Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi vähän kurja mieli äskeisestä lähikauppareissusta

Vierailija
26.05.2020 |

Palautin tyhjiä tölkkejä reilun kuuden euron edestä ja kun olin latomassa niitä koneeseen, niin siihen tuli kolme n. 10-vuotiasta tyttöä odottamaan vuoroaan. Heillä taisi olla yksi pullo palautettavana. Kun sain tölkit laitettua koneeseen, niin siirryin sivuun pesemään käsiäni. Tytöt laittoivat pullonsa ja kirmasivat kikatellen kassalle. No en ajatellut siitä sen enempää, vaan aloin keräillä ruokia ostoskoriini. Minuutin-parin kuluttua hoksasin, että enhän mä muistanut ottaa kuittia pullonpalautusautomaatista. Lappua ei automaatissa enää ollut, ja tytöt olivat tietysti jo tässä vaiheessa poistuneet kaupasta reilu 6 € rikkaampina. Selvisipä sekin kikattelun syy. ☹️

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut kertomasi,tiedon väärtti.Ole huolellisempi ja ota toisetkin huomioon.Mitäs jätit kuittisi,oma vikasi,älä mollaa penskoja!

Sinun arvoissasi on ehkä tarkistamisen varaa. Jos kadotat lompakkosi, et tietenkään halua sitä takaisin rehellisen kansalaisen toimesta vai?

Vierailija
142/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut kertomasi,tiedon väärtti.Ole huolellisempi ja ota toisetkin huomioon.Mitäs jätit kuittisi,oma vikasi,älä mollaa penskoja!

Sinun arvoissasi on ehkä tarkistamisen varaa. Jos kadotat lompakkosi, et tietenkään halua sitä takaisin rehellisen kansalaisen toimesta vai?

Hieman eri mittakaavan asiasta puhut. Ap:tä taisi eniten kismittää tyttöjen iloisuus. Mitään takeitahan hänellä ei ole, että tytöt olisivat hänen pullorahansa vieneet. Ties vaikka ap olisi epähuomiossa painanut hyväntekeväisyysnappia tai tytöt jättäneet ap:n kuitin koneelle ap:n poimittavaksi, ap:hän ei tilannetta heti tarkistanut. On vaan kivempi syyttää niitä iloisia tyttöjä, eikä omaa huolimattomuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman eri mittakaavan asiasta puhut. Ap:tä taisi eniten kismittää tyttöjen iloisuus. Mitään takeitahan hänellä ei ole, että tytöt olisivat hänen pullorahansa vieneet. Ties vaikka ap olisi epähuomiossa painanut hyväntekeväisyysnappia tai tytöt jättäneet ap:n kuitin koneelle ap:n poimittavaksi, ap:hän ei tilannetta heti tarkistanut. On vaan kivempi syyttää niitä iloisia tyttöjä, eikä omaa huolimattomuuttaan.

Kuittivarasko siellä selittelee?

Vierailija
144/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kurjuus ap. Miten tästä nyt eteenpäin? Nyt kannattaisi jo tehdä joku henkilökohtainen SWAT-analyysi, jolla kartoitat omat vahvuutesi, heikkoutesi, mahdollisuutesi ja uhkatekijät, jotta selviät tulevasta.

Vierailija
145/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SWOT ^ 

Vierailija
146/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miten tytöt oppisivat oikean ja väärän, jos eivät tajua jo tuotakaan vähää. Rehellisyydelle ja reiluudelle ei oikein ole sopivaa mittapuuta.

Eri asia on se, että veivätkö he kuitin ja nauroivatko sille vai jollekin muulle asialle. 

Vierailija
147/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi tietää, että veivätkö ne tytöt edes sitä kuittia. Ehkä se putosi maahan tai jotain muuta? Tai sitten tytöt palauttivat pullonsa ja ottivat kuitin luullen sen olevan heidän kuittinsa. Mitään todisteita tai näyttöä ei ole siitä, että tytöt olisivat kuitin ottaneet, eli aloittajan syyttelyt ovat täysin turhia.

Vierailija
148/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuittivarasko siellä selittelee?

Onko sinulla todisteita, että tytöt veivät ap:n pullorahat? Ap:han pystyy vain spekuloimaan, mitään hän ei todeksi tiedä. Häpeämättömästi vielä suoraan syyttää tyttöjä netissä.

Lompakon kadottaminen sen sijaan aiheuttaa aivan toisen suuruusluokan ongelmia kuin pullokuitin katoaminen. Lompakon mukana kun katoaa yleensä monia tärkeitä kortteja, joiden mitätöiminen ja uusiminen on työlästä ja uhkana on myös identiteettivarkauden kohteeksi joutuminen. Rahanmenetys on siinä harvoin se suurin peikko.

Taidat sinäkin siis vain vihata nuoria ihmisiä, oletko kenties kovinkin vanha ja katkera?

LOL, mä jätän tän keskustelun nyt. Tuo sun ylianalysointi vain vahvistaa mun epäilykset siitä, että sinä se kuittivaras olet. Ja jos haluat välttämättä tietää, niin olen nuori ja en ole katkera.

Vierailija
149/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miten tytöt oppisivat oikean ja väärän, jos eivät tajua jo tuotakaan vähää. Rehellisyydelle ja reiluudelle ei oikein ole sopivaa mittapuuta.

Eri asia on se, että veivätkö he kuitin ja nauroivatko sille vai jollekin muulle asialle. 

Mielestäsi siis tyttöjen oikean ja väärän tajuamisessa on puutteita, vaikka he eivät olisi kuittia vieneet vaan se olisi esim. pudonnut lattialle? Millä perusteella?

Ja kyllä eri teoilla on eri mittakaavat ja tuomittavuus. Vastustan väkivaltaa 100%:sti, mutta toisen raapuisu ja tappaminen ovat täysin eri mittaluokan tekoja ja tuomittavuudeltaan täysin eri tasoa. Vai eikö sinusta?

Vierailija
150/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on jutut. Kaikki palstalaiset olivat lapsina tietenkin aina hyvin kilttejä ja lainkuuliaisia kansalaisia. He eivät koskaan tehneet mitään kiellettyä tai väärää ja tästä syystä heistä kaikista tuli hyvin tienaavia ja menestyneitä yksilöitä. Ja kattia kanssa.

Ikävä juttu toki AP:n kannalta tuo 6€:n menetys, mutta satavarmasti suurin osa teistäkin jeesustelijoista olisi tyytyväisenä ottanut kyseisen panttilapun - löytäjä myös saa pitää 20€ tai sitä vähempiarvoisen summan.

Vierailija
151/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP itse unohti kuitin koneeseen. Oma moka.

Vierailija
152/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pulloja palautit?

Kaljapulloja?

Jos elämä loppuu 6 euroon..niin tuskimpa nautit kalliita kivennäisvesiä?

Vierailija
153/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosi törkeää, että lähtivät sinun kuitin kanssa kanssa pois, vaikka olit itse vielä siinä ja ne näki että sinä palautit juuri pulloja.  Sehän on varastamista! Ehkä sitten ymmärtäisin jos siellä ei ole ketään ja kuitti roikkuu yksinään siinä koneessa, sitten saattaisin itsekin laittaa taskuuni sen kuitin. 

Eli itse varastaisit jollet jäisi kiinni. Sitten arvostellaan toisia varastamisesta.

Ja muutenkin, mitä teidän ihmisten päässä liikkuu? Lastensuojelu? Huh. Onko ikinä teistä ketään ala-asteikäisenä varastanut kaupasta karkkia? Siihen aikaan ei vielä olla ihan aikuisia ja ei pakosti tajuta kaikkea.

Vierailija
154/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roscawäen kakaroilla on vanhempiensa tavat. Sano kauppiaalle tuosta, katsovat valvontakameran kuvat. Tekijät paljastuvat jos haluat niistä poliisille ja sossuun ilmoittaa. Lastensuojelun heiniä.

Haluaisin nähdä kauppiaan ilmeen, kun menet vaatimaan valvontakameran kuvia. Luuletko sinä, että niitä niin vaan ruvetaan katsomaan. Ymmärrä myös, että poliiseilla on ihan oikeita töitä!

Vierailija
155/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No johon syntyi häslinki ja härdelli KUUDESTA eurosta!

En suinkaan tue rikollisuutta, mutta hieman suhteellisuudentajua, pliis.

Sinun "vain" 6 euroasi voi olla jollekin iso raha. Minulla oli elämässäni tilanne jolloin itkin onnesta, jos löysin takin taskuun unohtuneen 2 eurosen. Jonkun päivän syöminen voi olla tuosta 6 eurosta kiinni.

Vierailija
156/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen kuka hullu korona-aikana kähmii pulloja ja pullokoneita ja niiden nappeja ja palauttaa pulloja. Eikö terveytesi ole enemmän kuin 6e arvoinen? Riski melkoinen etenkin kun pullojen roudaajat ei oo niitä hygieenisimpia tyyppejä. Jos pulloja kertyi niin jätin pari kassia aina jalkakäytäväm reunaan. Oletin että kelpaa jollekin terveydestään piittaamattomalle kierrättäjälle.

Vierailija
157/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa mun nauraa!

hahahhahhahha!

Hanki mummo elämä

Ja te ”tästä se rikollisuuspolku alkaa”-jankuttajat... hui kauheeta!

Vierailija
158/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tässäkään suurin harmitus on se 6 euron pullokuitti, vaikka se kismittäisikin, vaan se yksinkertainen fakta, että jos tytöt ottivatkin kuitin, heille ei selvästikään ole opetettu perus käytöstapoja. Kaiken lisäksi he olivat AP:n kuvailun mukaan suhteellisen nuoria tapauksia ja heitä oli paikalla useampi, eli kukaan heistä ei toiminut "järjen äänenä" vaan kaikille homma oli ok ja meni läpi.

Tämä, jos mikä, on mielestäni huolestuttavaa ja aiheuttaa AP:n kuvailemaa mielipahaa.

Itse olen sekä unohtanut ottaa kuitin että ollut näkemässä toisen unohtavan ottaa kuittinsa. Molemmissa tapauksissa toimintaperiaate oli sama; minä annoin palkkiona rehellisyydestä kuittini sen palauttavalle henkilölle ja itse sain puolestani pitää sen toisen unohtaman kuitin. Oikeudenmukaisuus ja rehellisyys palkitaan aina ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
159/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne 6 euroa olivat tarpeeseen sitä paremmalla syyllä pitäisi ottaa se kuitti ensin ja sitten vasta pestä kädet.

Minun ei tulisi mieleenkään alkaa pestä käsiä ja jättää kuitti siihen koneeseen. Oma vikani olisi.

Siihen ei mene kuin sekunti ottaa se kuitti pois. Ja asiointi selvä.

Ei niin, että odotuttaa muita ihmisiä oman kuhnastelunsa vuoksi.

Jos esimerkiksi otan rahaa automaatista niin otan rahat ja kuitin ja sitten vasta alan hiukan sivummalla tumplata rahoja ja kuittia kukkaroon tms. puuhastelua.

Juuri siksi, että muut pääsevät luukulle ripeästi.

Jospa tytöt eivät edes käsittäneet, että se oli juuri sinun kuittisi. Ei kannata nyt mitään ihme rikollisuutta ja turmiota heti alkaa maalailla.

Tämän koronan myötä olen vasta tajunnut kuinka negatiivisia, outoja ja epäluuloisia ihmiset ovat, siis ihan muissakin asioissa.

Vierailija
160/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No johon syntyi häslinki ja härdelli KUUDESTA eurosta!

En suinkaan tue rikollisuutta, mutta hieman suhteellisuudentajua, pliis.

Varsinkin kun itse unohti kuitin koneeseen ja kuka tahansa (= aikuinenkin)  olisi voinut sen napata. Mieti ensin omaa mokaa ennen kuin syytät nuoria. Oli väärin ottaa kuitti mutta kuka sen lopulta otti, sitähän et varmasti tiedä.

Alapeukuttajat, te varmaan näitte kuka pullokuitin vei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi