Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä pyykkikoneessa olisi riittävän lyhyet ohjelmat ja hyvä pesutulos? Pitää ostaa uusi enkä tiedä mikä on hyvä.

Vierailija
25.05.2020 |

Aiemmassa pyykkikoneessa oli ongelmana se, että pesuohjelmat kesti ikuisuuden. Ja pesutulos ei ollut kovin hyvä, koska kone ei käyttänyt riittävästi vettä. Nyt pitäisi ostaa uusi kone, joka pesee kunnolla vauvanvaatteetkin ja huuhtelee kunnolla allergiaperheen vuoksi. Ja jolla ehtii pestä päivässä monta koneellista. Mikä olisi hyvä kone?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, jos joku osaisi neuvoa.

Vierailija
2/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan koneissa ei vaan ole lyhyitä ohjelmia. Jotain pikaohjelmia löytyy, mutta ei ne sitten kyllä pese mitenkään erityisen hyvin. Taitaa olla kaikissa jo vakiona, mutta kannattaa pitää huoli että kone pesee sen täytön mukaan eikä aina samaa ohjelmaa. Meillä 9 kilon kone, missä täytenä normi 40-asteen ohjelma kestää kolme tuntia, vajaana voi olla että menee tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myyjä yritti väkisin myydä viimeksi sellaista mallia, missä pystyy itse säätämään kaiken, kun yritin noista lyhyistä ohjelmista puhua. Mutta en mä sellaista halua, nappia painamalla pitää pyykinpesun onnistua.

Vierailija
4/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikana kannattaa tarkistaa, että koneessa on 90 ohjelma.

Vierailija
5/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myyjä yritti väkisin myydä viimeksi sellaista mallia, missä pystyy itse säätämään kaiken, kun yritin noista lyhyistä ohjelmista puhua. Mutta en mä sellaista halua, nappia painamalla pitää pyykinpesun onnistua.

Minkä sitten ostit?

Vierailija
6/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin korona-aikana kannattaa tarkistaa, että koneessa on 90 ohjelma.

Eikö kaikissa ole :0 ? Sellaisen kyllä tarvii ihan lakanoita varten muutenkin. Ap

Vierailija
7/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivaava pesukone, ja aika iso. Äiti halus just sen mulle, vaikka asun yksin. Ihan kiva, mutta enemmän aikaa tää vie ku entinen pieni kone, jossa oli 40 min pesuohjelma ja hellävaranen yms. Tässä toi pika on 30 min ja ei pese kunnolla, ja sit jos pesee lakanoita nini ne jää usein kuivaks jopa, ei kostuta kaikkia.. :/ tosi hidas kone, aina pyykkikasa odottamassa koska niin hidas.. Ja 90 ohjelmaa ei oo, vaan 95..tosin tähän saa hankittua jonkun ohjelman jolla voi kai itse säätää tms, pitää varmaan hankkia.

Vierailija
8/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen suurtalouskone - esim. Esteri P 8.

Vierailija
9/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä sitten ostit?

Ostin samsungin, missä ei tosiaan ole lyhyitä ohjelmia. Mutta vajaalla koneellisella pääsee ihan ok aikoihin, täytenä kestää tunteja. Toisaalta helpompihan se on että kerralla mahtuu enemmän, ei mulla ainakaan ole tarvetta pestä montaa erilaista koneellista päivässä. Kyllä sitä kirjavat ja valkopyykit ehtii hyvin :)

Vierailija
10/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Lg, 7 kg sivusta täytettävä ja siinä on lyhyitäkin ohjelmia ja mielestäni ihan puhdasta tulee. Tosin kone on ostettu 4 vuotta sitten.

Vierailija
11/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electroluxissa on time manager.

Vierailija
12/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa...koneessa herkkäihoisten ohjelma jolla pesen lakanat ja lyhyitä ohjelmia hienopesulle ja pikaohjelma joka n. 45 min 40 asteessa. Ja käyttää mielestäni vettä tarpeeksi.

Vierailija
13/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päältä täytettävä Siemens. 60C kirjopyykkiohjema esipesulla on 2h 49min. Lyhyempiäkin ohjelmia on, mutten käytä niitä koska ei minulla ole pyykin kanssa koskaan niin kiire.

Pesee mielestäni ihan hyvin. Ollut käytössä kuutisen vuotta ilman mitään ongelmia.

Vierailija
14/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päältä täytettävä Siemens. 60C kirjopyykkiohjema esipesulla on 2h 49min. Lyhyempiäkin ohjelmia on, mutten käytä niitä koska ei minulla ole pyykin kanssa koskaan niin kiire.

Pesee mielestäni ihan hyvin. Ollut käytössä kuutisen vuotta ilman mitään ongelmia.

Kuusi vuotta sitten saikin vielä hyviä pyykkikoneita.

Vierailija
15/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samsung pari vuotta vanha. On päivittäispesu jonka pesupituus lämpötilan mukaan tunnin molemmin puolin. Vedn käyttö toki minimaalista kuten nykykoneissa muutenkin. Normi puuvillapesu 60 astetta esim. parisen tuntia muutoin.

Vierailija
16/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung. Nopein 60 asteen pesu kestää vähän yli tunnin. Käyttää hyvin vettä. Ohjelmia on monipuolisesti ja jos oikein tykkää hifistellä, voi tehdä itse oman ohjelman ja tallentaa sen.

Vierailija
17/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten tämän https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinpesukoneet/WM16W549DN…

Pesee hyvin ja ohjelmat on kohtuumittaisia. Käytän paljon 60 asteen pesua ja muistaakseni noin tunnissa on valmis kun laittaa asetuksen kohdalleen.

Vierailija
18/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuivaava pesukone, ja aika iso. Äiti halus just sen mulle, vaikka asun yksin. Ihan kiva, mutta enemmän aikaa tää vie ku entinen pieni kone, jossa oli 40 min pesuohjelma ja hellävaranen yms. Tässä toi pika on 30 min ja ei pese kunnolla, ja sit jos pesee lakanoita nini ne jää usein kuivaks jopa, ei kostuta kaikkia.. :/ tosi hidas kone, aina pyykkikasa odottamassa koska niin hidas.. Ja 90 ohjelmaa ei oo, vaan 95..tosin tähän saa hankittua jonkun ohjelman jolla voi kai itse säätää tms, pitää varmaan hankkia.

Pikaohjelmaa voi käyttää vain pienellä pyykkimäärällä. Ei voi pestä lakanaa. Tsekkaa käyttöohje.

(voi pestä esim yhden juoksupaidan lenkin jälkeen tms.)

Vierailija
19/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset koneet ovat kaikki erittäin vähän vettä käyttäviä ja pesevät älyttömän kauan.

Vierailija
20/23 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kriteerit oli:

pitää saada itse muuttaa aikaa.

Pitää olla pesu 95 asteessa ja täysin lämmittämättömänä.

Päädyin aeg:hen.