Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän masentavalta, väsyneeltä ja rumalta vaikka tekisin mitä

Vierailija
25.05.2020 |

Onko kellään mitään vinkkejä, mitä ihminen voi tehdä näyttääkseen edes siedettävältä? En ole synnynnäisesti ruma, olin jopa ihan hyvännäköinen nuorena. Nyt ikää on kohta 50 vuotta, eikä mikään tunnu auttavan. En yritä olla kaunis, mutta edes normaalin näköinen.

Ylipainoa ei ole. Kampaajaan ei ole varaa nyt (olen työttömänä) eikä mihinkään kasvoleikkauksiin tai edes kosmetologin palveluihin.

Ennen ihmisten ilmoille lähtöä yritän yleensä laittaa tukkani jotenkin kivasti, mutta se on vain harmaa sottainen lätkä, ei sitä saa kivasti. Yritin tehdä itselleni kaupan värillä raitoja, mutta niistä tuli kusenkeltaiset, aivan kamalat.

Laitan meikkivoidetta, rajaan silmäni ja laitan ripsaria. Ihon kunto on periaatteessa hyvä, ei ole finnejä tai syviä uurteita, jonkin verran epätasaisuutta. Mikään edellä mainituista toimista ei saa minua näyttämään nätimmältä. Meikkivoide on aavistuksen ihon väriä vaaleampi. Rajauskynä on pehmeä tummanharmaa, sellainen jolla pitäisi saada luonnollinen hieman liukuva rajaus. Ei auta. Näytän rupsahtaneelta ja vihamieliseltä mielisairaalta ämmältä. Ripsari tekee luonnollista jälkeä, liiankin, ei oikein erota että sitä on laitettu.

Kaikkeen yrittämiseen menee ainakin tunti, jonka jälkeen totean, että ihmisten ilmoille ei voi lähteä. Näytän niin hirveältä. Rumalta, elottomalta ja väärän väriseltä. Olen kuin 60-luvun elementtikerrostalo.

Mitä ihmettä tälle pärställe pitäisi tehdä? Upottaa natriumhydroksidiämpäriin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, hassua lukea vinkkejä ulkoliikunnasta ja porkkanoista kun itse on just viimeiset pari kuukautta liikkunut normiakin enemmän ulkona (ja ihan siis vaan istuskellutkin raittiissa ilmassa lukemassa) ja syönyt ihan pirusti porkkanoita. Ja toki siis muitakin kasviksia.

Ainakaan siis tällainen parin kuukauden kuuri ei vaikuta vttujakaan vaan naama on veltto ja jotenkin venähtänyt ja kaikki raikkaus/hehkeys/kimmoisuus on kadonnut.

N44

Vierailija
22/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen silmien alle ei kannata laittaa rajausta, jos haluaa silmien näyttävän suuremmilta. Rajaus korostaa sitä paitsi mahdollisia tummia silmänalusia. Poskipunalla saa pirteyttä ilmeeseen. Huulipunan sävy kannattaa valita tarkoin. Esimerkiksi lämmin sävy voi saada ihon näyttämään vihertävältä ja hampaat keltaisilta, jos olet tyyppiä, jolle kylmät sävyt sopivat paremmin.

Se miltä näytät peilissä, ei ole koko totuus. Ihmiset näkevät ilmeesi, myös ne, joita en näytä peiliin katsoessasi. Kokeile hymyillä itsellesi!

Olen eri, mutta just tänä aamuna kokeilin hymyillä itselleni ja ei se valitettavasti oikein mielialaa kohentanut. Jotenkin näytin jopa kamalammalta kuin tässä normivalahtaneessa ilmeessäni.. Siis miten ihmeessä naama voikaan ruveta roikkumaan tällä tavalla ja ihan hetkessä?! 

Hymyile sitten edes muille ihmisille :) On ihan normaalia, että naama "roikkuu" välillä. Iho ei ole koko ajan samanlainen eivätkä myöskään ihon alla olevat osat. Verenkiertoa voi elvyttää liikkumalla ja hieromalla ja veren laatuakin voi kohentaa ravinnolla. Sinänsä kauniit terävät piirteet voivat saada kasvot näyttämään lommoisilta painonvaihtelun myötä. Joskus silmät ovat sameammat levon puutteen takia, joskus kirkkaammat. Aamulla saattaa näyttää ihan kauhealta, mutta illalla kivalta tai päinvastoin. Jne.

Meikillä pystyy hämäämään paljon, mutta juuri väärät sävyt meikkivoiteessa ja huulipunassa tai liialliset korostukset saattavat vaikuttaa epäsuotuisasti. Se mikä näyttää toisella hyvältä tai se mitä joku myyjä suosittelee, voi olla aivan epäsopiva juuri sinulle. Myös vaatteet heijastuvat kasvoihin, joten hyviä värejä voi etsiä vertailemalla eri valaistuksissa, miten ne sopivat. Lempivärikään ei aina näytä hyvältä lähellä kasvoja.

Mä olen niin pihalla näistä väreistä mitkä sopii. Oon kyllä huomannut että kylmät punat ja poskipunat jotenkin sammuttaa ja vanhentaa..vaikka eikö vanhemmiten pitäisi juuri käyttää kylmempiä sävyjä hiuksissa ja meikeissä.

Eri

Sopivat värisävyt eivät riipu iästä vaan sinun ihosi, silmiesi ja hiustesi omista sävyistä. Värianalyysi auttaisi (huom. oltava 12 värivuodenaikaa eli myös välivuodenajat, 4 vuodenajan pelkistetty analyysi antaa helposti vääriä tuloksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen silmien alle ei kannata laittaa rajausta, jos haluaa silmien näyttävän suuremmilta. Rajaus korostaa sitä paitsi mahdollisia tummia silmänalusia. Poskipunalla saa pirteyttä ilmeeseen. Huulipunan sävy kannattaa valita tarkoin. Esimerkiksi lämmin sävy voi saada ihon näyttämään vihertävältä ja hampaat keltaisilta, jos olet tyyppiä, jolle kylmät sävyt sopivat paremmin.

Se miltä näytät peilissä, ei ole koko totuus. Ihmiset näkevät ilmeesi, myös ne, joita en näytä peiliin katsoessasi. Kokeile hymyillä itsellesi!

Olen eri, mutta just tänä aamuna kokeilin hymyillä itselleni ja ei se valitettavasti oikein mielialaa kohentanut. Jotenkin näytin jopa kamalammalta kuin tässä normivalahtaneessa ilmeessäni.. Siis miten ihmeessä naama voikaan ruveta roikkumaan tällä tavalla ja ihan hetkessä?! 

Hymyile sitten edes muille ihmisille :) On ihan normaalia, että naama "roikkuu" välillä. Iho ei ole koko ajan samanlainen eivätkä myöskään ihon alla olevat osat. Verenkiertoa voi elvyttää liikkumalla ja hieromalla ja veren laatuakin voi kohentaa ravinnolla. Sinänsä kauniit terävät piirteet voivat saada kasvot näyttämään lommoisilta painonvaihtelun myötä. Joskus silmät ovat sameammat levon puutteen takia, joskus kirkkaammat. Aamulla saattaa näyttää ihan kauhealta, mutta illalla kivalta tai päinvastoin. Jne.

Meikillä pystyy hämäämään paljon, mutta juuri väärät sävyt meikkivoiteessa ja huulipunassa tai liialliset korostukset saattavat vaikuttaa epäsuotuisasti. Se mikä näyttää toisella hyvältä tai se mitä joku myyjä suosittelee, voi olla aivan epäsopiva juuri sinulle. Myös vaatteet heijastuvat kasvoihin, joten hyviä värejä voi etsiä vertailemalla eri valaistuksissa, miten ne sopivat. Lempivärikään ei aina näytä hyvältä lähellä kasvoja.

Mä olen niin pihalla näistä väreistä mitkä sopii. Oon kyllä huomannut että kylmät punat ja poskipunat jotenkin sammuttaa ja vanhentaa..vaikka eikö vanhemmiten pitäisi juuri käyttää kylmempiä sävyjä hiuksissa ja meikeissä.

Eri

Sopivat värisävyt eivät riipu iästä vaan sinun ihosi, silmiesi ja hiustesi omista sävyistä. Värianalyysi auttaisi (huom. oltava 12 värivuodenaikaa eli myös välivuodenajat, 4 vuodenajan pelkistetty analyysi antaa helposti vääriä tuloksia).

Missä tälläisiä 12 vuodenajan analyysejä tehdään?

Vierailija
24/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Googlaa: värianalyysi Color me beautiful. Englanninkielinen osuus on myös kirjan nimi samasta aiheesta. Jos ei ole varaa analyysiin, tarkan värisilmän omaava henkilö voi tehdä analyysin itsekin kirjan avulla.

Vierailija
25/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi kirja on Jokanaisen väri- ja tyyliopas (Mary Spillane). Varoitus, kirjan kuvat ja tyylit ovat naurettavan vanhoja 80-luvun lopulta.

Vierailija
26/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Googlaa: värianalyysi Color me beautiful. Englanninkielinen osuus on myös kirjan nimi samasta aiheesta. Jos ei ole varaa analyysiin, tarkan värisilmän omaava henkilö voi tehdä analyysin itsekin kirjan avulla.

Onko kyseessä cmbsuomi.fi....

Vierailija
27/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, hassua lukea vinkkejä ulkoliikunnasta ja porkkanoista kun itse on just viimeiset pari kuukautta liikkunut normiakin enemmän ulkona (ja ihan siis vaan istuskellutkin raittiissa ilmassa lukemassa) ja syönyt ihan pirusti porkkanoita. Ja toki siis muitakin kasviksia.

Ainakaan siis tällainen parin kuukauden kuuri ei vaikuta vttujakaan vaan naama on veltto ja jotenkin venähtänyt ja kaikki raikkaus/hehkeys/kimmoisuus on kadonnut.

N44

Minä taas olen liikkunut tunnin päivässä koronakauden ajan ja väitän, että sopivasti hengästyttävä kävely tai juoksu tekee ihmeitä. Ei niin että olisi tullut päivetystä kasvoille, vaan pikemminkin mukava ruso poskille ja liiallisen sisällä oleskelun aiheuttamat tummat silmänaluset ovat hävinneet. Ennen kuin yksikään tämän ketjun kommentoijista oli ehtinyt kirjoittamaan mitään, ajattelin heti että liikunta on paras kaunistaja.

Mitä tulee ap:n hiuksiin, niin sen sijaan että tuhlaisin väreihin rahaa, niin opettelisin itse leikkaamaan tasapitkän polkan joka hoidettuna (sulfaatiton tai muu itselle sopiva shampoo ja kosteuttava hoitoaine riittää) näyttää hyvältä. Sitä ei tarvitse erityisemmin edes laittaa, vaan voi vaikka soljella kiinnittää hiukset sivulle. Raikkaan värinen huulipuna ja saman sävyinen poskipuna, niin ap on kuin uusi ihminen.

Vierailija
28/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Onko kyseessä cmbsuomi.fi....

Se on pääpaikka, he tekevät värianalyysejä itse ja kouluttavat värikonsultteja, joita löytyy monilta paikkakunnilta. Yhteystietoja varmastikin saa samasta osoitteesta.

Vierailija
29/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kuultosuihkeita iholle. Mä tykkään tästä:

https://www.lookfantastic.com/pixi-glow-mist-80ml/11105029.html?affil=t…

Tuo on kyllä tosiaan aika kallis, en valitettavasti osaa neuvoa edullisempaa koska tuo on ainoa jota olen kokeillut, mutta kyllä samankaltaisia varmaan löytyy halvempanakin.

Vierailija
30/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itsekin mietin samaa.s

Ikää 48. Elähtänyt, kulahtanut naama, couperosa iho joka punoittaa AINA.

YLIPAINOA 30 kg, naama roikkuu.

Nuorena olin kivannäköinen. Nyt olen luopunut toivosta. Ällöttää katsoa peiliin josta katsoo vanha, lihava ja ruma oksettaa itseänikin.

Sympatiat sulle ap

Vierailija
31/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Itsekin mietin samaa.s

Ikää 48. Elähtänyt, kulahtanut naama, couperosa iho joka punoittaa AINA.

YLIPAINOA 30 kg, naama roikkuu.

Nuorena olin kivannäköinen. Nyt olen luopunut toivosta. Ällöttää katsoa peiliin josta katsoo vanha, lihava ja ruma oksettaa itseänikin.

Sympatiat sulle ap

Couperosaan löytyy apua, esim. arbutiini (kotimainen sarja Detria Arbutin). Meikkivoiteista ja puutereista löytyy ihon punaisuutta taittavia tuotteita, mainittakoon nyt vaikka Dermosilin meikinpohjustusvoide.

Vierailija
32/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti poskipuna on tärkein meikki kalpeille kasvoille. Itse laitan cc meikkivoiteen, peitevoiteen silmien alle, tosi kevyesti puuteria, poskipunan, huulipunan ja meikkaan kulmat kevyesti, ja ta-daa, 5 v lähti iästä välittömästi. Poskipunana voi muuten käyttää huulipunaakin. Hiuksiin suosittelen luonnollista kasviväriä. Ne on halpojakin, pussi maksaa alle 10 e, riittää pitkään tukkaan tai kahteen värjäykseen, ja väri ja kiilto pysyy hyvänä 3 kk. Tosin siinä ei sitten voi enää kovin radikaalisti vaihtaa väriä ennen kuin kasvivärjätty osuus on kasvanut pois.

Vierailija
33/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin saanut jo hyviä vinkkejä, lisään vielä omani.

Hyväkuntoiset ja kauniinväriset hiukset vaikuttavat ehkä eniten ulkonäköön. Kuten jo mainittiin, monille sopii selkeä polkkatukka, jonka voi leikata itsekin (you tube), kunhan ostat sopivat sakset. Omani ovat ihan halvat Prismasta, mutta niiden tulee olla hiustenleikkuuseen tarkoitettuja.

Väristä. Kasvoja ja olemusta kirkastaa hiukan omaa hiusta vaaleampi sävy. Sinuna soittaisin L'Orealin tai jonkun muun hiusvärifirman neuvontaan, koska itse sain sieltä loistavia vinkkejä ihan ilmaiseksi sopivaan hiusväriin. Pyydettiin lähettämään kasvokuva, missä näkyy hiusten luonnollinen väri, lopputulos oli aivan täydellinen. Ehkä sieltä voi pyytää vinkkejä myös hiusten leikkaamiseen ja käsittelyyn, koska uskoisin vastaajan olleen kampaaja.

Hiusten laitosta. Itse käytän tukea antavia aineita (guardian angel -niminen tuote), missä ei ole silottavia ainesosia ja kuivaan hiukset aina alaspäin. Näin hius näyttää kuohkealta ja tyveen laitan lisäksi yhden kämmenen kokoisen pallon muotoiluvaahtoa päivittäin (kuivaan sen pää alaspäin). 

Meikkauksesta jo moni vinkkakin, mutta itse pidän tärkeänä erityisesti kulmakarvoja. En aina meikkaa silmiä, mutta minulla on aina päivävoidetta, värivoidetta ja muotoillut kulmat. Kannattaa katsoa you tubesta vanhenevan naisen meikkausvinkkejä ja yksinkertaisesti harjoitella. Tokmannilla on usein euron maksavia meikkejä poistomyynnissä, sieltä voi ottaa kokeiluun uusia tuotteita. Kasvojen muotoilu kahdella erivärisellä meikkivoiteella on ilmainen kohotushoito, samoin ihon hyvä kosteutus ja meikkivoiteeseen tippa kosteusvoidetta sekaan. Meikki ja meikkivoide ei saa olla paksun näköinen. Älä käytä puuteria muuten kuin silmämeikin ja ripsien pohjustukseen.

Vierailija
34/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halpa vinkki hiusten laittoon : suola-sokerivesi.

1 dl vettä (kuumaa)

1 rkl sokeria

1,5 rkl suolaa (käytin merisuolaa, voi olla että hienosuolakin käy)

Sekoita, jäähdytä, laita suihkepulloon.

Käytän tätä tuomaan volyymia, ennen föönausta ja myös hiuslakan sijasta.

Kaupan kuivashampoo on myös hyvä freesaamaan lättätukan, jos tämä itsetehty ei innosta. Mutta se väri on kyllä tärkein.

Vinkki kasvoille: joskus, kun olen oikein väsynyt ja harmaa, sekoitan hieman poskipunaa puuteriin ja tupsuttelen kasvojen keskiosaan. Puuteria ei tosin kannata käyttää liikaa etenkään jos on kuiva iho.

Vierailija
35/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa silmiä ei saa ainakaan rajata, tekee sen suhruisen lookin mistä tietää että on ollut nuori 80-luvulla. Ihmettelen aina kun näitä näkee että MIKSI.

Meikkivoiteen tulisi olla häivähdys omaa ihoa tummempi mutta oikeaa sävyä, ei koskaan vaaleampi.

Jos englantia osaa niin netistä löytyy keino selvittää onko väreiltään kevät, kesä, syksy vai talvi ja mitkä värit sopii. Myös silmiä voi korostaa niille sopivin värein.

Päätä ja kasvoja kannattaa hieroa ja syödä terveellisesti ja liikkua kevyesti.

Miksi pitäisi liikkua kevyesti? Onko jotain haittaa raskaammasta liikunnasta??

Vierailija
36/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut kuultosuihkeita iholle. Mä tykkään tästä:

https://www.lookfantastic.com/pixi-glow-mist-80ml/11105029.html?affil=t…

Tuo on kyllä tosiaan aika kallis, en valitettavasti osaa neuvoa edullisempaa koska tuo on ainoa jota olen kokeillut, mutta kyllä samankaltaisia varmaan löytyy halvempanakin.

Eikös tuossa ole pääasiassa erilaisia öljyjä? Aijaisikohan joku halpa kasvoöljy suihkupullossa saman asian?

Vierailija
37/42 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoiteen kannattaa ehdottomasti olla astetta tummempi, ei vaaleampi! Vain nuorelle, kuulaalle iholle käy omaa ihoa vaaleammat voiteet. Tällä on ainakin itselleni todella suuri merkitys. Näytän väsyneeltä ja puolikuolleelta, jos meikkivoide on vaalea. Ja oon 35v.

Meikkaa kulmat huolellisesti. Rajaa vain yläluomi. Puna huulissa piristää. Lisäksi poskipunaa hieman. Näillä pääsee pitkälle.

Vierailija
38/42 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuosta 12:sta tyypin värianalyysistä, että onko sillä väliä mikä on tarkemmin keväistä jos tietää että on kevät. Mietin vain että kandeeko maksaa 100€ vain siihen että tietää olevansa vaikka esim. Vaalea kevät. Vai tuleeko cmb värianalyysissä myös meikki opastusta.

Vierailija
39/42 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raidat ei sovi harmaaseen tukkaan. Minkään väriset. Värjää koko tukka tai ei ollenkaan. Tarkista kulmakarvasi, nillä on eniten vaikutusta kasvoihin, kuin muilla meikkikikoilla. Värjää ja muotoile ne. Älä käytä meikkivoidetta, vaan pelkästään kasvovoidetta ja hiukan heleää voidemaista poskipunaa ja samaa huuliin. Älä rajaa silmiä silmän sisäpuolelta, se saa vanhat silmät näyttämään rupsahtaneilta. Rajaa vain yläluomelta, mahdollisimman läheltä ripsirajaa. Älä käytä luomiväriä, korkeintaan jotain ruskea-beigeä.

Vierailija
40/42 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kun sinulla on tuollainen olo. Luulen kyllä että muut näkevät sinut ihan erilaisena kuin sinä itse.

Muut näkee sinut kokonaisuutena ja eläväisempänä kuin itse näet kun katsot peiliin. Täällä on jo annettu paljon hyviä neuvoja ulkoilusta ym. Kevyt kuorinta tekee myös hyvää kasvoille silloin tällöin , halvimman kuorinnan saa kun laittaa hieman sokeria vaikka puhdistusmaidon sekaan. C-vitamiini kirkastaa myös ihoa, Ordinaryn tuote muistaakseni n 10 e. Varo kuitenkin aurinkoa. Hiusten leikkaus ei ole niin kiireellinen, ylipitkät hiukset voi sipaista korvan taa tai ponihännälle tms, väri piristää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi