Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäi vähän kurja mieli äskeisestä lähikauppareissusta

Vierailija
26.05.2020 |

Palautin tyhjiä tölkkejä reilun kuuden euron edestä ja kun olin latomassa niitä koneeseen, niin siihen tuli kolme n. 10-vuotiasta tyttöä odottamaan vuoroaan. Heillä taisi olla yksi pullo palautettavana. Kun sain tölkit laitettua koneeseen, niin siirryin sivuun pesemään käsiäni. Tytöt laittoivat pullonsa ja kirmasivat kikatellen kassalle. No en ajatellut siitä sen enempää, vaan aloin keräillä ruokia ostoskoriini. Minuutin-parin kuluttua hoksasin, että enhän mä muistanut ottaa kuittia pullonpalautusautomaatista. Lappua ei automaatissa enää ollut, ja tytöt olivat tietysti jo tässä vaiheessa poistuneet kaupasta reilu 6 € rikkaampina. Selvisipä sekin kikattelun syy. ☹️

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol! Kusetettiin sua! T: 3 Flikkaa😎😎😎

Vierailija
162/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kakaroilla ole mitään tapoja.

Varastivat, suoraan sanoen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallikaa mun nauraa!

hahahhahhahha!

Hanki mummo elämä

Ja te ”tästä se rikollisuuspolku alkaa”-jankuttajat... hui kauheeta!

Lapsille pitää kotona opettaa, mikä on oikein ja mikä väärin. Vaikka olisi sitten kyse pienimmästä kolikosta, niin pitää selittää että toisen omaa ei saa ottaa. Kun sen kerran sisäistää, niin ei aikuisenakaan voi hyvällä omallatunnolla näpistää/varastaa. Itse olen poliisin perheessä kasvanut, ja tämä tehtiin selväksi jo alle kouluikäiselle. On se sitä paitsi suuri häpeä, jos on oma nimi poliisin kirjoissa.

Vierailija
164/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ap harmittaa niin laita sinne kaupan ilmoitustaululle lappu, että vielä ehtii palauttaa rahat vaikka kirjekuoressa kassalle. (Infoat tietty kassaa että näin kävi.) Ja että se mitä tekivät, oli väärin. Tuskinpa ne kymmenenvuotiaat tätä vauvan palstaa lukee.

Vierailija
165/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan oikein pesit käsiäsi? Jos ne luuli, ettei sua edes kiinnosta koko kuitti.

Vierailija
166/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut kertomasi,tiedon väärtti.Ole huolellisempi ja ota toisetkin huomioon.Mitäs jätit kuittisi,oma vikasi,älä mollaa penskoja!

Räksyti-räks!

Vierailija
167/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne K kirjoitti:

Lol! Kusetettiin sua! T: 3 Flikkaa😎😎😎

Siinäpä vahingoniloisena lollotat.

Vierailija
168/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on täsmälleen sellaiset tavat kuin vanhemmat ovat opettaneet. 

Vierailija
169/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan järkevä ei jätä kuittia koneeseen ja mene välillä pesemään käsiään. Ja sitten valita, että kuitti varastettiin. Ihan oma moka.

Turha moittia nuoria tyttöjä kun omat asiointitavat ovat hakusessa.

Asiat hoidetaan järjestyksessä. Kun on muitakin ihmisiä jonossa.

Vierailija
170/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vaan 6 euroa, minulta yritettiin huijata n. 250 euroa laskuttamalla liikaa, se tuntui jo aika pahalta, mutta sinä pääsit tosi vähällä.

Vierailija
171/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tytöt tekivät väärin, mutta on tuossa opetus myös ap:lle ettei pidä jättää pullokuittia koneeseen.

Totta. En ollut pitkään aikaan palauttanut tölkkejä, ja siellä oli ilmeisesti koronan takia kyltti, että nappia ei tarvitse painaa, vaan kone itse antaa kuitin ulos 10 sekunnin kuluttua. Siirryin pesemään käsiä enkä odotellut kymmentä sekuntia siinä seisoskellen ja siinä sitten unohtui. Opetus tuli, mutta haluaisin edelleen uskoa, että suurin osa ihmisistä ei heti varasta, kun tilaisuus tulee. En itsekään tekisi niin.

Ap

Voisiko ajatella, että tytöt eivät katselleet palautustasi vaan keskittyivät omiin höpötyksiinsä. Ja kun sinä siirryit pois pullonpalautuksesta niin laittoivat nopeasti oman palautuksensa sinne ja menikin samalle kuitille sinun palautustesi kanssa. Kun kuitti tuli niin kikattelivat ihan muuta mennessään kauppaan ja vasta kassalla huomasivat summan, mutta kukaan ei muistanut minkä näköinen oli pullonpalautuksessa ollut heitä ennen tai sitten eivät enää kehdanneet tehdä mitään. 

Eivät huomanneet että saivat vahingossa kaksi palautuslappua?

