvertti, mutta en myöskään niin sosiaalinen, että jaksaisin mitään isoa laumaa. Joten ei kiitos. Haluan mieluummin pienen oman perheen enkä mitään laajaa kokonaisuutta. Samasta syystä en itse jaksaisi sitä, että itselläni olisi useampi kumppani - en vaan kaipaa niin paljon ihmisiä ympärilleni.
Haluaisin sisarvaimon, mutta mies ei oikein innostu ajatuksesta. Kyllä tämä kahdestaan olokin minulle sopii, mutta lapsia en ehkä tähän suhteeseen halua.
Juuri tuo naisten ylipaino kielii minustakin pahasta ahdistuksesta. Syödään suruun ja katkeraan oloon. Robinkin oli aluksi hoikka ja nauravainen. Ei ole enään kumpaakaa.
Ei tarvi edes kuvitella, asun maassa missä tämä on sallittua ja tietysti olen hydyntänyt tätä etuutta elämässäni.
Sisarvaimot? kas kun ei velimiehet. Kamalaa pelkkänä ajatuksenakin. Hitsit, että ihmiset on sekaisin nykyään.
Siis miksi tämä on heti naisille suunnattu? Miksi oletat heti että nainen on se suhteen altavastaaja ja yksin sitoutuja? Ja mitä ihmettä te vaihtelette nimeä suhteen mukaan jossa mies ei sido mitään teihin? Niin jäätävän noloa omistaa identiteetti kun mies ei edes nai yksinoikeudella sinua. Miksi nostatte miehet jalustalle, häh?
Abortoisin poikalapsen. Omassa perheessä pidän huolen että miehillä ei ole mitään oikeuksia. Nostatte aina esiin vain naisen heikon aseman normina ja suostuttelette naisia siihen. Jos naisella on useampi mies niin heti alkaa huorittelu. Yllätys, että vain ne miehen valtaa edistävät perhemallit sallitaan, hah.
Nainen on nolo. Omistaa nimensä miehelle kuin Irja tai lapsi, ja mies vain panee vapaana. Heikennätte kaikkien naisten asemaa. Ei naiselle sallita useita kumppaneita edes ilman virallista liittoa. Herätys. Jos naisella on useampi lapsi eri miehen kanssa niin hän saa kunnon leiman.
En haluaisi olla edes yksin yhden miehen vaimo.
En ymmärrä niitä kodyn ämmiä. Varsinkin Meri voisi minusta ottaa eron siitä sakista, on muutenkin ulkopuolinen ja viihtyy niistä erillään. En ymmärrä miksi roikkuu niissä, ansaitsisi paremman elämän.
Älkää oikeasti jaksako alentaa vain naisia. Mikset kysy samaa mieheltä? Miksi mies saa hankkia jopa julkisesti virallisia panoja mutta nainen ei saa hankkia niin monta kumppania kuin haluaa? Miksi aina miehen sukunimi, miehen vapaus, poikalasten suosiminen? Naiset pillittää että naiset on muka kaksinaamaisia mutta sitten mies saa yksinoikeudella vetää muitakin ja se on vain kivaa arkea? Alkakaa antaa naisille samat oikeudet. Poikia tulee saada abortoida, poikia tulee saada alentaa. Miehiä tulee pakottaa vaihtamaan nimeä ja olemaan haaremeissa
Aina miehen ylivalta on vapaus, mutta naiselle ei koskaan sallita samaa. Naisia saa haukkua bikineiden pitämisestä ja trikoopeppukuvista, mutta miehet saa vetää yksinoikeudella useita naisia. Miehet ei KOSKAAN antaisi oman sukupuolensa vajota noin alas. Akat vielä vaihtaa nimiään joka alentaa jopa tyttöjen asemaa ja silti sitä ei saisi kritisoida. Hahahah.
Kyllä miehet on susia.
Vierailija kirjoitti:
En mutta voisin ottaa useamman miehen.
Miksi ihmeessä?
Ehdotin miehelle yksi päivä että hankitaan velimiehiä, mutta ihme kyllä ei innostunut...
Mies: voisitko kuvitella olevasi velimies? Nainen: voisitko kuvitella ottavasi enemmän kuin yhden miehen?
Yhessäkin akassa on tarpeeksi riesaa.
t: Mies
Olisihan se munkin mielestä kivaa omata monta aviomiestä, jotka hoitavat lapsien kasvastuksen ja kodinhoidon ja joka yö saa vielä eri henkilön sänkyyn!
No ei ihan oikeasti, en ikinä olisi mikään sisarvaimo.
Olen ollut vuosia tietämättömästi, mutta aavistaen sisarvaimoa, enkä halua sitä olla.