Uusi tutkimus: lähes 70% naisista on ylipainoisia
Kommentit (105)
Ei oo kovin uus, ku vuosikausia täällä huudettu 😂
No niinpä ja minä (165/53) saan jatkuvasti kanssasisarilta olevani "laiha". No, yhdeltäkään lääkäriltä en tällaista "diagnoosia ole saanut" ja ahkerana treenaajana lihaskuntoni on kaikilta osin ikäluokassa parasta tasoa, rasvaprosentti mitatusti normaali. Sellaista nykymaailmassa.
Kyllähän sen näkee ihan ympärille katsomallakin. Lihavia miehiä ja naisia on koko ajan enemmän. Nyt lomalla ollessa eri paikoissa on nähnyt myös, miten valtavasti on lihavia lapsia ja perheitä, joissa kaikki on vaikeasti ylipainoisia. Asialle pitäisi tehdä oikeasti jotain.
Mulle on miehenä ok että naisessa on muotoa ja pehmeyttä mutta liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen näkee ihan ympärille katsomallakin. Lihavia miehiä ja naisia on koko ajan enemmän. Nyt lomalla ollessa eri paikoissa on nähnyt myös, miten valtavasti on lihavia lapsia ja perheitä, joissa kaikki on vaikeasti ylipainoisia. Asialle pitäisi tehdä oikeasti jotain.
Mitä mielestäsi sille voi tehdä? Ihan itse ihminen mättää sitä ruokaa sisäänsä, vapaaehtoisesti. Lihavuus ei ole sairaus vaan itseaiheutettu tila. Seuraus omista valinnoista. Valistus on ainoa keino ja sitä on jo runsaasti tarjolla, suorastaan tuputettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mielestäsi sille voi tehdä? Ihan itse ihminen mättää sitä ruokaa sisäänsä, vapaaehtoisesti. Lihavuus ei ole sairaus vaan itseaiheutettu tila. Seuraus omista valinnoista. Valistus on ainoa keino ja sitä on jo runsaasti tarjolla, suorastaan tuputettuna.
Rehellisesti sanottuna: en tiedä. Mutta onhan se nyt oikeasti aika kauheaa, että meillä on jatkossa enemmän ja enemmän ihmisiä, jotka ovat syöneet itsensä esim. työkyvyttömäksi. Ja lapsia, joiden terveys pilataan jo lapsena vanhempien välinpitämättömyyden vuoksi.
Ongelma ei myöskään ole pelkkä syöminen vaan se, että ihmiset eivät arjessa liiku riittävästi. Joka hemmetin paikkaan mennään autolla. Ja ne lapsetkin viedään autolla aina paikasta toiseen. Vaikka olisi liikuntaharrastuksia, ei se riitä, jos arjessa syödään paskaa ja kuljetaan autolla paikasta toiseen koko ajan.
Paitsi oman elämän kannalta lihavuus on ikävä itsetuntoasia, lihavat altistuvat monille sairauksille, kuten sysäm- ja verisuonitaudit, diabetes, jotkut syövät, tapaturmat jne. Lasten hankkiminen hyvin ylipainoisena on myös riski, ainakin raskausaikana.
Vierailija kirjoitti:
eikö tästä saa keskustella?
Vitsailetko? Tästä samasta aiheesta on tuhansia ketjuja, jatkakaa niissä, alkää spämmätkö.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi oman elämän kannalta lihavuus on ikävä itsetuntoasia, lihavat altistuvat monille sairauksille, kuten sysäm- ja verisuonitaudit, diabetes, jotkut syövät, tapaturmat jne. Lasten hankkiminen hyvin ylipainoisena on myös riski, ainakin raskausaikana.
Lasten hankkiminen on aina riski.
Jos lihavuus on sairaus, se on henkinen sairaus. Ruoalla pilataan terveys, itsetunto ja iso osa elämästä. Pitäisi uskaltaa kysyä itseltään, miksi ihmeessä haluaa pilata ylensyönnillä elämänsä. Lasten syöttäminen ylipainoisiksi on vanhempien syy. En tarkoita muutaman kilon ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä ja minä (165/53) saan jatkuvasti kanssasisarilta olevani "laiha". No, yhdeltäkään lääkäriltä en tällaista "diagnoosia ole saanut" ja ahkerana treenaajana lihaskuntoni on kaikilta osin ikäluokassa parasta tasoa, rasvaprosentti mitatusti normaali. Sellaista nykymaailmassa.
Ihmettelen kun naiset aina hokevat hoikahkoille, kutenkin ihan normaalipainoisille, jotain "voi kun olet laiha....", että vähän sama kuin sanoisi kauniille, että tee nyt jotain, että tulet vähän rumemmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että lapsilla on kyse itseaiheutetusta tilasta. Heitä perheineen pitäisi auttaa.
Lihavia miehiä on aina suhteellisesti enemmän kuin naisia. Jos tästä haluaa keskustella niin loogista keskustella molemmista. Itse en kyllä jaksa. Kukaan ei maksa minulle mistään terveysneuvonnasta, joten mitä tuo minulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna: en tiedä. Mutta onhan se nyt oikeasti aika kauheaa, että meillä on jatkossa enemmän ja enemmän ihmisiä, jotka ovat syöneet itsensä esim. työkyvyttömäksi. Ja lapsia, joiden terveys pilataan jo lapsena vanhempien välinpitäm
Nuo korjataan lähitulevaisuudessa jollain lihavuuslääkkeellä. Aivan turha märistä. Sijoittakaa lääkefirmoihin jotka noita kehittää ja koko jutusta tulee ilon aihe teille.
Nykykansa on heikko ja lihava.
Vain heikko muuttuu pulllukaksi.
Urheilu ja hoikkuus kunniaan. Asap kansa laihdutuskuurille.
Vierailija kirjoitti:
Omat havaintoni:
- Työttömistä naisista 100% on ylipainoisia. Turha ulista rahojen loppumisesta kun ulkoinen habitus kertoo ihan muuta.
- Feministeistä 99% on läskejä. Ylipaino altistaa feminismille ja mahdollisesti myös muille mielisairauksille.
Itse olen feministi. En tosin missään toiminnassa vaan aatteellisesti vaan. En ole läski vaan normaalipainoinen, vaikka kolme lastakin saanut. En urheile, pelkkää arkiliikuntaa. Syön paljon ja terveellisesti. Imetän, joten energian kulutus on kyllä suurta.
Mitä mielestäsi sille voi tehdä?
Opettaa, että naiset laittavat painon ylös 17 vuotiaana, miehet 21 vuotiaana ja tämä on se, mikä pidetään.
Nyt valtaosa elää niin, että se 1-2kg per vuosi on ihan ok, että eihän se ole mitään.
No se 2kg vuodessa tarkoittaa sitä, että 17v ja 50kg, painaa 45 vuotiaana 106kg.
Tuossa iässä täysikasvuisuus on saavutettu ja jokaisen ylimääräisen kilon syöminen on turhaa ja tyhmää.
Lisäksi kun on hoikka, eikä mahalaukku ole venynyt, on helppo pitää itsensä hoikana ja on myös helppo ja kevyt tarvittaessa liikkua, jälkikäteen tämä on haastavaa, joten ratkaisu on se, ettei koskaa ruveta lihavaksi, ihan vain omaa tyhmyyttään!
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on riskitekijä lähes kaikissa sairauksissa.
Sulle jo kerrottiin, että tutkimusta ei tuolla ole, koska sitä ei ole tehty.