Näytän masentavalta, väsyneeltä ja rumalta vaikka tekisin mitä
Onko kellään mitään vinkkejä, mitä ihminen voi tehdä näyttääkseen edes siedettävältä? En ole synnynnäisesti ruma, olin jopa ihan hyvännäköinen nuorena. Nyt ikää on kohta 50 vuotta, eikä mikään tunnu auttavan. En yritä olla kaunis, mutta edes normaalin näköinen.
Ylipainoa ei ole. Kampaajaan ei ole varaa nyt (olen työttömänä) eikä mihinkään kasvoleikkauksiin tai edes kosmetologin palveluihin.
Ennen ihmisten ilmoille lähtöä yritän yleensä laittaa tukkani jotenkin kivasti, mutta se on vain harmaa sottainen lätkä, ei sitä saa kivasti. Yritin tehdä itselleni kaupan värillä raitoja, mutta niistä tuli kusenkeltaiset, aivan kamalat.
Laitan meikkivoidetta, rajaan silmäni ja laitan ripsaria. Ihon kunto on periaatteessa hyvä, ei ole finnejä tai syviä uurteita, jonkin verran epätasaisuutta. Mikään edellä mainituista toimista ei saa minua näyttämään nätimmältä. Meikkivoide on aavistuksen ihon väriä vaaleampi. Rajauskynä on pehmeä tummanharmaa, sellainen jolla pitäisi saada luonnollinen hieman liukuva rajaus. Ei auta. Näytän rupsahtaneelta ja vihamieliseltä mielisairaalta ämmältä. Ripsari tekee luonnollista jälkeä, liiankin, ei oikein erota että sitä on laitettu.
Kaikkeen yrittämiseen menee ainakin tunti, jonka jälkeen totean, että ihmisten ilmoille ei voi lähteä. Näytän niin hirveältä. Rumalta, elottomalta ja väärän väriseltä. Olen kuin 60-luvun elementtikerrostalo.
Mitä ihmettä tälle pärställe pitäisi tehdä? Upottaa natriumhydroksidiämpäriin?
Kommentit (42)
Yleisesti ottaen silmien alle ei kannata laittaa rajausta, jos haluaa silmien näyttävän suuremmilta. Rajaus korostaa sitä paitsi mahdollisia tummia silmänalusia. Poskipunalla saa pirteyttä ilmeeseen. Huulipunan sävy kannattaa valita tarkoin. Esimerkiksi lämmin sävy voi saada ihon näyttämään vihertävältä ja hampaat keltaisilta, jos olet tyyppiä, jolle kylmät sävyt sopivat paremmin.
Se miltä näytät peilissä, ei ole koko totuus. Ihmiset näkevät ilmeesi, myös ne, joita en näytä peiliin katsoessasi. Kokeile hymyillä itsellesi!
En usko, että olet yhtä ruma ja väsyneen näköinen mitä itse koet. Mutta onhan se kurjaa tuntea noin! Listaan joitakin ideoita, millä voisi kokeilla piristää omaa ulkonäköä ja fiilistä itsestä:
Kauneuden hoito:
-hiustenvärjäys jollain kauniilla värillä, jos haluat joskus kokeilla kasvivärejä niin Cultivatorsilla on kauniita luonnollisia sävyjä
-jos mahdollista leikkaa jokin selkeä, skarppi hiusmalli: esim. Selvämuotoinen pitkä polkka on usein kauniimpi kuin epämääräinen, latteasti valuva pitkä tukka
-kokeile kuoria kasvot jollakin hellävaraisella kuorinta-aineella kerran viikossa
-rahatilanne sallii kokeile alkaa käyttää vaikkapa suht edullista Oridinaryn hyalyronihapposeerumia kasvovoiteen alla
-jotkut kokevat kasvohieronnan piristävän ilmettä, youtubessa on hyviä tutoriaaleja kun haet esim. Face
-kokeile sävyttää kulmat hieman tummemmiksi kaupan värillä
Meikkaaminen:
-kokeile käyttää huulipunaa: jokin klassinen punainen väri on varma valinta!