Tuossa aiemmin ap kirjoitti: "siellä oli ilmeisesti koronan takia kyltti, että nappia ei tarvitse painaa, vaan kone itse antaa kuitin ulos 10 sekunnin kuluttua" - eli ymmärtäisin tämän niin että jos ei kukaan laita siihen 10 sekuntiin lisää pulloja niin sitten tulee kuitti. Ja tytöt ehtivät laittaa omansa ennenkuin 10 sekuntia oli mennyt?

Vierailija
172/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli vaan 6 euroa, minulta yritettiin huijata n. 250 euroa laskuttamalla liikaa, se tuntui jo aika pahalta, mutta sinä pääsit tosi vähällä.

"Vaan 6 euroa" voi olla jollekin todella iso raha, esim. monen päivän ruokaraha! Sillä saa kaupasta riippuen vaikka pussin makaronia, 400g sika-nautaa, litran maitoa, 6 kananmunaa, pussillisen porkkanoita ja vaikka pienen leivänkin. Tuosta satsista syö yksi ihminen useamman päivän.

Vierailija
173/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan oikein pesit käsiäsi? Jos ne luuli, ettei sua edes kiinnosta koko kuitti.

Ap koronauskovaisena lallatteli sen koko käsienpesulaulun ja kukasn edes tajunnut, että hänellä ei ole kuittia jo taskussa. Kävitkö edes kysymässä josko kuitti oli infossa tms.

Vierailija
174/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevä ei jätä kuittia koneeseen ja mene välillä pesemään käsiään. Ja sitten valita, että kuitti varastettiin. Ihan oma moka.

Aina helpompi syyttää muita omasta tyhmästä mokasta. Mutta se että nillittää täällä omasta töppäyksestä on jo noloa.

Vierailija
175/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina helpompi syyttää muita omasta tyhmästä mokasta. Mutta se että nillittää täällä omasta töppäyksestä on jo noloa.

Nolot alapeukuttaa

Vierailija
176/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joiden mielestä pullojen palauttaminen 6 euron edestä on merkki juoppoudesta tms., miten usein oikein palautatte pulloja? Jokaisen 1,5 l limsapullon erikseen kun tyhjenee? Ihan naurettavaa tehdä tuollaisia oletuksia. Mielessä ei ole käynyt että joku voi antaa pulloja kertyä pari kassillista tai enemmänkin ihan rauhassa pitkällä aikavälillä ennen kuin jaksaa tai tulee mieleen palauttaa?

Vierailija
177/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä lapset vei pullot kauppaan että saa karkkirahat viikonlopuksi. Unohtivat lapun pariksi minuutiksi niin äiti ja poika nappas sen. Muita ei kaupassa ollut ja kwhtasivat kassalla meitä ennen antaa sen... Vaikka kyllä asiasta mainitsin. Oli vaan hiljaa...

Vierailija
178/195 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Eikä parin kassillisenkaan palauttamiseen, hui kamala, montaa minuuttia mene jos ei hidastele. Ja vaikka menisikin jonottamaan joutumisesta nillittäminen on jotain niin säälittävää ellei ole hengenhädässä tai jonossa ei oikeasti joudu olemaan kohtuuttoman kauan. Aina ei voi odottaa punaista mattoa ja erityiskohtelua.

Vierailija
179/195 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan pestä mun kädet niin kauan kun mä haluun. Muut odottakoot.

Vierailija
180/195 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sallikaa mun nauraa!

hahahhahhahha!

Hanki mummo elämä

Ja te ”tästä se rikollisuuspolku alkaa”-jankuttajat... hui kauheeta!

Lapsille pitää kotona opettaa, mikä on oikein ja mikä väärin. Vaikka olisi sitten kyse pienimmästä kolikosta, niin pitää selittää että toisen omaa ei saa ottaa. Kun sen kerran sisäistää, niin ei aikuisenakaan voi hyvällä omallatunnolla näpistää/varastaa. Itse olen poliisin perheessä kasvanut, ja tämä tehtiin selväksi jo alle kouluikäiselle. On se sitä paitsi suuri häpeä, jos on oma nimi poliisin kirjoissa.

Itse yltiörehellisenä lapsena jouduin parikin kertaa kärsimään tappion rehellisyydestäni. Näin kerran kympin setelin junan käytävän vastakkaisen puolen penkillä. Jahkailin niin kauan, että uskallanko ottaa, että joku käytävää kulkenut nappasi sen rahan.

Toinen kerta oli, kun löysin kaupan lattialta sadan markan setelin ja vein tietenkin sen neuvontaan, jos vaikka joku köyhä olisi sen tiputtanut. Neuvonnassa sanottiin, että jos rahaa ei parin viikon kuluessa kukaan kysely, voin hakea sen. Menin sitten, neuvonnassa olivat eri henkilöt eikä kukaan ollut muka edes kuullut koko rahasta. Eli rahan vastaanottaja löi sen taskuunsa, olisivat edes valehdelleet, että omistaja on sen hakenut, niin lapsen usko rehellisyyteen olisi säilynyt.

Irtorahan yms. joku kuitenkin nappaa eikä kukaan sitä edes kysele.

Tietenkään en hyväksy pullokuittien varastamista, jos selvästi näkee kenen se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi