Jäi vähän kurja mieli äskeisestä lähikauppareissusta
Palautin tyhjiä tölkkejä reilun kuuden euron edestä ja kun olin latomassa niitä koneeseen, niin siihen tuli kolme n. 10-vuotiasta tyttöä odottamaan vuoroaan. Heillä taisi olla yksi pullo palautettavana. Kun sain tölkit laitettua koneeseen, niin siirryin sivuun pesemään käsiäni. Tytöt laittoivat pullonsa ja kirmasivat kikatellen kassalle. No en ajatellut siitä sen enempää, vaan aloin keräillä ruokia ostoskoriini. Minuutin-parin kuluttua hoksasin, että enhän mä muistanut ottaa kuittia pullonpalautusautomaatista. Lappua ei automaatissa enää ollut, ja tytöt olivat tietysti jo tässä vaiheessa poistuneet kaupasta reilu 6 € rikkaampina. Selvisipä sekin kikattelun syy. ☹️
Kommentit (195)
Nuo nyt ovat tuollaisia jotka sitten muutaman vuoden kuluttua myyvät itsensä kaikenmaailman huumediileri ranta ahoille. Varmaan instapyllistely jo meneilään ja kotibileissä ottavat suihin parista drinksusta.
Setämies kirjoitti:
Meidän lähikaupassa on ihan käsittämättömän kaunis todella hoikka ja siro ulkomaalaistaustainen nuorinainen töissä.
On kohtelias, ystävällinen, katsoo silmiin ym.
Onks toi se karakallion alepa?
Varkaus on varkaus ja jos noin nuorena jo noin pokkana toimii, ei ole eka kerta. Törkeää ja surullista
Ei taida täyttää rikoksen merkkejä. Lappu on voinut olla jo lattialla tai muualla.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ostivat varmaan sun rahoilla KÄÄRETORTTUA
Nam....
Vierailija kirjoitti:
Ei taida täyttää rikoksen merkkejä. Lappu on voinut olla jo lattialla tai muualla.
Kuitti repäistään koneesta. Se ei putoa itsekseen lattialle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta pikku "keppostelusta" saatetaan siirtyä isompiinkin näpistyksiin, joten homma on hyvä pysäyttää ajoissa. Tuo on toisen ihmisem omaisuideen anastamista. Kauppaan ja poliisiin yhteys, valvontakameran tallenteen tutkintaan ja lasu. Ihan sama vaikka olikin "vain" kuusi euroa, jos pääsee kuin koira veräjästä nuorena, teininä vie tilaisuuden tullen kymppejä ellei jopa satasia.
Porttiteoria? Anna mun kaikki kestää.
Ota selville missä asuvat, hanki musta pakettiauto jossa väärät kilvet. Jää stalkkaamaan ja nappaa kyytiin sopivassa paikassa. Sido piikkilankalla puuhun kiinni ja syötä suolakurkkuja.
Yhteiskuntakelpoinen ihminen sanoisi, "tämä taisi jäädä sinulta", tapahtunut kertoo aika surullista tarinaa kys tytöistä. Mutta ikävä kyllä oppirahat jäi nyt aapeen piikkiin, parempi muisti ensi kerralla. Ainut mitä voit halutessasi tehdä on kirjoittaa jonnekin kylän Facebook puskaryhmään, mutta tuntomerkkien ja aggression sijaan painottaisin hyviä käytöstapoja ja vanhempien keskustelua lasten kanssa.
Tietysti tytöt tekivät väärin, mutta on tuossa opetus myös ap:lle ettei pidä jättää pullokuittia koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti tytöt tekivät väärin, mutta on tuossa opetus myös ap:lle ettei pidä jättää pullokuittia koneeseen.