-myös kevyt sipaisu poskipunaa voisi virkistää ilmettä. Vinkki: ota huulipunasta pieni sipaisu punaa sormeen ja levitä sitä hieman poskille
-kokeile vaihtaa ripsivärimerkkiä, ehkä joku muu merkki toimiikin paremmin? kokeile laittaa ripsiväriä muutama kerros tuuheamman lopputuloksen saamiseksi
Kuten joku jo sanoikin huomaan ite myös ulkoilun piristävän naamaa kummasti. :) Joskus kun olen paljon sisällä ja vieläpä tietokoneella on naamani ihan kelmeä ja silmänaluset näyttävät todella tummilta... Jännästi esimerkiksi mökkiviikonlopun ulkoilun jälkeen koko naama näyttää kuitenkin paljon virkeämmältä!
Aiemmasta viestistäni jäi muutama sana näköjään pois, mm. “Face massage” :)
Oletko todella viisikymppinen? Kun tekstisi on kuin 15-vuotiaan itseinhoisen teinin näppikseltä lähtöisin. Miksi kummassa suhtaudut itseesi noin vihamielisesti? Ikäkriisi päällä kenties?
Hiusten värjäys olisi hyvä aloitus. Harmaa pukee tosi harvaa. Älä valitse keltaista sävyä, kun hopeisempiakin on olemassa. Pukeudu värikkäisiin raikkaisiin vaatteisiin, se piristää.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen silmien alle ei kannata laittaa rajausta, jos haluaa silmien näyttävän suuremmilta. Rajaus korostaa sitä paitsi mahdollisia tummia silmänalusia. Poskipunalla saa pirteyttä ilmeeseen. Huulipunan sävy kannattaa valita tarkoin. Esimerkiksi lämmin sävy voi saada ihon näyttämään vihertävältä ja hampaat keltaisilta, jos olet tyyppiä, jolle kylmät sävyt sopivat paremmin.
Se miltä näytät peilissä, ei ole koko totuus. Ihmiset näkevät ilmeesi, myös ne, joita en näytä peiliin katsoessasi. Kokeile hymyillä itsellesi!
Olen eri, mutta just tänä aamuna kokeilin hymyillä itselleni ja ei se valitettavasti oikein mielialaa kohentanut. Jotenkin näytin jopa kamalammalta kuin tässä normivalahtaneessa ilmeessäni.. Siis miten ihmeessä naama voikaan ruveta roikkumaan tällä tavalla ja ihan hetkessä?!
Täällä 25v rupsahtanut kaipaa myös vinkkejä.
Täällä 43v masentunut mt ongelmainen kaipaa vinkkejä myös.
Ihan ensimmäiseksi elintavat kuntoon jos ei jo ole.
1. Ole aktiivinen. Reipasta hengästyttävää liikuntaa vähintään muutama kerta viikossa. Kävelyä raittiissa ilmassa päivittäin. Päivittäinen liikuntahetki ei sitten riitä pelkästään, vaan liikuskella pitää pitkin päivää. Älä siis löhöä pitkään vaan nouse vähintään puolen tunnin välein ylös, käppäile ja venyttele kevyesti hetki tai tee vaikka pieniä kotiaskareita. Veri kiertää kunnolla kun et jämähdä paikallesi.
2. Verenkiertoa voi vielä avittaa kuivaharjauksella ja kevyellä kasvohieronnalla.
3. Syö terveellisesti, paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja. Erityisesti paljon betakaroteenia sisältäviä.
4. Huolehdi, että nukut kunnolla ja riittävästi
5. Pese ja kosteuta iho kunnolla joka päivä
6. Suojaudu auringolta lisävahinkojen välttämiseksi
Näillä pääsee jo aika pitkälle.
Suosittelen lisäksi meikkaamaan kevyesti ja välttämään liian mattaa lopputulosta. Ei mitään kirkasta huulipunaa, vaan mieluummin omaa sävyä vahvistavaa lip tintiä. Vaaleaa väriä luomille, yläripsien tyveen pehmeä rajaus, ripsien taivutus ja ripsiväri. Sipaus punaa ja jotain vähän hohtavaa korostusväriä poskipäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta just tänä aamuna kokeilin hymyillä itselleni ja ei se valitettavasti oikein mielialaa kohentanut. Jotenkin näytin jopa kamalammalta kuin tässä normivalahtaneessa ilmeessäni.. Siis miten ihmeessä naama voikaan ruveta roikkumaan tällä tavalla ja ihan hetkessä?!
