Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa eksän reaktio uudessa suhteessa etenemisestä

Vierailija
26.05.2020 |

Joo, ei kuulu varsinaisesti enää eksälle mitä elämässäni teen, mutta:

ollaan erosta asti oltu paljon tekemisissä pääasiassa netissä (ei lapsia), vaikkakin seurustelen nykyisin toisen henkilön kanssa, mistä ex tietää. Suhde päättyi jo muutama vuosi sitten siksi, että olimme eri elämäntilanteissa ja oikeastaan molemmat halusivat käyttää aikansa eri asioihin (toinen halusi asua ulkomailla ja toinen luoda uraa). Ex on kuitenkin viimeisen parin vuoden aikana pari kertaa ilmaissut, että nyt tilanteiden molemmilla tasaannuttua olisi mukava palata yhteen, mutten itse enää tunne häntä kohtaan muuta kuin ystävyyttä ja itsellä on tuo uusi, paremmin minulle sopiva parisuhdekin.

Ongelma on se, että haluan jossain välissä muuttaa yhteen tämän uuden kanssa ja oikeasti mennä jopa naimisiin. Jälkimmäinen on asia, jota luulin, etten ikinä halua (mistä ex hyvin tietää), mutta tämä taisi vain riippua oikeasti sopivan puolison löytämisestä.

Miten voin ikinä kertoa entiselle, että olen ollut valmis menemään jonkun toisen kanssa pitemmälle kuin hänen loukkaamatta häntä? Haluan ihan oikeasti säilyttää ystävyytemme, mutta tottakai nykyinen on ehdoton prioriteetti elämässäni. Ikää kaikilla tässä kuviossa on 30+.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet pitänyt yhteyttä exään?

Vierailija
2/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se exälle kuuluu, että jos olet menossa naimisiin jonkun kanssa? Se on ex eli entinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulemme loistavasti juttuun ja meillä on yhdessä hauskaa, vaikkakaan suhde ei onnistunut koska halusin itse asumaan ulkomaille ja hän halusi jäädä Suomeen luomaan uraa. Jos minusta on kiinni, niin haluan pitää hänet ystävänä jatkossakin.

Vierailija
4/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise side exään. Ei ole tervettä roikottaa entistä kumppania elämässään, kun on jo uusi vakava suhde. Eikä exälle kuulu pätkän vertaa mitä nyt teet.

Vierailija
5/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet halunnut pitää ovea vielä vähän raollaan tuolle exälle? Olisiko aika olla rehellinen ja kertoa ihan avoimesti missä sinun elämässä mennään, eikä roikottaa tuolla tavalla toista löysässä hirressä?

Vierailija
6/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käyttäytynyt todella itsekkäästi.

Vierailija
7/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs, kun roikutat ystävänä eksää, joka toivoo enemmän. Sori, mutta näin se vaan on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Päästä hänet menemään. Jos hän olisi aito ystäväsi, hän olisi vain iloinen, että etenet suhteessasi.

Vierailija
8/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päättänyt, että uusi on se OIKEA, ei exän mielipiteillä pitäisi olla mitään merkitystä. Ellei sitten olekin vielä tunteita joita et halua myöntää? Kyllä nyt pitäisi jo tietää mitä haluat, jos olet aikuinen ihminen.

Vierailija
9/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaise side exään. Ei ole tervettä roikottaa entistä kumppania elämässään, kun on jo uusi vakava suhde. Eikä exälle kuulu pätkän vertaa mitä nyt teet.

Siis pitäisikö minun luopua yhdestä parhaista ystävistäni vain siksi, että olimme joskus suhteessa? Kumpikaan ei suhteessa/erossa loukannut toista ja meillä on edelleen hauskaa yhdessä, kuten kenen vaan kaverin kanssa.

Ap

Vierailija
10/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et loukkaa häntä kun kerrot asian suoraan. Sitten loukaat, kun esität ystävää, mutta et kerro mitään. 

Vierailija
11/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä roikutat eksää löysässä hirressä ja pidät häneen yhteyttä?

Vierailija
12/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet halunnut pitää ovea vielä vähän raollaan tuolle exälle? Olisiko aika olla rehellinen ja kertoa ihan avoimesti missä sinun elämässä mennään, eikä roikottaa tuolla tavalla toista löysässä hirressä?

Kerroin eksälle jo ennen ensimmäisiä treffejä nykyisen kanssa minne olen menossa ja hän tietää, ettei meillä ole romanttista tulevaisuutta, joten hän on kyllä siinä mielessä ihan kartalla.

Ap

Vierailija
13/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulemme loistavasti juttuun ja meillä on yhdessä hauskaa, vaikkakaan suhde ei onnistunut koska halusin itse asumaan ulkomaille ja hän halusi jäädä Suomeen luomaan uraa. Jos minusta on kiinni, niin haluan pitää hänet ystävänä jatkossakin.

Pahasti näyttää siltä, että emme voi saada kaikkea haluamaamme. Sinä olet käyttäytynyt aika tympeästi kumpaakin miestä kohtaan, kun et ole kertonut exälle mitkä on tunteesi nykyistäsi kohtaan.

Vierailija
14/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitäisikö minun luopua yhdestä parhaista ystävistäni vain siksi, että olimme joskus suhteessa? Kumpikaan ei suhteessa/erossa loukannut toista ja meillä on edelleen hauskaa yhdessä, kuten kenen vaan kaverin kanssa.

Ap

Mikä paras ystävä sellainen on jolle ei uskalla olla rehellinen?

Vierailija
15/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin eksälle jo ennen ensimmäisiä treffejä nykyisen kanssa minne olen menossa ja hän tietää, ettei meillä ole romanttista tulevaisuutta, joten hän on kyllä siinä mielessä ihan kartalla.

Ap

Mitä sinä siinä sitten panikoit?

Vierailija
16/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa tyly nykyistä kohtaan. Bitch.

Vierailija
17/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä nykyinen mies on tästä? Kai hänelläkin jotain sanottavaa on. Vai oletko niin laskelmoiva, että vehtaat kahden miehen välillä ja vertaat heitä keskenään eivätkä he tiedä? Jos puoliso haikailee menneisyytensä perään, niin sitte on parempi mennä. Ei olisi minun arvoinen.

Vierailija
18/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko nyt vähän liikoja itsestäsi?

Vierailija
19/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä paras ystävä sellainen on jolle ei uskalla olla rehellinen?

Tottakai olen rehellinen, mutta ei se tarkoita, että kaikki asiat pitää heti kertoa. Juuri siihen pyysinkin täältä apua, että voisin kertoa hänelle elämästäni loukkaamatta.

Vierailija
20/70 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita joita ei voi sanoa loukkaamatta toista. Silti ne usein pitää kuitenkin sanoa. Et sinä muuta voi kuin olla rehellinen. Ei nyt tietysti ennenaikaisestikaan tarvitse exälle asioita tiedottaa, mutta jos hän yhteenpaluusta haikailee, niin täytyyhän sinun suoraan sanoa, että et tunne häntä kohtaan enää muuta kuin ystävyyttä ja että olet uuden kumppanisi kanssa ihan tositarkoituksella. Yhteenmuutosta voit kertoa siinä vaiheessa kun asia on ajankohtainen ja avioitumisesta sitten kun hääpäivä on päätetty.

Ehkä teidän ystävyytenne kestää tämän asian, ehkä ei. Mutta rehellinen kannattaa kuitenkin olla. Kyllähän se sinun exäkin varmaan ansaitsee kuulla sen, ettei kannata toivoa teidän suhteen turhia? Hän sitten tehköön päätöksen, pitääkö sinut silti ystävänä vai alkaako mieluummin irrottautumaan. Ei teidän suhteenne kuitenkaan pelkästään ystävyyttä ole niin kauan kun toisella osapuolella on toiveita enemmästä. Miten uusi kumppanisi suhtautuu tällaiseen ystävyyteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi