Ei helevetti! Alkoholin käytöstä
Ryyppäsin viime viikon torstaina ja viime viikon lauantaina, ja sunnuntaina koko päivän niin että join aina pari kaljaa pitkin päivää. Ja eilen vielä aamupäivällä yhden kaljan ja iltapäivällä yhden, en ihan ennen nukkumaan menoa.
Ja nyt on semmonen oksettava ja läski olo koko ajan! Ihan kauheeta. Varmaan sitten olen tullut vanhaksi.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Vierailija kirjoitti:
sunnuntaina koko päivän niin että join aina pari kaljaa pitkin päivää
Siis joit pari kaljaa päivän aikana vai joit koko päivän juoden aina pari kaljaa kerrallaan?
Join yhteensä silloin 6 isoa tölkkiä kaljaa ja yhden pienen. Noiden juomisen aloitin joskus iltapäivällä ja kaikkinsa olin juonut ne joskus kymmenen aikaan illalla...
ap
Ei ole olemassa pieniä kaljoja. Ne on normaaleja, eli yksi annos. Joit siis päivässä ainakin yli 10 annosta ja ihmettelet kun tuli krapula🤔
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa. Ei tuollaista 6 päkin juomista voi ryyppäämiseksi kutsua vaikka vetäisi joka päivä.
Juuri vähän aikaa sitten luin A-klinikkasäätiön Kaarlo Simojoen haastattelun, jossa kertoi, että alkoholin väärinkäyttäjissä on oikeasti näitä, jotka kuvittelevat, että on ihan normaalia juoda sikspäkki päivässä ja kaikkihan niin tekevät. Tulee sitten tyypeille järkytyksenä, kun jossain vaiheessa tajuavat, että 99 % ihmisistä ei niin tee, vaikka siihä omassa juoppokuplassa kaikki kaverit tekisivätkin. Surullista sinänsä, että joku tuollaista normaaliksi luulee, kun ajattelee, miten pajon hyvää elämästään tuolla turhalla juomisella vapaaehtoisesti menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joit pari kaljaa päivän aikana vai joit koko päivän juoden aina pari kaljaa kerrallaan?
Join yhteensä silloin 6 isoa tölkkiä kaljaa ja yhden pienen. Noiden juomisen aloitin joskus iltapäivällä ja kaikkinsa olin juonut ne joskus kymmenen aikaan illalla...
ap
Eli et ole missään vaiheessa ollut edes päihtynyt. Esim. autolla olisit voinut ajaa koko ajan.
En usko, että oireesi johtuvat alkoholista, vaan enemmänkin mielikuvasta, että "ryyppääminen" on pahaa ja syntistä. Jos et halua juoda alkoholia, niin älä juo. Niin helppoa se on.
Jos ei tuollainen määrä päähän nouse niin alkoholiongelma ei ole enää mikään pieni. Ja ei todellakaan olisi voinut ajaa autolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli et ole missään vaiheessa ollut edes päihtynyt. Esim. autolla olisit voinut ajaa koko ajan.
En usko, että oireesi johtuvat alkoholista, vaan enemmänkin mielikuvasta, että "ryyppääminen" on pahaa ja syntistä. Jos et halua juoda alkoholia, niin älä juo. Niin helppoa se on.
Jos tuollaisesta juomisesta ei päihdy (mä päihtyisin kyllä, kovastikin), niin miksi sitten edes juoda sitä kaljaa? Eikö yhtä hyvin voisi juoda saman määrän vissyä, maitoa tai vaikka holitonta olutta, jos se maku on se juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ole olemassa pieniä kaljoja. Ne on normaaleja, eli yksi annos. Joit siis päivässä ainakin yli 10 annosta ja ihmettelet kun tuli krapula🤔
Itselle on ainakin tullut mielikuvaa vastaava määrä kun terdellä tilaa pienen tai ison kaljan. En ole kuullutkaan että muuten kuin lääkärit käyttää annosta, tilaisin kaksi annosta kaljaa por favor. Ulkomailla voi tuo iso kyllä yllättää, Suomessa sen 0,5 mutta riippuen paikasta voi tulla 1-2 litraa helmeilevää ah niin raikasta mallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salli mun nauraa. Ei tuollaista 6 päkin juomista voi ryyppäämiseksi kutsua vaikka vetäisi joka päivä.
Vain suomalainen mielenmaisema koettaa päteä sillä että pystyy juomaan enemmän ja tuntee aidosti ylemmyyttä kun kaverilla ei ole niin isoa alkoholiongelmaa kuin itsellä.
Surkuhupaisaa tää kansa joskus.
Niin tuosta tuli mieleen, että eikö tuommonen juominen ole kuitenkin ongelma. Ei ehkä siinä juodessa, mutta sitten kun koettaa lopettaa. En usko että mitenkään terveydelle hyväksy tuo, pidemmän päälle. Minun on vähän vaikea suhtautua alkoholiin, jätin juuri tämmösen tissutelijan, joi välillä enemmän välillä vähemmän. MIetin jätinkö turhaan. No tämä kaveri oli muutenkin epäluotettava.
ap
Juo viinaa, niin ei turvota.
Matalahappoinen vissy kaveriksi. Ei kaloritkaan niin jyllitä niin ko sen kaljanravan tai esanssipaska lonkkujen ja sidujen kans räpeltäessä.
Teet lievän sekoituksen, niin et oo jurrissakaan sitten.
Kiva pikku sivuluisu.
Seitinohut.
0,5l leijona 11 egee ja iso vissy 2e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
i
Vierailija kirjoitti:
ap
Laskin 12 annosta! Oho nuo isothan ovat huijausta :(
"Veresi alkoholipitoisuus on 1,82 promillea. Alkoholi on poistunut verestäsi aikaisintaan 12 tunnin kuluttua."
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain suomalainen mielenmaisema koettaa päteä sillä että pystyy juomaan enemmän ja tuntee aidosti ylemmyyttä kun kaverilla ei ole niin isoa alkoholiongelmaa kuin itsellä.
Surkuhupaisaa tää kansa joskus.Mutta ollaan rehellisiä eikä verhota sitä esimerkiksi syömiseen liittyväksi.
Tämä.
Sopii tutkia eurooppalaisia kulutusmääriä per lärvi.
Patongin päälle livahtaa puoli pulloa joka aterialla.
Nehän on jumatsuikka pikku jurrissa koko ajan.
Nimenomaan Surkuhupaisaa, kuvailit juuri tekstisi.