Miksi jotkut vuokrakämpät vaan seisoo eikä kukaan vuokraa niitä?
Kommentit (25)
Syitä voi olla monta. Ehkä asunto on tyhjä, koska siihen on muuttamassa vuoden tai kahden sisällä oman suvun tai perheen jäsen. Ehkä vuokranantaja pyytää liikaa vuokraa tai ei ole löytänyt sopivaa vuokralaista. Asuntoon tai kerrostaloon voi olla myös tulossa isoja remontteja, joiden aikana vuokralainen ei muutenkaan asunnossa asuisi (tosin olen nähnyt, miten jokut vuokranantajat yrittävät vuokrata asuntoja, joissa on alkamassa vesiputkistojen jne uusiminen, hullua). Vuokranantajalla on saattanut myös olla huonoja kokemuksia vuokralaisista, ettei halua juuri sillä hetkellä asuntoa vuokrata.
Minulla on tuttu, jolla on useampia sijoitusasuntoja, olen häntä välillä autellut asuntojen näytöissä jne. Hyvillä vuokralaisilla on ottajan markkinat jopa Helsingissä. Jos on työssäkäyvä, siisti ja normaalin oloinen, on monesti haluttu vuokralainen.
Tutun kanssa on usein asuntoa näytetty ja sitten odotetaan, vuokraako ykkösuosikki tämän vai ei. Ja jos ei, seuraavana ollut ehtikin jo löytää toisen ja kolmennasta ei enää kuulu. Muut eivät ole töissä, takuuvuokraa ei ole tai muuten vaikuttavat epäluotettavalta.
Perheasuntojen vuokraaminen sitten vasta vaikeaa onkin. Asunnon pitäisi olla tosi hyvässä kunnossa, eikä isoja remontteja tiedossa lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttu, jolla on useampia sijoitusasuntoja, olen häntä välillä autellut asuntojen näytöissä jne. Hyvillä vuokralaisilla on ottajan markkinat jopa Helsingissä. Jos on työssäkäyvä, siisti ja normaalin oloinen, on monesti haluttu vuokralainen.
Tutun kanssa on usein asuntoa näytetty ja sitten odotetaan, vuokraako ykkösuosikki tämän vai ei. Ja jos ei, seuraavana ollut ehtikin jo löytää toisen ja kolmennasta ei enää kuulu. Muut eivät ole töissä, takuuvuokraa ei ole tai muuten vaikuttavat epäluotettavalta.
Perheasuntojen vuokraaminen sitten vasta vaikeaa onkin. Asunnon pitäisi olla tosi hyvässä kunnossa, eikä isoja remontteja tiedossa lähivuosina.
Juu. Onhan se, kun vuokralaiset vaativat säällistä asumista, eikä viimeksi 70-luvulla remontoitu kylppäri ja 60-luvun alkuperäiskuosissa olevan keittiö kelpaa. Mokomatkin nirppanokat.
Minulla on omistuksessa pikkukapungissa 4h+k. Kaksi perhettä käynyt katsomassa, toiset kertoivat maksuhäiriöistä, toisilla oli ehtona sossun/kelan tms. tuki joka ilmeisesti jäi myöntämättä. Akateemisille taso tuskin riittää. Viimeksi oli vuokralla ryhmä tietyömiehiä.
Itsellä viimeksi ei vain ollut hyviä vuokralaisia ehdolla, välittäjä itse suositteli kasomaan vielä eteenpäin ja hän olisi saanut palkkionsa heti kun nimi sopparissa. Ei ollut kk-tolkulla, mutta muutaman kk.