Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä, yhtäkkiä järkyttävät pms-oireet

Menkkahullu
26.05.2020 |

Oon 28-vuotias nainen. Teini-ikäisestä melkeinpä tähän päivään asti mun pms-oireet on olleet tyyliin muutama finni, vähän ärtymystä ja mahakipua muutama päivä ennen menkkoja.

Mutta nyt muutamana viime kuukautena.. ihan järkyttävää! Maha kramppaa ja rintoihin ei voi edes koskea. Tämä alkaa jo reilu viikko ennen menkkoja. Lisäksi oon joko ihan raivona tai kieriskelen itsesäälissä ja itken. Valvon yöt miettien kaikkia virheitä joita olen elämässäni tehnyt ja ajattelen pelkkää pahaa itsestäni. Tunnen itseni rumaksi ja säälittäväksi luuseriksi.

Vaikea selittää, mutta viime yönä olin niin ahdistunut että jopa RUKOILIN apua jumalalta, vaikken ole koskaan ollut uskovainen. Koen niin ylipääsemätöntä ahdistusta, että välillä tuntuu etten selviä tästä hengissä. Helpottaa tietysti ajatus siitä, että tämä on ohimenevää. Yleensä mulla oireet helpottaa heti, kun menkat alkaa.

Olen ollut muutaman yön mieheni luona, mutta tänään lähdin kotiin koska koen olevani kertakaikkiaan huonoa ja masentavaa seuraa tällä hetkellä. En halua/jaksa mennä ulos, en edes kauppaan, enkä nähdä ylipäätään ketään.

Onko muita jotka on kärsineet vastaavasta, vai olenkohan sekoamassa? 😅 En oikein edes tiedä mitä tällä aloituksella haen, ehkä vertaistukea?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi jolla iski pahat pms oireet kolmekymppisenä. Näytön turvonneelta suohirvioltä ja tekee mieli olla piilossa pöydän alla se aika. Elämä tuntuu toivottomalta, tissejä kivistää, itku saattaa yllättää pikku jutuistaan päätäkin särkee.

En tiedä mikä auttaa. Kävelylenkit luonnossa ja suklaa helpottaa. En edes yritä vaatia itseltä mitään pms-aikana.

Vierailija
22/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä sen verran, että ihmettelen tosiaan miten tämä on yhtäkkiä tällaiseksi mennyt. 😀 Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ikinä ennen mulla ei ole ollut vastaavia oireita ennen menkkoja. Oon kärsinyt aikoinaan ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta, mutta ne olen jo saanut kuriin lääkkeillä ja terapialla ja nykyään pärjään ilman kumpaakaan.

Ap

Olet sen ikäinen että hormonitoiminta muuttuu. Itselläni alkoi kamalat pms oireet kun täytin 30. Finnejä tuli ja olin itkuinen ja välillä niin vihainen että olisi mieli tehnyt hajottaa paikkoja.

Mutta se menee ohi. Muutama vuosi sitä pahinta kunnes tasoittui, ei ole enää onneksi. Katsotaan tuleeko taas jotain kun täyttää 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä sen verran, että ihmettelen tosiaan miten tämä on yhtäkkiä tällaiseksi mennyt. 😀 Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ikinä ennen mulla ei ole ollut vastaavia oireita ennen menkkoja. Oon kärsinyt aikoinaan ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta, mutta ne olen jo saanut kuriin lääkkeillä ja terapialla ja nykyään pärjään ilman kumpaakaan.

Ap

Olet sen ikäinen että hormonitoiminta muuttuu. Itselläni alkoi kamalat pms oireet kun täytin 30. Finnejä tuli ja olin itkuinen ja välillä niin vihainen että olisi mieli tehnyt hajottaa paikkoja.

Mutta se menee ohi. Muutama vuosi sitä pahinta kunnes tasoittui, ei ole enää onneksi. Katsotaan tuleeko taas jotain kun täyttää 40.

Mulla jatkunut jo kolmekymppisestä lähelle viisikymppistä. Jospa vaihdevuodet viimein lopettaisi nuo syvien vesien päivät jolloin toivottomuus on päällimmäinen tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme