Alkuraskauden ultra Helsingissä
Auttakaa!!!
Missä Helsingissä saa kohtuuhintaisen alkuraskauden ultran. En viitsis maksaa mahdottomia. Paljonko hintaa jäänyt Kelan korvauksen jälkeen?
Pliis, pikaisia vastauksia.
-m-
Kommentit (13)
jouluvauva06:
Olisiko siihen odottamiseesi syynä, että Femeda ei anna varata aikaa ennen rv 7?
Kyllä yksityiset varaa aikoja vaikka rv 0 ;)
Vaihteleeko hinta tosiaan kuinka paljon lääkärin mukaan? Taisin saada femedassa ajan Nils-Erik Backasille ja näyttää olevan vastaava lääkäri. Olisiko kenelläkään kokemuksia tai tietoa hinnasta? Kiitos!
Helmikuussa kävin Femedassa Larkio-Miettisellä alkuraskauden ultrassa ja jo aikaa varatessani vastaanottohoitaja kertoi että heillä tosiaan on lääkäreillä eri taksat. Larkio-Miettinen ei ainakaan silloin veloittanut ultraamisesta mitään vaan maksettavaksi jäi vain lääkärinpalkkio. Itse maksoin kelakorvauksen jälkeen 45 ¿ ja olin kaikinpuolin tyytyväinen käyntiin, raskausviikkoja oli tuolloin mulla 8+0.
makkonen rv 29+2
Kyllä siellä on lääkäreillä eri taksat. Itse en halunnut muuta tietää, kun että pikkuinen olisi oikeassa paikassa. Ja kerroin etten halunnut maksaa mahdottomia, tämä M-L on kuulemma halvimmasta päästä.
-m-
Oma gyneni on veloittanut ainoastaan normaalikäynnistä, nykyään kai ultraus kuuluu jokaiseen käyntiin vaikka ei olisi raskaana. Hintaa tuli toimistomaksuineen n.42 euroa.
Itse maksoin paljon Mehiläisen lääkärikeskuksessa (75eur Kelan vähennyksen jälkeen, ja ois maksanut ' oikeasti' varmaan yli 100eur, jos lääkäri olisi laskuttanut ihan ohjeiden mukaan).
Ysätäväni oli käynyt Femedassa ja sanoi maksaneensa 45eur. Tarkistapa, heillä on tosi ammattitaitoisen tuntuista toimintaa, ja hinta ainakin tässä tapauksessa mielestäni kohtuullinen.
pikaisesta vastauksesta.
Pakko saada mielenrauha. On niin oireeton tämä raskaus edellisiin verrattuna.
-m-
Lääkäriasemalla on nimittäin lääkärikohtaisia eroja hinnoissa. Minun lääkärini nimi oli Larkio-Miettinen. Hänen tekemään ultra maksoi 70 e, siis Kela-korvaksen jälkeen.
Eikö Femeda ole turussa tai siis muistaakseni ei ainakaan hesaasa! Korjatkaa jos olen väärässä!
...on kyllä stadissa, Stockan kulmalta ylöspäin. Osoite on Kalevankatu 9 A, kts. www.femeda.fi
L.
Larkio-Miettiselle olen minäkin menossa (odotus vaan on kovin pitkä). Millainen lääkäri hän on? Miksiköhän ne ei antaneet aikaisempaa aikaa, vaikka selitin että haluan vain varmuuden, että sikiöpussi on oikeassa paikassa.
Joo, ja Stadista löytyy.
-m-
Menin lääkäriasemalle vähän ennen etuajassa. Lääkärillä ei kai ollut potilasta, koska hän otti minut sitten etuajassa sisään. Koko toimituksessa taisi mennä reilut 20 minuuttia, mutta sain tarvittavan tiedon: vauvoja on vain yksi, vauva oli oikeassa paikassa, syke näkyi ja viikot vastasivat suunnilleen menkkoja.
Minulla oli alun perin aika eräälle toiselle lääkärille, jonka taksai olisi ollut 130 e. Vaihdoin ajan tälle L-M:lle. Sain ajan muistaakseni seuraavalle päivälle.
En tiedä, kuinka kaukana sinun aikasi on, mutta ehkä sieltä voi tiedustella vaikka peruutusaikoja tms. Liian aikaisinhan sinne ei kannata mennä, jotta saisi varmuuden siitä asiasta, mitä on tullut hakemaankin.
Onnea matkaan! Toivottavasti kaikki on kunnossa, masuli68!
Auttakaa!!!
Minä kävin myös Femedassa Forsskåhl Fredrikalla ja en maksanut kun 60 euroa kelan vähennyksen jälkeen. Lääkäri oli todella miellyttävä ja ei ottanut eri maksua sisätutkimuksesta. Saimme 10 kuvaa mukaan sekä rauhallisen mielen.
Olisiko siihen odottamiseesi syynä, että Femeda ei anna varata aikaa ennen rv 7?