Heittäkääs arvioita että mitä keittiöremontti maksaa?
Keittiö on noin 10 neliötä (avoin ruokailutilaan). Nyt kaapistoja on kolmella seinällä ja saareke. Jos tuosta purkaa kaapit pois ja laittaa uudet tilalle, niin mitähän sellainen noin niin kuin suurin piirtein voisi maksaa? Seiniä ei tarvi siirrellä, eikä vesipististä tms. mutta muuten suunnilleen kaikki uusiksi.
Kommentit (19)
Arvioisin 1000-57 000 välillä. Carrerasta nousee hinta, komposiitilla pääsee halvemmalla. Ikealla tietenkin melkein ilmaista. Työ maksaa eniten, jos teette itse niin halpenee.
Hei come on, riippuu ihan siitä mitä haluat! Ei nuo esitiedot auta yhtään!
Sama kun sanoisin et hei mitä maksaa auto? Siinä pitäis olla neljä pyörää ja liikkua eteenpäin.
Riippu ihan kalusteiden ja materiaalien laadusta. Voi maksaa halvimmillaan 5000e, keskitason kalusteilla noin 10.000e ja sitten jollain italialaisilla mittailauskalusteilla taivas on rajana.
1500 euro/metri. Suunnilleen.
Ota joku laskuri käyttöön. Koneissa on tupla/triplahintaerot. Keittiön tasoilla on ihan valtavat hintaerot. Ovien hintaerot ovat myös isot. Asennustyö maksaa, valitettavasti joudut käyttämään sekä sähkömiestä että putkimiestä. Siksi monet ottavat koko homman pakettina, ja sehän onkin helppoa ja kallista.
Siis mitä ajattelit tehdä? Kaappien vaihto joo, vaihtuuko tasot? Valaistus? Teettekö itse vai hankitteko ammattilaisen? Altaat ja LVI-ratkaisut? Kodinkoneet? Sähköt ja pistokkeet?
Sitten materiaaleihin. Millaiset tasot? Kaapit? Kaappien rungot? Sokkelit? Integroidut kodinkoneet? Millaiset kodinkoneet? Tiskipöytä vai allas?
Lisäksi yllätykset. Onko koska rakennettu keittiö? Jos on 70-luvulla niin jo kaappien purku vaatii virallisen asbestitarkistuksen. Onko okt? Jos on taloyhtiö niin tarvitsee luvan isännöitsijältä joka myös tekee asbestitutkimuksen ja välillä myös hometutkimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Heitän tähän samaan kysymyksen kylppäriremontista! Kaikki uusiksi, ei mitään erikoisuuksia, vaan tavallisia materiaaleja. Kyseessä ehkä kuuden neliömetrin wc-kylppäri. Ei pk-seudulla.
Meillä kylpäriremppa maksoi n. 16 000, mutta laitettiin kaikki uusiksi putkia myöten.
Vierailija kirjoitti:
Heitän tähän samaan kysymyksen kylppäriremontista! Kaikki uusiksi, ei mitään erikoisuuksia, vaan tavallisia materiaaleja. Kyseessä ehkä kuuden neliömetrin wc-kylppäri. Ei pk-seudulla.
Ihan yhtä tyhmä kysymys😁 minä vuonna rakennettu? Onko rempattu? Onko asbestitutkimukset tehty? Tuleeko muutoksia? Millainen lattialämmitys? Onko okt vai osakeyhtiö?
Oma maksoi 25 000, en tosin tiedä mitä sillä tiedolla teet😅
Minä maksoin juuri 10 neliön keittiörempan. Kalusteet maksoivat noin 6000 euroa ja olivat kyseisen firman halvemmasta päästä, joskaan eivät kaikkein halvimmat (valkoista ja sileää ovea). Saranoihin ja kiskoihin panostin vähän enemmän ja sitä suosittelen kyllä, koska ne ovat hiljaisemmat.
Asennus + lvi-työt noin 3000 euroa. Tämä Helsingissä vuoden alussa.
Keittiökoneet olivat edullinen-keskihinta -linjalta.
Tsemppiä remonttiin!
Vierailija kirjoitti:
Arvioisin 1000-57 000 välillä. Carrerasta nousee hinta, komposiitilla pääsee halvemmalla. Ikealla tietenkin melkein ilmaista. Työ maksaa eniten, jos teette itse niin halpenee.
Sama kun sanoisin et hei mitä maksaa auto? Siinä pitäis olla neljä pyörää ja liikkua eteenpäin.
Ja jos liikkuu taaksekin päin niin se tietysti nostaa hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä kysymykseni mielettömyyden, mutta kun tässä ollaan nyt ihan budjettitalolla vielä, en viitsi ainakaan vielä alkaa mitän tarjouksia kyselemään. Pitäisi ensin saada vähän käsitystä suuruusluokista, jotta voi ensin itse arvoida mitä kannatta tehdä, vai kannattaako tehdä mitää, vai siirtyykö vain suoraan seuraavaan myyntikohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin juuri 10 neliön keittiörempan. Kalusteet maksoivat noin 6000 euroa ja olivat kyseisen firman halvemmasta päästä, joskaan eivät kaikkein halvimmat (valkoista ja sileää ovea). Saranoihin ja kiskoihin panostin vähän enemmän ja sitä suosittelen kyllä, koska ne ovat hiljaisemmat.
Asennus + lvi-työt noin 3000 euroa. Tämä Helsingissä vuoden alussa.
Keittiökoneet olivat edullinen-keskihinta -linjalta.
Tsemppiä remonttiin!
Kiitos. Eli kymppitonnilla vois mennä peruskeittiöremppa.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä tyhmä kysymys😁 minä vuonna rakennettu? Onko rempattu? Onko asbestitutkimukset tehty? Tuleeko muutoksia? Millainen lattialämmitys? Onko okt vai osakeyhtiö?
Oma maksoi 25 000, en tosin tiedä mitä sillä tiedolla teet😅
Kylppäriremontti on ehkä jopa helpompi kysymys, koska periaatteessa ne tehdään aika samalla tavalla, eli vesieristeitä kaikki uusiksi. Keittiössä materiaalien ja ratkasujen kustannukset vaihtelee rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ajattelit tehdä? Kaappien vaihto joo, vaihtuuko tasot? Valaistus? Teettekö itse vai hankitteko ammattilaisen? Altaat ja LVI-ratkaisut? Kodinkoneet? Sähköt ja pistokkeet?
Sitten materiaaleihin. Millaiset tasot? Kaapit? Kaappien rungot? Sokkelit? Integroidut kodinkoneet? Millaiset kodinkoneet? Tiskipöytä vai allas?
Lisäksi yllätykset. Onko koska rakennettu keittiö? Jos on 70-luvulla niin jo kaappien purku vaatii virallisen asbestitarkistuksen. Onko okt? Jos on taloyhtiö niin tarvitsee luvan isännöitsijältä joka myös tekee asbestitutkimuksen ja välillä myös hometutkimuksen.
Osaatko antaa hinnan jos käyn tuon listan läpi ja vastaan kaikkeen?
Omakotitalo ja 2000 luvun alussa rakennettu. Vanha keittiö ihan ok, mutta nykymittapuun mukaan jo vanhahtava ja kulumaa näkyy.
Minulla on siis kiikarissa usempi talo, osassa keittiöt paremmassa kunnossa ja osassa huonommassa. Pitäisi nyt saada joku käsitys että mitä keittiön remontoiti nykypäivänä maksaa, jotta osaa varautua siihen tarjouksia tehdessään.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo ja 2000 luvun alussa rakennettu. Vanha keittiö ihan ok, mutta nykymittapuun mukaan jo vanhahtava ja kulumaa näkyy.
Minulla on siis kiikarissa usempi talo, osassa keittiöt paremmassa kunnossa ja osassa huonommassa. Pitäisi nyt saada joku käsitys että mitä keittiön remontoiti nykypäivänä maksaa, jotta osaa varautua siihen tarjouksia tehdessään.-ap-
10 000 perusjutut Ikeasta ja halvimmat pinnat ja koneet. 16 000 jos haluut kunnon koneet ja parempaa pintaa. Yli 20 000, jos haluat kivitasot, täyspuuta, aamiaiskaappia, integroidut koneet jne.
MInua kiinnostaisi omakotitalossa paljon enemmän se, missä kunnossa putket ja rakenteet ovat kuin se, onko kaapeissa kivat ovet. Tuliterä keittiö saattaa sijaita tyhjän päällä ja sen vähän rupusemman rakenteet olla kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on siis kiikarissa usempi talo, osassa keittiöt paremmassa kunnossa ja osassa huonommassa. Pitäisi nyt saada joku käsitys että mitä keittiön remontoiti nykypäivänä maksaa, jotta osaa varautua siihen tarjouksia tehdessään.-ap-
Et sitten sattunut alussa kertomaan tuota? Nyt opettele miettimään pala palalta, että mikä keittiöstä puuttuu. Noin uudessa voi rungot olla ihan hyvät ja selviää ovien vaihtamisella. Tai tasojen vaihtamisella. Jos haluaa laittaa sijoittelun uusiksi, niin sitten se onkin koko uuden keittiön rakentaminen.
Mielestäni hyviä "ostokeittiöitä" ovat 1) ihan surkea, jonka purkaminen ei säälitä, 2) viimeisn päälle hyvä, joka tyydyttää. Sitten tämä yleisin keittiö joka on siinä ja siinä ja sitä voisi piristää vähän vaihtamalla jotain. Tämä on liian hyvä, niin ettei raaskisi rikkoa kaikkea,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo antaa jo paremmin osviittaa! Vastaa vielä loppuihin kysymyksiin niin voin jakaa arvion!😊
T. Keittiömyyjä