Hymyile sitten edes muille ihmisille :) On ihan normaalia, että naama "roikkuu" välillä. Iho ei ole koko ajan samanlainen eivätkä myöskään ihon alla olevat osat. Verenkiertoa voi elvyttää liikkumalla ja hieromalla ja veren laatuakin voi kohentaa ravinnolla. Sinänsä kauniit terävät piirteet voivat saada kasvot näyttämään lommoisilta painonvaihtelun myötä. Joskus silmät ovat sameammat levon puutteen takia, joskus kirkkaammat. Aamulla saattaa näyttää ihan kauhealta, mutta illalla kivalta tai päinvastoin. Jne.
Meikillä pystyy hämäämään paljon, mutta juuri väärät sävyt meikkivoiteessa ja huulipunassa tai liialliset korostukset saattavat vaikuttaa epäsuotuisasti. Se mikä näyttää toisella hyvältä tai se mitä joku myyjä suosittelee, voi olla aivan epäsopiva juuri sinulle. Myös vaatteet heijastuvat kasvoihin, joten hyviä värejä voi etsiä vertailemalla eri valaistuksissa, miten ne sopivat. Lempivärikään ei aina näytä hyvältä lähellä kasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyile sitten edes muille ihmisille :) On ihan normaalia, että naama "roikkuu" välillä. Iho ei ole koko ajan samanlainen eivätkä myöskään ihon alla olevat osat. Verenkiertoa voi elvyttää liikkumalla ja hieromalla ja veren laatuakin voi kohentaa ravinnolla. Sinänsä kauniit terävät piirteet voivat saada kasvot näyttämään lommoisilta painonvaihtelun myötä. Joskus silmät ovat sameammat levon puutteen takia, joskus kirkkaammat. Aamulla saattaa näyttää ihan kauhealta, mutta illalla kivalta tai päinvastoin. Jne.
Meikillä pystyy hämäämään paljon, mutta juuri väärät sävyt meikkivoiteessa ja huulipunassa tai liialliset korostukset saattavat vaikuttaa epäsuotuisasti. Se mikä näyttää toisella hyvältä tai se mitä joku myyjä suosittelee, voi olla aivan epäsopiva juuri sinulle. Myös vaatteet heijastuvat kasvoihin, joten hyviä värejä voi etsiä vertailemalla eri valaistuksissa, miten ne sopivat. Lempivärikään ei aina näytä hyvältä lähellä kasvoja.
Mä olen niin pihalla näistä väreistä mitkä sopii. Oon kyllä huomannut että kylmät punat ja poskipunat jotenkin sammuttaa ja vanhentaa..vaikka eikö vanhemmiten pitäisi juuri käyttää kylmempiä sävyjä hiuksissa ja meikeissä.
Eri
Kiitos tästä avauksesta. Olin havaitsevinani kivasti itseironiaa, eli toivoton tapaus et ole ollenkaan:D
Täällä toinen samanlainen ja veikkaanpa, että tämän vuodenajan aina yhtä yllättävä ilmiö valo, on syypää harmaavarpus-lookiin.
Kyllä se siitä kun saa taas vähän väriä poskille.
Mutta minullakin olisi toive teille jotka meikata osaatte. Mitä hajustamatonta ja kevyehköä peitevoidetta suosittelisitte tummille silmänalusille? Toinen toive olisi löytää kevyt meikkivoide kasvoille ihon väriä tasoittamaan, niinikään hajuton. Joudun välttelemään Ähtäriä, etteivät vie minua tuuraavaksi pandaksi!
Vierailija kirjoitti:
Hiusten värjäys olisi hyvä aloitus. Harmaa pukee tosi harvaa. Älä valitse keltaista sävyä, kun hopeisempiakin on olemassa. Pukeudu värikkäisiin raikkaisiin vaatteisiin, se piristää.
Hopeiset sävyt vanhentavat.
Kiitos kovasti kaikille vinkeistä! Aion lisätä liikuntaa ja porkkanoiden syöntiä. Liikun kyllä yleensäkin paljon, mutta lähinnä arkiliikuntaa. Hikiliikuntaa vähemmän, kun on kaikenlaista kremppaa.
