Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärinymmärretyt harrastukset

Vierailija
25.05.2020 |

Mitkä harrastukset / lajit ovat mielestäsi väärinymmärrettyjä ja miksi?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti! Enkä nyt tarkoita mitään vapaa-ajan lilluttelua, vaan ihan kilpauintia. Olen kuullut joidenkin puhuvan uinnista mm sen, että:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

- ei mitään järkeä vain uida allasta edestakaisin

- kuka tahansa pystyisi kilpailemaan uinnissa.

Voin 15 vuoden kilpauintitaustalla sanoa, että mikään noista ei todellakaan pidä paikkaansa.

Jos harrastaa uintia esim 8krt/20h viikossa, ei todellakaan puhuta mistään lillumisesta. Uinti on myös luokiteltu yhdeksi raskaimmista urheilulajeista. Kuka tahansa ei todellakaan voi alkaa harrastamaan kilpauintia, sillä siihen vaaditaan todella paljon voimaa sekä tekniikkaa. Eikä treenit ole mitään päästä päähän uimista (tai no siis on periaatteessa ;)), vaan siihen liittyy paljon muutakin. Kaikkien jotka viettävät uintia helpoksi, pitäisi tulla vetämään yksikin treeni, niin johan muuttuisi mielipide.

Vierailija
2/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uinti! Enkä nyt tarkoita mitään vapaa-ajan lilluttelua, vaan ihan kilpauintia. Olen kuullut joidenkin puhuvan uinnista mm sen, että:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

Voin 15 vuoden kilpauintitaustalla sanoa, että mikään noista ei todellakaan pidä paikkaansa.

Jos harrastaa uintia esim 8krt/20h viikossa, ei todellakaan puhuta mistään lillumisesta. Uinti on myös luokiteltu yhdeksi raskaimmista urheilulajeista. Kuka tahansa ei todellakaan voi alkaa harrastamaan kilpauintia, sillä siihen vaaditaan todella paljon voimaa sekä tekniikkaa. Eikä treenit ole mitään päästä päähän uimista (tai no siis on periaatteessa ;)), vaan siihen liittyy paljon muutakin. Kaikkien jotka viettävät uintia helpoksi, pitäisi tulla vetämään yksikin treeni, niin johan muuttuisi mielipide.

Missä utopiassa elävät uintia vähättelevät? En itse ole todellakaan mikään uimari, mutta tajuan tuon olevan yksi rankimmista harrastuksista jo teini-iässä (ja aiemminkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larppaus, roolipelit

Vierailija
4/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn tanssitunneilla. Siis jazzia, showta, lattareita, discoakin tullut testattua. Tää herättää aina kuvitelman, että käyn tanssimassa paritansseja jossain lavalla tms. ja pitää aina olla selittämässä että ei kun soolona mutta ryhmässä ja tanssilajikin on ihan toista kuin joku fusku tai humppa.

Vierailija
5/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

Mä harrastin vain ihan omatoimiuintia, mutta kävin nyt kuitenkin uimassa 1–1,5 km kerralla. En ollut mitenkään kovakuntoinen tai urheilullinen, mutta tuota kävin vetämässä pari kertaa viikossa, ja yksi kaverini dissaili sitä, että ei se uiminen mitään kunnon urheilua ole.

Mä harrastan ratsastusta, ja siitähän monet puhuvat, ettei se mitään urheilua ole, vaan hevosen selässä istumista. Ilmeisesti näin ajattelevat eivä ole tajunneet, että se hevonen liikkuu eri askellajeissa, kun ratsastetaan, eikä seiso paikallaan.

Vierailija
6/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinnista olen samaa mieltä että se on tosi raskasta. Varsinkin vapaauinti.

En tajua miksi mutta vapaauinnissa riittää se 50m että on pakko levätä hetki kun syke nousee niin paljon.

Uintikurssin vetäjä sanoi että mulla on niin paljon lihasmassaa että siksi hengästyttää mutta enpä tiedä.. ehkä mulla on tekniikassa vikaa tai en tajua jotain.

Vierailija
7/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajit.

Yllättävän monella ihmisellä on kuva, että kaikki kamppailulajeja harrastavat ihmiset on jotenkin poikkeuksellisen väkivaltaisia tai nauttivat toisten hakkaamisesta.

Ensinnäkin, kamppailulajeja on erilaisia ja toisekseen, treeneissä keskitytään todella paljon tekniikan hiomiseen ja niiden turvalliseen toteuttamiseen, jotta sille treenikaverille ei sattuis mitään. Suurin osa kamppailulajeja harrastavista on ihan tavan tallaajia, jotka tykkää vain nujuta keskenään.

Vierailija
8/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

Kirjoitit niin täyttä asiaa! Itse olen harrastanut uintia pienestä asti, nuorempana se oli koko elämäni. Alakoulussa minulla oli kamala luokanopettaja. Hän ei ymmärtänyt uinnista mitään, ja väitti sitä juurikin lillutteluksi eikä miksikään urheilulajiksi. En esimerkiksi saanut tehdä esitelmää uinnista, kun piti esitellä oma harrastuksensa. Hän ei myöskään ikinä olisi myöntänyt minulle vapaata esimerkiksi ollessani maajoukkueleireillä, joten vanhempani joutuivat aina kysymään luvan rehtorilta. Opettajani myöskin pilkkasi minua esimerkiksi lilluttelijaksi. Vanhempani tekivät hänestä ilmoituksen johonkin opettajien liittoon ja kävi ilmi, että hän oli muutama vuosi aiemmin kohdellut toista uimarioppilastaan samoin. Edelleenkään en tiedä, mitä hänellä oli uintia vastaan.

