Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin masentaa uutisointi kotimaan "matkailuista"

Vierailija
25.05.2020 |

Kun on nähnyt lähi-idän, intian, aasian, euroopan, etelä-amerikan. Eihän se nyt ole milllään lailla verrattavissa.

Ehkä joku tykkää kotimaan "hiekkarannoista"? Mutta itseäni lähinnä masentaa ja ahdistaa, kun ei pääse näkemään maapalloa. :/

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkustellut jonkin verran, mutta harvakseltaan. Moni kaverini matkustaa huvikseen 2-4 kertaa vuodessa jonnekin kauas lomailemaan.

Minua on alkanut ärsyttää moinen. Samat tyypit ovat muutenkin koko ajan suorittamassa jotakin. Valtavasti harrastuksia aikuisilla ihmisillä.

Olen alkanut epäillä, että he eivät kestä henkisesti pysähtyneisyyttä.

Eihän ne kestäkään. Kun on se #aktiivinenelämäntapa. Siksi ne nyt kipuilee tämän koronahomman kanssa kovin voimakkaasti. Joutuu itsensä äärelle.

Vierailija
22/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että te halveksijat kuitenkin viitsitte asua Suomessa. Luulisi, että varsinkin asuminen täällä masentaa, jos pelkkä matkailukin sitä jo tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäämerelle. Minnekään muualle en kaipaa. Norjan rajan aukeamista odotellessa. 

Minä rakastuin Norjaan jo silloin kun isäni minut sinne vei 80-luvulla ihan kekarana. Onneksi hän myös tutustutti minut historiaan ja siihen mistä olemme kotoisin joten siitä on mielenkiintoista etsiä tutkimuskohteita Suomessakin.

Mulla on ammatti historian parissa. Onhan se kiehtovaa, mutta silti äärimmäinen pohjoinen on vertaansa vailla. "And now for something completely different".

Vierailija
24/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä estää? Lentoyhtiöt alkavat kohta lentää niin ainakin minä lennän pois Suomesta lomallani.

Vierailija
25/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljelle jää kysymys mksi valittajat vielä asuvat Suomessa?

Mitä järkeä on elämäntyylissä jossa 99% vuodesta kuluu lomamatkaa odotellessa tai muistellessa?

Vierailija
26/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen matkustellut jonkin verran, mutta harvakseltaan. Moni kaverini matkustaa huvikseen 2-4 kertaa vuodessa jonnekin kauas lomailemaan.

Minua on alkanut ärsyttää moinen. Samat tyypit ovat muutenkin koko ajan suorittamassa jotakin. Valtavasti harrastuksia aikuisilla ihmisillä.

Jep, vuoron perään ollaan otsa hiessä suorittamassa arkea jotta pääsee lomalle ja lomaa että jaksaa arjessa, ja sellaiset läsnäolon ja arjen sietokyvyn taidot 13-vuotiaan netflix-addiktin tasolla.

Vierailija
27/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitäisi verrata? Jos lähtee suomalaiselle tunturille etsimään eukalyptusta ja papukaijoja niin saattaa pettyä, mutta entä jos lähtisit etsimään jotain mitä voit löytää? Mikä sinua kiinnostaa, luonto, taide, historia, ruoka, arkkitehtuuri, vaihtuvat maisemat, erilainen kulttuuriympäristö - kaikkea löytyy Suomestakin, jos lähdet vähemmän nihkeällä asenteella liikkeelle. Eihän ne tietenkään kaukomaita vastaa, ehei, mutta onko se todella ainoa mitä osaat kokea, minkä äärelle pysähtyä ja mistä nauttia? Jos näin, niin sitä suuremmalla syyllä olisi syytä opetella löytämään kauneutta ja uteliaisuuden aihetta lähempää, arjestakin, vaikka omalta kotikadulta.

Hieno kirjoitus ja kullanarvoisia ajatuksia. Huomaa, että sinä osaat katsoa maailmaa laajalti ja varmasti olet opiskellut yleissivistyksesi eteen joko koulussa tai lukenut paljon itsenäisesti. Arvostan kovasti ymmärrystäsi.

Mitä paremmin tuntee oman kultturinsa ja historiansa sitä helpompaa on ymmärtää muita .

Vierailija
28/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule pohjoiseen, siellä itikat syö ja hinnat on ryöstötasoa. Yäk

Vierailija
29/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Eurooppaa ja maailmaa ei tosiaan voi verrata Suomeen, koska Suomi on paras ja kaunein <3

Suomessa on Euroopan vanhin kallioperä! Suomessa on maailman puhtain ilma! Suomessa on maailman kauneimmat maisemat! Suomesta löytyy paljonkin piilotettuja aarteita, joita suomalaiset vähättelevät vain sen vuoksi, että ne ovat "omia". Moni suomalainen ei kuitenkaan ole edes vaivautunut paikan päälle katsomaan Suomen ihmeitä. Suomalaiset tarvitsevat ulkomaalaisen sanomaan, että teillä on Suomessa sitä ja tätä hienoa ennen kuin se kelpaa suomalaiselle itselleen. Itse kyllä suomalaisena arvostan Suomea <3

Vierailija
30/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäämerelle. Minnekään muualle en kaipaa. Norjan rajan aukeamista odotellessa. 

Minä rakastuin Norjaan jo silloin kun isäni minut sinne vei 80-luvulla ihan kekarana. Onneksi hän myös tutustutti minut historiaan ja siihen mistä olemme kotoisin joten siitä on mielenkiintoista etsiä tutkimuskohteita Suomessakin.

Mulla on ammatti historian parissa. Onhan se kiehtovaa, mutta silti äärimmäinen pohjoinen on vertaansa vailla. "And now for something completely different".

Oi , kerro meille siitä kolme tärkeintä asiaa, jotka jokaisen meidän olisi syytä tietää . Arvostattava ammatti sinulla.

Vierailija
31/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pohjoisessa on kovasti tautiakin.

Vierailija
32/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi emme sinua tänne kaipaakaan nyrpistelemään. 

Vierailija
33/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennu aiheuttamastasi ilmastotuhosta ja siitä, miten kaipaamiasi kohteita ei muutaman kymmenen vuoden kuluttua enää ole. Lentoturismi on anteeksiantamatonta eikä sille ole minkäänlaista oikeutusta. Jos keksit jonkun, se on vain itsellesi toimiva tekosyy olla ajattelematta asiaa sen tarkemmin, eikä oikea, tarkastelua kestävä oikeutus.

Vierailija
34/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan kivoja paikkoja päiväretkelle, mutta viikon lomalle ei. Vaeltaminen ei kiinnosta, ei jaloilla eikä autolla.

Sama se, homehdutaan pari yötä vanhempien mökillä ja loput loma Stadissa.

Vierailija
35/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itsekin aika paljon matkailleena ja etenkin harvinaisemmissa kohteissa, ei mitään Pattayaa tai Kanariaa, koen että Suomi on monin tavoin oikein mukava asuin- ja matkailumaa, etenkin kesällä. Hintataso on tietysti Suomen ongelma, mutta ainakin lennoissa ja viisumikuluissa säästyy, osin ehkä majoituskuluissakin. Viime kesänä pidin viikon kaupunkiloman  Helsingissä vaikka asuin Helsingissä. Hotellihuonetta en sentään ottanut vaikka sitäkin hetken mietin. Mutta kotikaupunki-lomani säännöt olivat siis seuraavat:

- kotitöitä ei saa tehdä viikon ajalla kuin ihan välttämättömät. Ei tiskausta, imurointia, pyykinpesua. Ennen "lomaa" hoidin nuo alta pois. 

- ystäville ilmoitetaan Helsinki-lomasta etukäteen ja heitä informoidaan, että en ole niin hyvin tavoitettavissa kuin aiemmin, kännykkä on välillä lentotilassa. (Simulointi siitä, ettei aina pääse ulkomailla nettiin ja tämän netittömyyden olen kokenut reissuilla kovin helpottavana). 

- kotona ei saa syödä kuin valmiina ostettavia välipaloja ja juomia. Aamiainen/brunssi, lounas ja päivällinen syötävä ulkona erilaisissa ravintoloissa. Sallittua on hakea noutoruokaa ja syödä puistossa tai ulkona. Katuruoka suositeltavaa, erityisesti paikalliset erikoisuudet. Ketjupaikkoja tulee välttää, kesäkahviloita ja -ravintoloita suosittava. 

- Kuntosalille ei saa mennä vaan lomalla liikunta hoidetaan hyötyliikkumalla, uimalla ja kävelemällä. 

- Tv:n/netflixin katselu ei täysin kielletty mutta lukeminen suositeltavampaa. 

- Suunnittelin retket kohteisiin, joissa halusin käydä ja hankin niistä tietoa etukäteen netistä. Osan retkistä tein yksin, osaan pyysin kaverin/kaverit mukaan. Osa oli taas opastettuja. 

Voin sanoa, että tuo Helsinki-loma kotona oli yksi parhaista lomista ikinä. Ehkä toteutan kakkososan siitä tänä kesänä ja myös joku muu kotimaan matkakohde. 

Vierailija
36/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, vuoron perään ollaan otsa hiessä suorittamassa arkea jotta pääsee lomalle ja lomaa että jaksaa arjessa, ja sellaiset läsnäolon ja arjen sietokyvyn taidot 13-vuotiaan netflix-addiktin tasolla.

Juuri noin minä tarkoitin.

Vierailija
37/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä pitäisi verrata? Jos lähtee suomalaiselle tunturille etsimään eukalyptusta ja papukaijoja niin saattaa pettyä, mutta entä jos lähtisit etsimään jotain mitä voit löytää? Mikä sinua kiinnostaa, luonto, taide, historia, ruoka, arkkitehtuuri, vaihtuvat maisemat, erilainen kulttuuriympäristö - kaikkea löytyy Suomestakin, jos lähdet vähemmän nihkeällä asenteella liikkeelle. Eihän ne tietenkään kaukomaita vastaa, ehei, mutta onko se todella ainoa mitä osaat kokea, minkä äärelle pysähtyä ja mistä nauttia? Jos näin, niin sitä suuremmalla syyllä olisi syytä opetella löytämään kauneutta ja uteliaisuuden aihetta lähempää, arjestakin, vaikka omalta kotikadulta.

Ohiksena vastaan, että oma lähiympäristö on oikein mukava, ja nautin lähiluonnosta ja omasta puutarhasta. Suomea olen nähnyt sen verran, että pysyn mieluummin kotikulmilla ja säästän nekin rahat johonkin mielekkääseen, vaikka tuleviin ulkomaanmatkoihin.

Vierailija
38/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että pääsee taas kohta pois täältä ja todellakin se on pysyvä tavoite.muutaman vuoden sisään pysyvästi pois täältä.

Suomimatkailu on järjettömän hintasta esim ,vrk kylpylässä ruokineen perheelle on rosvousta. Niin paljon mielummin sillä rahalla ostan lennot pois täältä.

Vierailija
39/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta Eurooppaa ja maailmaa ei tosiaan voi verrata Suomeen, koska Suomi on paras ja kaunein <3

Suomessa on Euroopan vanhin kallioperä! Suomessa on maailman puhtain ilma! Suomessa on maailman kauneimmat maisemat! Suomesta löytyy paljonkin piilotettuja aarteita, joita suomalaiset vähättelevät vain sen vuoksi, että ne ovat "omia". Moni suomalainen ei kuitenkaan ole edes vaivautunut paikan päälle katsomaan Suomen ihmeitä. Suomalaiset tarvitsevat ulkomaalaisen sanomaan, että teillä on Suomessa sitä ja tätä hienoa ennen kuin se kelpaa suomalaiselle itselleen. Itse kyllä suomalaisena arvostan Suomea <3

Suomessa harmittaa sää.

Palelen melkein aina ulkona. Kesällä on usein 20 astetta ja kylmä tuuli.

Vierailija
40/57 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi kummallista kun jotkut matkailua inhoavat olettavat, että ulkomaan matkailu tarkoittaa hiekkarannalla makaamista. Mä olen matkustellut 1-4x vuodessa 80-luvulta lähtien ja olen tänä aikana tehnyt kaksi matkaa rantalomakohteeseen (Turkki, Portugal). Matkustaminen on kyllä minulle ja monelle muullekin ihan jotain muuta kuin rannalla makaamista. 

Siksiköhän nämä matkustamisen vihaajat ei lähde ulkomaille, kun luulevat, että siellä pitää maata rannalla aamusta iltaan :D?