Toki menen kampaajalle heti kun on rahaa, siihen menee arviolta puoli vuotta joten jotain pitää itse keksiä tämän tukan kanssa. Olen arka kokeilemaan kaupan värejä, nekin on kalliita budjetillani nyt. Toisaalta jos tulee hutivärivalinta, niin ei se nykyistä pahempi voi olla.
Kuivaharjaus on tosi hyvä idea, olen siitä toki tiennyt aikaisemminkin, mutta unohtanut. Sen otan käyttöön heti.
Luulen, että meikkivoiteessa ongelma on juuri tuo mattaisuus, kun sen levittäminen ei tunnu piristävän ilmettä yhtään vaan näytän yhtä muumiolta kun ilman sitäkin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin pihalla näistä väreistä mitkä sopii. Oon kyllä huomannut että kylmät punat ja poskipunat jotenkin sammuttaa ja vanhentaa..vaikka eikö vanhemmiten pitäisi juuri käyttää kylmempiä sävyjä hiuksissa ja meikeissä.
Eri
Emme ole samasta muotista vanhempanakaan. Jos voit, lisää toiselle puolelle kasvoista kylmiä ja toiselle puolelle lämpimiä sävyjä ja vertaile luonnonvalossa sekä keinovalossa, kumpi näyttää terveemmältä. Pidä muutaman tunnin tauko ja katso uudelleen. Voit myös meikata kasvosi uudelleen päinvastoin, koska kasvot eivät ole symmetriset, niin saat ehkä vielä paremman käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivele kevyesti käsillä poskia ja otsaa alhaalta ylöspäin samalla kun ajattelet mukavia asioita. Anna kasvojen rentoutua ja hymyile hieman, silitä vielä. Anna kasvolihasten jäädä tähän positiivisen ilmeen asentoon. Muista hyvä ryhti, rentouta hartiat alas ja hengitä syvään niin, että alavatsa liikkuu (palleahengitys).
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kovasti kaikille vinkeistä! Aion lisätä liikuntaa ja porkkanoiden syöntiä. Liikun kyllä yleensäkin paljon, mutta lähinnä arkiliikuntaa. Hikiliikuntaa vähemmän, kun on kaikenlaista kremppaa.
Toki menen kampaajalle heti kun on rahaa, siihen menee arviolta puoli vuotta joten jotain pitää itse keksiä tämän tukan kanssa. Olen arka kokeilemaan kaupan värejä, nekin on kalliita budjetillani nyt. Toisaalta jos tulee hutivärivalinta, niin ei se nykyistä pahempi voi olla.
Kuivaharjaus on tosi hyvä idea, olen siitä toki tiennyt aikaisemminkin, mutta unohtanut. Sen otan käyttöön heti.
Luulen, että meikkivoiteessa ongelma on juuri tuo mattaisuus, kun sen levittäminen ei tunnu piristävän ilmettä yhtään vaan näytän yhtä muumiolta kun ilman sitäkin.
ap
Liika mattaisuus voi tosiaan olla tunkkaista samoin kuin liiallinen helmiäisyys. Helmiäiset luomivärit sopivat paremmin nuorille, mutta huulipunassa voi olla jonkin verran helmiäistä aina. Kannattaa myös kokeilla, ettei suotta imeytä omia (vähejä) värejään esimerkiksi mustaan tai valkoiseen puseroon. Paljas musta ja valkoinen sopivat kyllä joillekin erinomaisesti, mutta jotkut näyttävät niissä haamuilta.
Tuu tänne kaljoille ni unohtuu murheet.
Missään tapauksessa silmiä ei saa ainakaan rajata, tekee sen suhruisen lookin mistä tietää että on ollut nuori 80-luvulla. Ihmettelen aina kun näitä näkee että MIKSI.
Meikkivoiteen tulisi olla häivähdys omaa ihoa tummempi mutta oikeaa sävyä, ei koskaan vaaleampi.
Jos englantia osaa niin netistä löytyy keino selvittää onko väreiltään kevät, kesä, syksy vai talvi ja mitkä värit sopii. Myös silmiä voi korostaa niille sopivin värein.
Päätä ja kasvoja kannattaa hieroa ja syödä terveellisesti ja liikkua kevyesti.
Urheilu raittiissa ilmassa, tekee iholle hyvää. Myös veden juonti ja porkkanan syönti. Zemppii :D