Totta. En ollut pitkään aikaan palauttanut tölkkejä, ja siellä oli ilmeisesti koronan takia kyltti, että nappia ei tarvitse painaa, vaan kone itse antaa kuitin ulos 10 sekunnin kuluttua. Siirryin pesemään käsiä enkä odotellut kymmentä sekuntia siinä seisoskellen ja siinä sitten unohtui. Opetus tuli, mutta haluaisin edelleen uskoa, että suurin osa ihmisistä ei heti varasta, kun tilaisuus tulee. En itsekään tekisi niin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta pikku "keppostelusta" saatetaan siirtyä isompiinkin näpistyksiin, joten homma on hyvä pysäyttää ajoissa. Tuo on toisen ihmisem omaisuideen anastamista. Kauppaan ja poliisiin yhteys, valvontakameran tallenteen tutkintaan ja lasu. Ihan sama vaikka olikin "vain" kuusi euroa, jos pääsee kuin koira veräjästä nuorena, teininä vie tilaisuuden tullen kymppejä ellei jopa satasia.
Todellakin ja tästä saisi ihan oikeasti tosi hyvän kasvatuksellisen oppitunnin noille nulikoille. Veikkaan että tyttöjen polvet alkaisi lyömään loukkua, jos nuo saataisiin tunnistettua ja poliisi sattuisi vaikka vaan soittelemaan asiasta kotiin.
Poliisilla on ihan oikeitakin töitä. Mammojen sirkuspellenä oleminen ei kuulu niihin.
Kyllikki Saarta ja Bodomia tutkii omat tutkijansa. Varkaus- ja näpistysjuttuja tutkii sitten toiset poliisit. Eivät sulje toisiaan pois, vaan molemmat on poliisin työtä.
Joten painu sinä kesä homo imemään jonkun jortikkaa ja anna meidän keskustella.
"Hätäkeskus, nödcentral"
"Lähettäkää poliisi, unohdin 6 euron pullokuitin automaattiin mennessäni pesemään käsiäni. Palatessani se oli kadonnut ja 10-vuotiaat tytöt poistuivat paikalta ilkeästi nauraen."
"Hmm, oletteko koittaneet puhua tytöille?"
"En voi"
"Ovatko tytöt poistuneet kaupasta?"
"Ovat varmaan, rikos tapahtui 10 tuntia sitten"
Mulla kävi kerran samoin ja lapset (pari 12 v poikaa) juoksivat perääni huutaen että unohdin pullokuittini. Sanoin että saatte pitää sen.
Tumma nuorukainen nappasi puhelimen kädestäni ja pinkaisi lujaa karkuun. Minulla ei ollut mitään mahdollisuutta saada sitä kiinni.
Se oli anastus ja se varas pitäisi saada teostaan tuomituksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kerran samoin ja lapset (pari 12 v poikaa) juoksivat perääni huutaen että unohdin pullokuittini. Sanoin että saatte pitää sen.
Sinä olet kiva ihminen😍
Teit virheen ap. Pidit automaattia itselläsi vaikka siinä oli jono, ihan kuin omistaisit sen. Oma vika eukkoseni, tytöille poinsit, kun antoivat kaltaisellesi, autoomaatin omijalle opetuksen.
lol relaa ne vaan osti jädet sun rahoilla 😉
Terminator kirjoitti:
Ota selville missä asuvat, hanki musta pakettiauto jossa väärät kilvet. Jää stalkkaamaan ja nappaa kyytiin sopivassa paikassa. Sido piikkilankalla puuhun kiinni ja syötä suolakurkkuja.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet kiva ihminen😍
Ois Ap varmaan tehnyt saman jos tytöt ois sanonut asiasta.
Minäkin monasti olen noin tehnyt. Oon myös antanut pullojani pullon kerääjille yms
No ei se kyllä noin mene. Useamman sadan euron arvoinen pyöräkin on poliisille liian halpa tutkittavaksi (tästä on useita uutisia ihan viime viikoiltakin mediasta löydettävissä), joten miten sitten kuuden euron pullokuitti.