Miksi jotkut vuokrakämpät vaan seisoo eikä kukaan vuokraa niitä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Korona vaikuttaa vuokra-asuntoihin tällä hetkellä.
miten?
Aina ei voi vuokrata. Asunnon omistaja voi olla esim. hoivakodissa.
Huono hinta-laatusuhde tai tosiaan nirso vuokranantaja. Niitäkn on aika omituisia. Oma oudoin kokemus, kun tarvin asunnon Helsingistä kun piti tänne työn takia muuttaa. Soitin asunnosta ilmoittaneelle, ja vaikutti että antaa asunnon mulle tuosta vaan, kunhan maksan jo sen keskeneräisen kuukauden, jona en voi vielä asuntoa käyttää ettei hänelle jää tyhjää kuukautta. No, menin sitten katsomaan ja papereita allekirjoittamaan, mutta hän totesi heti ovelta, ettei kaiken maailman prostituoiduille kyllä vuokraa. Minä olin ihan että ai mitä, olen it-alan ammattilainen ihan päivätöissä kyllä. Enkä nyt uskonut näyttäväni kovin horolta, kun olin ollut Espoossa työpalaverissa ja oli jakkupuku päällä, hillitty meikki jne. Mutta tuli tosiaan ovelta käännytys takaisin koska olen sellainen huono nainen vuokranantajan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt ei ollut puhe mistään sellaisesta. Jos on tarjolla vuokralle niin miksi joitain asuntoja ei vuokrata. Se on kysymys.
Huono asuinalue, liian korkea vuokra, kämppä ei ole remontoitu, ärsyttävät naapurit, liian pieni keittiö, liian pieni vessa, ei astianpesukoneelle paikkaa, ei pyykinpesukoneelle paikkaa, ei saunaa, ei tarpeeksi kaappitilaa, pihalla ei lapsille tekemistä, liian kaukana, liian keskustassa.. syitä on monia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se silloin edes ole vuokrakämppä.
Esim. asunnon kunto, hinta-taso, sijainti, vuokranantajan tekemä vuokralaisseulonta.
AfricaTraveller kirjoitti:
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Mä olen ihmetellyt samaa. Seuraan jatkuvasti tietyn alueen tarjontaa, ja siellä jotkut asunnot roikkuu tosi pitkään. Uudehkoja ovat, halutuilla alueilla. Omistajakin on useimmissa joku suuryritys eikä yksityishenkilö.
Ehkä kallis vuokra karkottaa?
Oikeanlaisia vuokralaisia on vaikeaa löytää. Sellaiset lapsettomat lukio- ja yliopistotytöt jotka suostuvat maksamaan remontoidusta ja hyvällä sijainnilla olevasta asunnosta on täällä Suomessa valitettavan harvassa. Sottaavia, bilettäviä ja joka paikan hajottavia sinkkumiehiä kyllä tahtoo olla tarjolla jatkuvasti ja monta kertaa on saanut kieltäytyä yhdellekkään miehelle siksi vuokraamasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.
Ei mitenkään, se spämmää tätä ympäriinsä satunnaisiin ketjuihin.
Pidän ennemmin asunnon tyhjänä, kuin otan vuokralaisen, jonka maksukykyyn tai asunnon kunnossapysymiseen en luota.
Yritysten vuokra-asuntoja annetaan yleensä vain yrityksen työntekijöille. Heillä on varaa seisottaa asuntoja tyhjillään pitkiäkin aikoja.
Vuokralaisen on oltava tunnollinen, siisti, maksukykyinen ja luotettava. Miehille en koskaan siksi vuokraa.
Joku yrityksen työntekijä "varaa" asunnon tutulleen, joka ei ole heti valmis siihen muuttamaan. Näytöt yms. pidetään vain näennäisesti, jotta kukaan ei epäilisi asiaa.
Minä kävin kerran yhdessä asuntonäytössä, jossa oli yksityinen vuokranantaja, mutta vuokraus hoidettiin yrityksen kauttaa. Hyvä sijainti, halpa vuokra kokoonsa nähden. En saanut, mutta huomasin miten asuntonäyttöjä oli vielä useita senkin jälkeen. Siinä missä kävin oli 10+ henkilöä asuntoa katsomassa. Hieman haiskahti näin jälkikäteen.
Mä en jaksa vuokrata asuntoa. Pelkään että vuokralaisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vuokranataja haluaa maksun luonnossa ja ämmät nirsoilee. Kamaan ei se reikä siitä hoonaamalla kulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, se spämmää tätä ympäriinsä satunnaisiin ketjuihin.
Ok
Vierailija kirjoitti:
Vuokralaisen on oltava tunnollinen, siisti, maksukykyinen ja luotettava. Miehille en koskaan siksi vuokraa.
Unohdit perustella, miksi et vuokraa miehille.
Korona vaikuttaa vuokra-asuntoihin tällä hetkellä.