Vierailija
9/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

Missä utopiassa elävät uintia vähättelevät? En itse ole todellakaan mikään uimari, mutta tajuan tuon olevan yksi rankimmista harrastuksista jo teini-iässä (ja aiemminkin).

Niimpä, vähättelevät saisivat mennä itse kokeilemaan uintia.

Vierailija
10/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga. Monet kuvittelevat että kyseessä on lähinnä alkulämmittelyksi sopivaa venyttelyä. Oikeasti erilaisia joogasuuntauksia on laidasta laitaan, osa hidastempoisempia ja osa rankempia. Mutta kyllä joogatunnillakin saa hien pintaan ja kunnon treenin. Kunto kasvaa ja lihakset vahvistuu siinä missä muissakin lajeissa.

Vierailija
11/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se on vain lilluttelua

- ei ole oikeaa urheilua

- ei ole yhtään rankkaa

Kirjoitit niin täyttä asiaa! Itse olen harrastanut uintia pienestä asti, nuorempana se oli koko elämäni. Alakoulussa minulla oli kamala luokanopettaja. Hän ei ymmärtänyt uinnista mitään, ja väitti sitä juurikin lillutteluksi eikä miksikään urheilulajiksi. En esimerkiksi saanut tehdä esitelmää uinnista, kun piti esitellä oma harrastuksensa. Hän ei myöskään ikinä olisi myöntänyt minulle vapaata esimerkiksi ollessani maajoukkueleireillä, joten vanhempani joutuivat aina kysymään luvan rehtorilta. Opettajani myöskin pilkkasi minua esimerkiksi lilluttelijaksi. Vanhempani tekivät hänestä ilmoituksen johonkin opettajien liittoon ja kävi ilmi, että hän oli muutama vuosi aiemmin kohdellut toista uimarioppilastaan samoin. Edelleenkään en tiedä, mitä hänellä oli uintia vastaan.

Voi apua, mikä opettaja! Kävi oikein sääliksi sinua. Saiko hän jotain rangaistusta? Kai pyysitte jotain korvauksia häneltä?

Vierailija
12/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi mutta vapaauinnissa riittää se 50m että on pakko levätä hetki kun syke nousee niin paljon.

Uintikurssin vetäjä sanoi että mulla on niin paljon lihasmassaa että siksi hengästyttää mutta enpä tiedä.. ehkä mulla on tekniikassa vikaa tai en tajua jotain.

Meet liian kovaa ja/tai hengitystekniikka on pielessä. :) Mulle kävi sama juttu kun hengitys oli ihan hakusessa. Kävin siis pari aikuisten alkeisuimakurssia 20v uimahallitauon jälkeen. Oli aika hauskaa!

Vierailija
13/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koripallo. Olen kuullut monta kertaa, että mitä järkeä on juosta pallon perässä koko ajan, kun ei siitä ole mitään hyötyäkään tulevaisuudessa...

Vierailija
14/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meet liian kovaa ja/tai hengitystekniikka on pielessä. :) Mulle kävi sama juttu kun hengitys oli ihan hakusessa. Kävin siis pari aikuisten alkeisuimakurssia 20v uimahallitauon jälkeen. Oli aika hauskaa!

Sana juttu. Ensin uiminen tuntui raskaalta, mutta sitten opin hengittämään ja voitin lilluttelemalla pari suomenmestaruutta. Muut ei näköjään pidätä hengitystä koko kilpailun ajan.

Vierailija
15/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että tää liittyy hengitykseen koska fysiikka on hyvässä kunnossa..

Ens maanantaina pääsee taas halliin, täytyy yrittää silloin uudestaan.

Vierailija
16/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti on todella raskasta kun edetään vähänkään ylemmälle tasolle ja treenejä on sen kahdeksan kertaa viikossa. Yksi lepopäivä joka tarkoittaa alakouluikäiselläkin yhtä aamutreeniä. Tämä laji vaatii sitten kropan täydellistä toimintaa. Meillä uimarilupaus jolle uinti oli koko elämä joutui lopettamaan koko touhun terveydellisistä syistä. Nykyään vaan lilluttelee vapaa-ajalla.

Vierailija
17/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleading ja tankotanssi. Kumpikin mielletään seksuaalissävytteiseksi miesten miellyttämiseksi, vaikka ne on todellisuudessa raskaita, hyvää fyysistä kuntoa vaativia urheilulajeja.

Vierailija
18/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleading. Vaikka tietoisuus lajista onkin kasvanut, niin edelleen jotkut luulevat, että cheerleading on vain huiskien heiluttamista ja pyllyn pyörittämistä vähissä vaatteissa jääkiekkokaukalon laidalla. Usein kun kerron mitä harrastan, minulta kysytään, missä peleissä käyn kannustamassa (no en missään). Kilpacheerleading on todella fyysinen ja vaativa urheilulaji. Stuntit, pyramidit ja akrobatialiikkeet eivät ole mitään kevyttä hommaa.

Vierailija
19/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Golf. Sitä pidetään urheiluna.

Vierailija
20/49 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä uimareiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän