Oletko hyvä kokki?
Omasta tai jonkun muun mielestä? Teen mielelläni ruokaa, mutta teen liian harvoin tarkasti ohjeiden mukaan. Olen syöjänä nopea ahmija ja en jaksa maistella hitaasti ruokia ja juomia. Ihmettelen hitaita nauttijoita ihmetellen.
Kommentit (23)
Kehuttu on. Olen joskus ollut ravintolahommissa ja sieltä on jäänyt jonkinlainen ote ruoanlaittoon.
En ole hyvä. Laiska olen enkä viitsi laittaa mitään aikaa vieviä ruokia.
En ole. En viihdy keittiössä hämmentämässä ja sekoittamassa. Yritän päästä ruuanlaitosta mahdollisimman helpolla ja valmistan jotain nopeaa ja täyttävää.
Mielummin vaikka pesen lattioita, kun seison keittiössä kokkaamassa. Ei ole mun juttu.
Osaan tehdä ohjeista melkein mitä vaan. Onko sitä silloin hyvä? En oikein ymmärrä edes mikä siinä ohjeiden seuraamisessa on vaikeaa. Tykkään tehdä ruokaa ja kokkaan monta kertaa viikossa jotain uutta ohjeiden mukaan. Vaikeammista ruoista katson youtubevideoita. Tykkään myös leipoa, se harrastus on vaan painonhallinnan kannalta huono.
No tota, kukaan ei ainakaan ole kuollut nälkään tai myrkytykseen minunpöperöitä syötyään. Siitä voitaneen päätellä, että ihan kelvollinen kokki olen. Minun repertuaariini kuuluu vain tavallinen perinteinen kotiruoka, ei mikään fine dining. Eli läskisoosi, pottuhuttu, rokka ym. muut syntyvät vaivatta.
Monen toimesta kehuttu niin että nolottaa ja samaan aikaan sisällä päässä kuuluu jess! Kovimpina tuomareina olen aina pitänyt lapsia. Jos leivällä kaapii lautasen niin liian hyvää. Ääh kun olen aivan onnessani että niin hyvin kelpaa. :D
Hmm? Kaikki kolme oikeasti monen vuoden suhteita usein kaapivat lautasen. Minä kun toivoin että tykkäsivät sänkyjutuista. Oisko kellään lainata ase ja yksi luoti?
Olen ja mieheni myös. Meillä on aina tulossa porukkaa syömään
Perinteisestä kokeiluihin ja fine diningiin. Rakastamme ruokaa ja ruuanlaittoa.
Olen. Omituisimpana kehuna naapuri on tarjoutunut ostamaan ylijäämäruokaa. En ole vielä oppinut kokkaamaan vain kahdelle. Intohimona slow food, lähi ja luomu.
Olen vähän sellainen tuurikokki. Välillä tulee tehtyä ammattilaisen ottein ja pidemmän kaavan mukaan. Joskus tulee taas sellaisia kausia, että tulee ostettua mikroaterioita ja pelattua niillä tai ihan pelkällä voileipälinjalla.
Periaatteenani on, että ruokaa tehdään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain sen yhden syöntikerran tarpeisiin, sillä vihaan lämmitellä ja pyöritellä jämiä. Sinkkutaloudessa se onnistuu.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän sellainen tuurikokki. Välillä tulee tehtyä ammattilaisen ottein ja pidemmän kaavan mukaan. Joskus tulee taas sellaisia kausia, että tulee ostettua mikroaterioita ja pelattua niillä tai ihan pelkällä voileipälinjalla.
Periaatteenani on, että ruokaa tehdään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta vain sen yhden syöntikerran tarpeisiin, sillä vihaan lämmitellä ja pyöritellä jämiä. Sinkkutaloudessa se onnistuu.
M 45
Musta taas monet ruuat ja niistä tehdyt jatkojalosteet on jopa parempia toisella kierroksella!
Omassa kotonani teen taivaallisia ruokia. Vieraiden luona en osaa tehdä ruokia koska ruokatottumuksiini ollaan niin kriittisiä kehitysvammaisella tavalla että en osaa loukkaantuneena tehdä ruokia.
Olen tosi hyvä, kaikki kehunut :))) Itelleni en tee tällä hetkellä ruokaa, siitäki alkaa jo olla aikaa ku oon joka pvä kokkaillu. :)
t. Sinkku.
En ole kokiksi mainittava, Kuitenkin järjestämissäani juhlissa ruokiani syödään mielellään. kertoo ehkä siitä, että ystäväni eivät ole mitää kulinaristeja vaan nauttivat yksinkertaisista ruuista.
Olen laiska arkiruokakokki joka tekee helppoja pöperöitä. Mies on paljon parempi kokki ja jaksaa nähdä vaivaa.
Olen hyvä kokki. Ruuanlaitto on minusta rentouttavaa, ja tykkään käyttää siinä luovuutta, se on minulle rakas harrastus. En lue reseptejä, vaan sävellän ja sovellan ja kehitän uutta. Koen, että minulla on kyky loihtia herkullista ruokaa, ja myös perhe ja ystävät kehuvat maasta taivaisiin.
Joo, oon hyvä kokki.