)))))))))ENSIKOT torstaina(((((((((
Kommentit (38)
Kyllä kenkuttaa olla pois netin ääreltä, kun ei pääse lainkaan viestittelemään. No, nyt ei ole tiedossa mitään suurempia matkustuksia mihinkään, joten olen täällä teidän ilonanne/riesananne säännöllisemmin.
Onneksi tällä viikolla saatiin plussatuloksia, antaa uskoa taas meille muillekin. Onnea siis kaikille! Ja toivottavasti ne Tappertia kiusaavat haamut uskaltautuvat kunnolla esiin :).
Jotkut manailivat kadonnutta tätiä ja ihmettelivät pidentyneitä kiertoja. Itselläni oli sama tilanne noin kuukausi sitten, tosin kierto venähti ensimmäistä kertaa. Testi näytti negaa eikä ädistä näkynyt vilaustakaan. Marssin sitten kp 48 yksityiselle gynelle, joka ultrasi koko alakerran. Diagnoosiksi sain pco-tyyppiset munasarjat, joiden vuoksi ovis tapahtuu epäsäännöllisesti ja tätikin ehtii sitten eksyä matkalla. Lääkkeeksi sain lugesteronia, jota nappailen nyt sitten loppukierrosta. Suosittelen ehdottomasti lääkärille menemistä, vaikka mahdollinen lausunto saattaakin järkyttää ja aiheuttaa pahaa mieltä. Tietääpähän sitten ainakin mistä on kysymys.
Tuppaudun hoitojengiin Emman, Killan ja Biancon seuraksi, Tappert kun saattaa siirtyä muihin jonoihin... Syksyllä mekin suuntaamme kulkumme tarkempiin tutkimuksiin, jos ihmettä ei ennen sitä tapahdu. Jotenkin sitä tuon viime kuisen gynekäynnin jälkeen suhtautuu asioihin huomattavasti negatiivisemmin. Mieheltänikin jo tässä itku silmässä kyselin, että koska sitä pitää lakata toivomasta :(. No, yritetään nauttia kaikki kesästä ja ahdistellaan lääkäreitä sitten syksyllä.
Kiitos Nellamaija lugetoivotuksista! Olen popsinut niitä nyt kahtena iltana ja toivotaan ettei mene lääkkeet ihan hukkaan. Kyllä ne ainakin jotain vaikuttaa, kun masu turpoaa rantapalloksi aina iltaisin.
Matkustusintoa kaikille matkaan lähteville! Ja aurinkoista torstain jatkoa kaikille muille. Ihanaa palata linjoille jo heti huomenna!
-desejo
Leenu oli kysellyt vyöhyketerapiasta ja sen vaikutuksista. Muutaman muun enskan lailla olen käynyt vyöhykehoidossa joitain kertoja tässä kevään aikana. Ennen terapian aloittamista kyselin terapeutilta kaikkea mahdollista, koska suhtaudun kaikkeen tällaiseen " hömppään" hyvinkin ennakkoluuloisesti. Hän kertoi itsekin hoitaneensa naisia, joilla oli vaikeuksia tulla raskaaksi. Voi olla, että kyseessä on ihan sattuma, mutta kyllä ko. naisilla tulos oli plussaksi muuttunut. Jollain jopa täysin luomusti, vaikka rankemmat hoidotkin olivat päättyneet negaan. En sitten tiedä, mikä on sattumaa ja mikä ei, mutta ei siitä hoidosta ainakaan haittaa ole, paitsi lompakolle tietty.
Kerroin terapeutilleni myös siitä gynen lausunnosta ja pidentyneestä kierrostani ja hän oli sitä mieltä, että ko. asiaa voidaan auttaa myös säännöllisellä vyöhyketerapialla. Aloitan siis lomien jälkeen tiiviin ramppauksen vyöhyketerapiassa ja toivon parasta sormet ja varpaat ristissä.
Miten säännöllisesti te käytte vyöhyketerapiassa? Nyt rupesi itseäänkin kiinnostamaan. Olen myös harkinnut tutkimuksiin hakeutumista syksyllä, niin kuin moni muukin täällä :). Mutta tuo vyöhyketerapia kyllä kuulostaisi minullekin sopivalta kokeilulta :) Etuna siinä on kyllä varmasti se, että vaikka se ei plussaa heti toisikaan, niin varmasti parantaa olotilaa ihan muutenkin.
Voinko tiedustella, että mitä se suurinpiirtein maksaa?
