Kaverin ärsyttävä puoliso
Minulla on hyvä kaveri, ystävä jo oikeastaan, jonka kanssa olemme yhteydessä lähes päivittäin. Tullaan todella hyvin toimeen.
Mutta. Kaverini aviopuoliso on täysin eri maata, ja hänen seurassaan on toooodella raskasta olla. Puhuu koko ajan itsestään, puhuu muiden päälle, ei omaa edes peruskohteliaisuutta tai käytöstapoja, varsin suvaitsematon, töykeä... Tulee tosi hankala olo hänen seurassaan.
Muuten ongelmaa ei olisi, mutta kaverini haluaa usein nähdä heillä kotona tai muuten niin, että olemme pariskuntina liikkeellä, kummallakin puolisot mukana siis. Itse yritän parhaani mukaan järkätä kahdenkeskisiäkin menoja minulle ja kaverilleni, mutta täysin en voi pariskuntailtojakaan vältellä.
Onko kenelläkään samanlaista tilannetta? Osaan tietty kestää ne puolisonkin tapaamiset kohteliaasti ja hymyillen, mutta miten voisin selvitä niistä niin, että tämä kaverin puoliso ei ime ihan kaikkea energiaa minusta? Hän on juuri sellainen ns. energiasyöppö ja minä aina ihan puhki tapaamisten jäljiltä.
Miten toimisitte?
Siskon mies on samanlainen juntti. Ite oon vaan vältelly parhaani mukaan. Siskoakin sitten näkee tietysti vähemmän, mutta jutellaan paljon puhelimessa. Ei siitä juttelusta tulis kuitenkaan mitään jos ukkonsa on paikalla.