Jaksaisitko mennä työpäivän jälkeen balettiin?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No miksen, juuri viikko sitten olin työpäivän jälkeen teatterissakin (Addams Family)
Miten jaksoit?
Olen aina sanonut, että kaikkea kannattaa kerran elämässään kokeilla. Niinpä olen kerran käynyt katsomassa Puolan valtion baletin esitystä Pietarin Mariinski-teatterissa. En meinannut jaksaa katsoa sitä edes hyvinnukkuneena lomalla.
Tämä siis ennen kuin Putte aloitti murharetkensä naapurimaahansa.
On monia asioita mitkä ei kiinnosta. Baletti, ooppera ja teatteri ovat listan kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
On monia asioita mitkä ei kiinnosta. Baletti, ooppera ja teatteri ovat listan kärjessä.
No sitten kysymys ei varmaan koskenut sinua
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut, että kaikkea kannattaa kerran elämässään kokeilla. Niinpä olen kerran käynyt katsomassa Puolan valtion baletin esitystä Pietarin Mariinski-teatterissa. En meinannut jaksaa katsoa sitä edes hyvinnukkuneena lomalla.
Olin ennen sotaa ajatellut reissua Moskovaan, olisi ollut hienoa nähdä sirkuksen esitys vaan tuskinpa tulee koko omana elinaikanani matkustettua sinne.
No kyllä ihmisellä pitäisi olla energiaa tehdä asioita myös työpäivän jälkeen. Suosittelisin miettimään, mikä omassa jaksamisessa on vikana, jos ei pysty edes istumaan paria tuntia katsomassa esitystä. Liikunta ja terveellinen ravitsemus sekä tietenkin unenlaatuun panostaminen ovat parhaita keinoja parantaa jaksamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Otettava amfetamiinia ennen kuin menee balettiin.
Tietysti. Tuhkimon näin viimeksi. Kerran tai pari vuodessa käyn ja samoin oopperassa. Auttaa jaksamaan kun pääsee välillä eroon arkisesta aherruksesta.
En jaksaisi mennä vapaapäivänäkään.
Joo, käyn mielelläni baletissa. tykkään oopperasta ja teatteristakin mutta erityisesti baletista. Ja jaksan harrastaa monia asioita töiden jälkeen, ehkä siksi että pikkulapsiarki on takanapäin.
Menen mieluiten viikonloppuna, niin jaksaa paremmin. Kerran, pari vuodessa käyn arkiviikollakin, jos ei muuten saa sopimaan. Mulle siis ongelma on lähinnä se, että loppuvat liian myöhään omaan arkirytmiini nähden.
Totta kai jaksan, ja usein menenkin. Käyn paljon erilaisissa kulttuuritapahtumissa myös arki-iltaisin.
En koska ei kiinnosta. Jos olisi joku asia mikä oikeasti kiinnostaa, niin jaksaisin. Tai jonka koen että pitää hoitaa. Käyn minä kuntosalillakin, vaikka mieli valittaa että ei jaksaisi, sanon sille että pää kiinni ja kyllä se olo siitä paranee kun menet ja hoidat treenit alta pois vaan.
Mutta eihän tuollaisia vapaa-ajan juttuja ole mitenkään välttämätöntä viikolla tehdä. Jos huvittaa, ja jaksaa, niin sitten menee. Jos ei, niin käy sitten vaan viikonloppuisin.
Itseni ulos ovesta saaminen on aina ollut minulle se vaikein osuus lähtemisessä ja iltamenoissa.
Mutta se on ihan todettua, että mielekäs ajankulu palauttaa työn rasituksista paremmin kuin pelkkä löhöily, joten varmaankin menisin. Olen ainakin monet kerrat herännyt nokosilta ja ottanut itseäni niskasta kiinni ja lähtenyt vielä polkupyörällä johonkin iltatapahtumaan. Tälläkin viikolla olisi pari sellaista ollut. Ensimmäiseen jäi menemättä, kun tuli yllättävää lisärasitusta, enkä kerinnytkään lepäämään ennen sitä menoa lainkaan. Mutta toiseen iltatilaisuuteen, joka on vielä edessäpäin, aion mennä.
Jos suunnittelen iltamenoja, suunnittelen muutkin asiat niin, että jaksan niihin mennä, esim. sinä pävänä on sellaista ruokaa, jonka vain lämmitän jne. En ala semmoisina pävinä tekemään ruokaa, käymään kaupassa, siivoamaan tm. rasittavaa ja aikaa vievää.
Kumpa oiskin joku, kenen kanssa mennä balettiin.
Vierailija kirjoitti:
Kumpa oiskin joku, kenen kanssa mennä balettiin.
Ei siellä ole mitään avec-pakkoa.
Ei niin, mutta toisen kanssa on niin paljon kivampi mennä. Omaa autoakaan ei ole, joten autoileva seuralainen olisi paras, koska omalla paikkakunnalta olisi pois lähdettävä. Täällä ei mitään balettia edes näe.
No miksen, juuri viikko sitten olin työpäivän jälkeen teatterissakin (Addams Family)