Tuisku kp 31/34
siitä on jo tovi ku oon tänne kirjottanu, mut nyt on ollu vieras kyläs ja ny se meni mun miehen kans uimaan ku itellä on kauhee päänsärky,mut se voi johtuu siitä ku olin yön töis ja en nukkunu kauaa töiden jälkeen, ni ny saa rauhas ol tääl eikä tartte koko aikaa kuunnella onko joku tulos samaan huoneeseen.
Onnee kaikille plussanneille ja piinailijoille.
itekin piinailen nyt ja tarkoitus olis su aamul tehä testi ennen ku meen töihi, ku ollaan menos laivalle illal ni tietää si miten voi nautiskella.
KP 27
Pääsinhän sentään töistä lähtemään, joten siis LOMA on alkanut!!! Kauheesti ei vielä ole suunnitelmia, mitä tehdä, mutta eiköhän tässä jotain kehity... Harmillista on, että mies joutuukin tekemään töitä enemmän tässä mun loman aikana, kuin oli suunnitellut, mutta ei voi mitään.
Mietin vähän, että jos jättäisi testaamatta ovistesteillä tässä kierrossa, kun varmaan tulee tasaiseen tahtiin pupuiltua, kun en voi vedota väsymykseen... ;) Ja eiköhän se ovis tässä kohta ole, kun kattelin noiden edellisten kiertojen pituuksia, niin vikan puolen vuoden aikana olleet enimmäkseen 32-35 pv pituisia. Toivotaan, että toi tasaisuus jatkuisi.
No se omasta navasta!
[color=2E8B57]Lisbet[/color]: toivotaan sulle maailman parasta synttärilahjaa! :)
[color=2E8B57]Juli[/color]: täältä hirveet plussasädetykset sinne +++++++++++++++++ Tule heti kertomaan uutiset, kun oot testannut!
[color=2E8B57]Serenity[/color]: kovasti tsemppiä lopettamiseen! Mulla oli vähän samat fiilikset eli koin tupakoinnin tosi isoksi asiaksi elämässäni, mutta niin vaan onnistuin lopettamaan. Ja jos mä onnistuin, niin kyllä säkin! Nikitiinivalmisteet on kyllä hyvä apu, sitten tarvitsee taistella vain niitä tapoja vastaan!
[color=2E8B57]Viipuli[/color]: onpahan jännät paikat! Peukutan edelleen sun plussan puolesta! bd
[color=2E8B57]Kesämorsian[/color]: bd tarkoittaa tosiaan että peukut on pystyssä.
[color=2E8B57]Sara[/color]: johan nyt on kumma, että nega tuli tikkuun! :(
[color=2E8B57]Bianco[/color]: siis mitä ihmettä toi tuhruttelu merkkaa?! Joskushan se on ollut hyväkin merkkin, mutta jos lämmöt oli alhaalla...? No ei vielä luovuta toivosta! bd
[color=2E8B57]Sadeye[/color]: terve vaan pitkästä aikaa! Kiva kun tulit " ilmottautumaan" ! :)
[color=CD00CD]Leenun galluppiin[/color]: mies tietää palstailusta, mutta suhtautuu hiukan nihkeästi asiaan. Siksi en kamalan mielelläni palstaile, kun se on kotona, paitsi jos on itse omalla JALKAPALLOaiheisella palstallaan (eli ei paljon parempi...), ettei tarvitse kuunnella sen hölmöjä kommentteja. Ja mä olen kanssa vedonnut siihen, että kun täällä kirjoittelen, niin se saa olla rauhassa pahimmilta hössötyksiltä! :)
blaah oon niin maassa taas tän vauvailun kans et itku tullut useamman kerran tänä iltana silmään..täti onneksi ymmärsi häipyä jo melkein kokonaan tänään... Siis hemmetti mun elämä junnaa nyt NIIIN paikallaan kun vaan voi!!
Ihana oli lueskella roskishaamuista ja muista mieltä lämmittävistä jutuista joita olitte rakkaat enskat kirjottaneet :)
Galluppia: mies tietää et jollain vauva sivustolla kirjoittelen..ei ole sen kummemmin kysellyt enkä ole jaksanut selittääkään, tää on siis mun ihka oma jutska :)
Uutta galluppia pystyyn: **päivän PLUSSAT ja MIINUKSET** siis ei ovistesti eikä r-testi plussat, vaan noin niinkun yleensä hyvät ja huonot asiat *wirn* ;))
tämä aloittaa..
+ihanan lämmin ilma
+uintireissu
-tämä perhanan piinailu ja alakuloisuus raskautumisen yrityksestä
-saamattomuus kotona
josko huomenna paremmalla mielellä..saa nähdä..*tsempitystä kaipaa*
Tämän päivän plussat ja miinukset:
+ Siskon kanssa vietetty mukava päivä
+ Onnistuneet ruuat
+ Mies tuli kotiin Helsingin reissusta (oli kattomassa Guns ' n Roses -bändiä)
+ Toiveikas olo raskautumisen suhteen
+ Naapurin mummo tervehti minua mukavasti " Sieltähän se naapurin pirteä ja iloinen tyttö tulee, terve vaan!"
- Jännittää ihan vietävästi, onko tämä kierto " SE" kierto
- Aika huono ilma ollut Keski-Suomessa koko päivän
- Tenttikirjat ärsyttää! Tai siis ei ne kirjat sinänsä, vaan se, että tenttiin joutuu lukemaan
Kiitos kaikille, jotka ovat tsempityksiä tänne meille lähetelleet:)! Olette ihania! Halauksia niille, joilla on paha mieli syystä tai toisesta! Aurinkoa ja hymyjä toivon jokaisen Enskan elämään:)!
~ ♥ ~ Viipuli ~ ♥ ~
vitsit että onkin ollut kuuma päivä ja nää kävi vielä saunomassa...
oltiin ihanalla picnicillä Suomenlinnassa tänäpä eli oli kiva loma päivä, kyllä se paikka on niin ihana kesällä!
nyt on mittari lukemassa lämpöjä ja mulla menee hermo jos ei vieläkään oo noussut lämmöt kunnolla, päivällä näytti 37 c ja pupuilut lopetettu eilen että johan sitä on pari viikkoo pyöriskelty ;) kohta saan lämmöt mutta sitä ennen:
Serenity :) ei sillä oo välii montaks uuuuuta tään nimessä on kun se riippuu siitä kuinka pitkään kisu naukuuuuuuu :D tsemiä tupekan lopettamiseen, mulla kaks päivää tupakatonta takana eikä enää tee tiukkaakaan (paitsi kun vetäsin ton puoli lasia kiinnittymis punkkua...)
eli kaikki röökaajat liittoudutaan tupakanvastaiseen rintamaan :)
JEEE lämmöt on 37c eli ovis on nyt kai sitten tapahtunut eilen tai toissapäivänä (toivotaan)
Tappert ....kuulostaa erittäin plussalta, tääl piinaillaan ihan täpöillä sun puolesta, Hui hienoa! :)
Apila :) päivän plussat ja miinukset
+ lämmöt nousi
+ ihana päivä ja picnic ja seura myös
+kesäloma
+ upee ilma
+ kaks päivää röökamati
- kotityöt vähän seisoo
ku eihän näin kuumalla...
jaksuja sulle Apila!! kyl tää naisen elämä on sellasta et yhtenä päivänä loisto fiilis ja toisena ojan pohjalla, hormoonit epäilen ;) mutta kylhän sitä muutenkin masentaa kun tää yrittäminen on välillä todella masentavaa tunteiden vuoristorataa
Leenun kalluppiin: mies tietää minne raapustelen, välillä kyselee mitäs vinkkejä täältä sain ei kai tiedä mun nikkiä tai sitten tietää, sama se, näytin kerran mitä kirjottelen jonka jälkeen ei oo niin kiinnostunut ollut eli kai se lopulta on tyytyväinen kun en jatkuvasti pälätä näitä kp ja ovisjuttuja...tai kyllä mä välillä.....
Oona teretulemast takaisin meitin joukkoon, mut ku me ei olla oltu samaan aikaan aiemmin niin kerro vähän historiaasi sis jos vaan haluut:)
Viipuli :) kyllä se lussa taitaa sieltä tulla....++
ja kaikille siis plussapuhalluksia!!!
raparperikiisseliä lipitellyt nauku
Oli ihan pakko vielä osallistua uudemman kerran yöpulinoihin ja tulla sanomaan Naukujalle " MOIKKA" ! Mukavalta kuulosti teidän picnic-reissu ja muutenkin on tainnut ihan kivasti alkaa lomasi:)! Me ollaan kanssa lähdössä maanantaina miehen kanssa retkelle Helsinkiin ja aiotaan käydä ainakin Suomenlinnassa! Se on kaunis paikka! Korkeasaareenkin taidetaan mennä moikkaamaan apina-sukulaisiamme;) Ikeassa myös käydään ostelemassa jotain uutta, kivaa omaan kotiin. Plussapöllytyksiä sinne teille Nauku ja tietenkin kaikille muillekin Enskuille! *pöllyttää niin, että hiki meinaa ihan tulla*
Onpa jännät paikat meidän piinailijoilla! Plussatuulia tasapuolisesti.
Tappertti: nyt kuulostaa lupaavalta! bdbdbd ¿ei kun lussaa ruutuun!
Ja Viipuli kanssa. Olet kuulostanutkin koko kierron niin onnelliselta ja iloiselta, toiveikkaalta, että eiköhän siellä pikkuinen keiku matkassa! Toivon sullekin plussaa bdbdbd!
Tammikuulta palstaa seuranneena näyttäisi siltä, että tuo iloinen mieli läpi kierron on paras raskausoire ;) ?!
Apilalle siis iloista mieltä ja plussaa, kuten kaikille muillekin toivottelen!;)
Reissuenskoille mukavia lomapäiviä!
Killa: otahan nyt sellainen leppoisa lomaplussa tässä kierrossa! bdbdbd!
Oona-omenainen! Meidän salaperäinen enskailija! Hauskaa, että olet tupsahdellut linjoille silloin tällöin ja nyt kuumeilu ja piinailu mielessä! ;)
Bianco: Entäs jos kyseessä onkin kiinnittymisvuoto ja siihen liittyvä lämpöjen notkahdus? Jos oviksestakin oli se 7 päivää¿ bdbdbd!
G: Mies tietää mun chattiharrastuksesta ja hymyilee sille. Ei se kuitenkaan jaksa siitä sen kummemmin kiinnostua, mutta motkottaa pilke silmäkulmassa ranskanmaalla, jos kuulee nettipuhelun kesken, että näpyttelen chattaillen samalla.
Päiväsaldoni taitaa olla + - 0! Olo on laiska mutta onnellinen!;)
nellamaija
ps. Noinkohan Ranska voittaa ¿potkupallon¿ mm-kisat? Viimeyönä oli jo ollut kovat voitonjuhlat!
Mä vien täällä kohta koko palstatilan, mutta Nellamaijalle vilkutukset ja kiitos siitä, että olet aina niin positiivisen oloinen ja kannustava! *halaus* Se voi olla, että Ranska vie voiton kotiin jaliksessa...en oikein tiedä, kannatanko Italiaa vai Ranskaa, mutta paras voittakoon!
Apuva...olen ollut tosiaan tässä kierrossa liikkeellä hirmu toiveikkaana ja olo on ollut onnellinen...toivottavasti nyt ei tiputa korkealta ja kovaa! Iiks, jos tätsy pian koputtelee ulko-oven takana ja pakottaa keittämään pullakahvit...voihan iiks, ei voi muuta sanoa. Pelottaa! Tämän tytön mopo meinaa nyt todella karata käsistä tämän kierron suhteen ja te Ensikkoiset myös pärisyttelette ihan kiitettävästi mopoani, kun moni tuntuu olevan niin varma, että plussa tänne tulee;) Hih...olette kyllä pärisyttelystä huolimatta IHANIA!
Nyt häippäsen tonne sänkyyn pelailemaan pasianssia ja jätän teidät tämän päivän osalta rauhaan:)
~Himopalstailija-Viipuli~
oli munkin pakko tulla takas vilkuttaan *vilkuti, vilkuti* ja nyt puhallan viel sinne extrapölyt plussaaa!!! Joo loma on alkanut upeesti ja voi suositella Suomenlinnaa on ihanat maisemat ja näkymät, mietittiin kans
korkeasaarta mut ei sitten jaksettu enää meil on niin lyhyt matka noihin että vaikka joka päivä kävis, kivaa!! Hesassa on nykyään kesäisin tunnelma kuin teneriffalla kaikkine ulkoterasseineen ja kaffeterioineen...
Vielä ehtii ilmoittautua torstain ensikoiksi:)
eli minä täällä hei! Valvooko kukaan enää vai joko on menty vauvantekopuuhiin?;)
Oon töissä ja ajattelin että ehdin vielä kirjoitella tän päivän pinoon..
Sofia-75; Kyselit niistä valemenkoista. Mulla oli viime viikonloppuna sellaiset, luulin että täti tuli, pelkkää ruskeaa vuotoa varmaan 3-4 päivää.. Ja ensimmäinen vuotopäivänä vatsa kipeä menkkamaisesti.
Tappert: kyllä se jo vahvasti tuntuu plussalta tuo sun testaus Mä testasin 34/34 negan ja sitten 36/34 plussan, et kyllä se sieltä varmaan sunkin työ löytää, se plussa.
Nektar; ajattelin kyllä niitä enskoja siellä o-puolella, ei tahdo varmaan into kirjoittaa molempiin.. Se tuntuis paremmin omalta.
Leenun galluppiin; Mies tietää että kirjoittelen täällä ja se jo kysykin että onko siellä miesten palstaa.. Tietää että oon jääny koukkuun tähän.
Sara-Maria; pahoittelut negasta..
Omaa napaa;
rv6 siis meneillään, tässä rauhassa odottelen ennen kuin soitan neuvolaan.. Eipä mulla oo edes minkäänlaista huonoa oloa tai mitään. En oo vielä kellekkään uskaltanu edes asiasta kertoo.
Kaikille kovasti plussasäteitä.. ja jaksamista ja hyvää lomaa niille jotka siitä nauttivat. Itsellä vasta elokuussa..
Täällä kp1. Tiesin, aavistin mutta silti petyin. Kyllä sitä sisällä eli pienenpieni toive.
Hurjan paljon onnitteluja Tappertille!<3
tupu77
Mä en varmaan millään pystyis olla kertomatta. Kun nyt jo tekis mieli höpöttää tutuille ja tuntemattomillekkin vauva-asiaa:)
Onnea sinulle!
Kiira82; pahoittelut tädin tulosta..
cerbera;
on se vähän lujille ottanut, se että en oo kertonu, mutta ajattelin, jos tulee keskenmeno alkuvaiheessa, se vasta inhottavaa oliski sitten taas kertoa että ei vaiskaan.. Mutta kyllä mä varmaan jo ens viikolla ainaskin parhaimmille kavereille kerron.. Kun on luokkakokous ja varmaan ihmettelee kun mä en juo mitään limsaa väkevämpää..
Tuhrua! Tänään?!! KP25, ja kierto ei ole koskaan ollut alle 28, ei siis ikinä. Oviksestakin on vasta 7 päivää. Lämmöt oli aamulla alhaalla. AARGH!! Huomenna jos täti tulee, kuten odotettavaa siis on, niin menee kyllä kaikki laskelmat sekaisin!!
Ainoa positiivinen asia on, että kun lähdetään ma reissuun, niin täti ei vaivaa sitten enää pitkään matkalla. Kai sitä väkisin täytyy jotain positiivista tästäkin kaivaa.
Mutta se omastanavasta, anteeksi kun heti alkuun tilitin.
[color=red]Tappertin[/color] roskishaamut kuulostavat aikas hyviltä! Hirveästi plussaonnea!!! Samoin mulle piinailijoille, ainakin [color=red]Viipulille[/color] ja [color=red]Julillekin[/color] ja [color=red]Sikurisokerille[/color] ja [color=red]Sara-Marialle[/color]
!! Ja oviksen bonganneitakin oli tosi monta, teille tsemppiä makuuhuoneen puolelle :)
Samaten tsemppiä tupakoinnin lopettamisen kanssa tuskaileville, ainakin [color=red]Serenitylle[/color]. Ihan varmasti hieno päätös! Itse en ole koskaan muuta kuin kännipolttanut nuorempana, mutta silloin kun tajusin miten se vaikuttaa seuraavan päivän krapulaan, niin oli helppo lopettaa...
[color=red]Leenu[/color] kyselit vyöhyketerapiasta. Mä oon käynyt viime syksystä asti säännöllisesti. En tiedä auttaako raskautumiseen, ei ainakaan vielä siis mitään tulosta, mutta se on aivan ihanan rentouttavaa ja stressiä poistavaa, joten jos ei muuta apua ole niin tuohan riittää kanssa! Ja kyllä ainakin mun vyöhyketerapeuttini mukaan voidaan saada ihmeitä aikaan noilla hoidoilla. Eli jos rahaa löytyy kukkarosta itsensä hemmotteluun, niin suosittelen kyllä lämpimästi tuota vaihtoehtoa.
Nyt en enää muista mitä muuta piti kommentoida, mutta kiitos kun sain tilittää tuota tuhruani. Ärsyttää niin maan perusteellisesti!!
Lämmintä torstai-iltaa!
Bee