Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia? Vagifem ja kuukautiset

Vierailija
25.05.2020 |

KYSYMYS: Voiko Vagifem-emätinpuikkoja käyttää kuukautisten aikana, vaikka ohjeessa sanotaan, että niitä tulee käyttää vasta, kun kuukautiset ovat kokonaan loppuneet?

Gynekologini nimittäin määräsi mulle Vagifem-emätinpuikkoja jatkuvan vessassa ravaamisen vuoksi. Olen 43v. ja kuukautiset tulevat edelleen normaalisti, joskin kierto on lyhentynyt muutamalla päivällä. Gynen mukaan vaihdevuodet eivät ole varsinaisesti vielä ihan oven takana. Kohtu ja munasarjat ultrattu, kaikki kunnossa ja siellä on elämää vielä, joskin vähänlaisesti.

Onko jollekin muullekin määrätty Vagifemiä, vaikka kuukautiset tulee edelleen? Lääkkeen on kuitenkin määrännyt gynekologi antamieni tietojen pohjalta, joten voisi kuvitella, että tietää, mitä tekee. Olen nyt vajaan viikon käyttänyt ilman mitään sivuoireita ja vessassakäyntien määrä on vähentynyt. Mikä on mahtavaa. Jotenkin onnistuin ennen aloittamista skippaamaan tuoteselosteesta yhden kappaleen kokonaan ja mun tsägällä juuri tässä oli maininta kuukautisten loppumisesta ja lääkkeen käytöstä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 39 v kun gyne määräsi sytolyysin aiheuttamaan ulkosynnyttimien ärsytykseen vagifemia 2-3 iltana ennen kuukautisia. + ceridalia 3 krt pvä. Vähän auttoi tämä hoito mutta ei tarpeeksi joten uusi keikka varmaan gynelle. Ilmeisesti voi käyttää ainakin jossain määrin vaikka kuukautiset vielä olisikin.

Vierailija
2/7 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagifem tuotetta on määrätty vähän yli 20 vuotiaille jo. Riskillä mennään jo. Olen vaihdevuoteni lähes kärsinyt. Sain vagifemiä tällä kertaa kuiviin limakalvoihin. Puoli vuotta kaikki hyvin ja hyvin sopi kunnes outo polttelu alkoi ja virtaamis vaivat. Lopulta seurasin tilannetta ja kapselin käytön jälkeen taas poltetta. Käytin viikossa 2 kpl. Kaikki ns vaihdevuosi vaivat palasivat. Sitten alkoi heitehuimaus. Olin viikon käyttämättä. Poltteet hävisivät ja virtsaamis vaivat. Huimaus hävisi vähitellen. Ainahan sitä sanotaan että hoidon alussa jne mutta tässä tuli myöhä junassa. Fi nämä nyt ole niin varmoja juttuja kaikki. Mainostetaan hyvin kyllä. Voin paremmin kuin pitkään aikaan. Vaihdevuosi vaivat katosivat ja verenpaine laski. Toivottasi teille on sanottu että verenpainetta täytyy seurata, oli ikä mikä tahansa niitä kannattaa seurata. Mahdollisten pään säkyjen tausta pitää selvittää ja heitehuimaus jos se ei katoa. Samoin jos on muuta lääkitystä niin yhteiset vaikutuksen. Tunnetusti lääkäreillä ei ole aikaa niitä katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan asia taas tapetille. Pidättekö te jotka käytätte vagifemiä, kuukautisten aikana taukoa? Itse ajattelin pitää viikon tauon lääkkeestä tuona aikana. Missään ohjeissa ei lue mitään.

Pohdituttaa myös se, että tätä lääkettä määrätään, vaikka sitä saisi käyttää vasta kun kuukautiset ovat kokonaan loppuneet ja vaihdevuodet alkaneet.

Vierailija
4/7 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://hespac.com/menopausafi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
5/7 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuisikohan aloittaja tai joku muu käyttäjä olemaan paikalla? Miten tosiaan käyttö kuukautisten aikana? Pysyykö se lääke edes siellä missä pitäisi? 

Vierailija
6/7 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa? Ajattelin että en käytä, tulisi runsaiden vuotojen aikana ulos. (Vuodot runsaat, silloin kun tulevat heittelehtien kierto).

Vierailija
7/7 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuisikohan aloittaja tai joku muu käyttäjä olemaan paikalla? Miten tosiaan käyttö kuukautisten aikana? Pysyykö se lääke edes siellä missä pitäisi? 

Ei kannata käyttää, paitsi päivinä kun vuoto on erittäin vähäistä ihan ok. Ei se pääse imeytymään limakalvolta jos kunnolla vuotaa, menee hukkaan.