En ole Sanna Marinin fani enkä demari mutta minusta tuo hänen jatkuva jahtaaminen on kohtuutonta.
Sanna leikki vielä hiekkalaatikolla kun äijäpoliitikot (kuten Niinistö ja Vanhanen) suhmuroi Suomen asioita. Ei Sanna halunnut koronapääministeriksi, ei sitä voinut mitenkään joulukuussa aavistaa. Silti otti haasteen vastaan eikä paennut kakkka housussa. Ja tällainen paine ja törkeä solvaaminen sekä ulkonäköön että ammattitaitoon ja kaikkeen muuhunkin kohdistuen ei varmasti ole helppoa. Itse kannatan kokoomusta enkä ole Marinin kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta mutta toivoisin että jopa somessa pysyttäisiin asialinjalla haukkumatta murhaajaksi tai että hampaat on rumat tai elää puutteessa -tyyliin.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliitikko ei kestä ammattitaitoon liittyvää arvostelua tai yleensäkään painetta, niin hän on väärällä alalla. Politiikkaan kun kuuluu se, että kansalaiset ja oppositio arvostelevat ja arvioivat. Tämä tuppaa unohtumaan monilta.
"Itse kannatan kokoomusta enkä ole Marinin kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta mutta toivoisin että jopa somessa pysyttäisiin asialinjalla haukkumatta murhaajaksi tai että hampaat on rumat tai elää puutteessa -tyyliin."
No, somessa on tuollaista. Ei Marin ole ainoa, jota haukutaan. Onko se sitten oikein? Ei varmaan, mutta eipä sitä oikein voi estääkään.
Miten rumat hampaat ja puuttessa eläminen liittyvät ammattitaitoon?
Olenko väittänyt, että liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poliitikko ei kestä ammattitaitoon liittyvää arvostelua tai yleensäkään painetta, niin hän on väärällä alalla. Politiikkaan kun kuuluu se, että kansalaiset ja oppositio arvostelevat ja arvioivat. Tämä tuppaa unohtumaan monilta.
Asiallinen kritiikki on aika lailla eri asia kuin henkilöön menevät loukkaukset.
Poliitikkoja on aina loukattu, myös henkilöön mennen. Miksi Marinin pitäisi olla erityisasemassa?
Odottelen vieläkin Halla-Ahosta pukeutumisjuttua lehteen.
En pidä yhtään Marinista. Hän vaikuttaa ylimieliseltä ja teennäiseltä.
Ei tule ääntä demareille täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse kannatan kokoomusta enkä ole Marinin kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta mutta toivoisin että jopa somessa pysyttäisiin asialinjalla haukkumatta murhaajaksi tai että hampaat on rumat tai elää puutteessa -tyyliin."
No, somessa on tuollaista. Ei Marin ole ainoa, jota haukutaan. Onko se sitten oikein? Ei varmaan, mutta eipä sitä oikein voi estääkään.
Silti sinun mielestäsi on aivan oikein Marinia näistä asioista haukkua? Hävettää olla nainen kun teidän juttuja lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sinun mielestäsi on aivan oikein Marinia näistä asioista haukkua? Hävettää olla nainen kun teidän juttuja lukee.
Älä laita sanoja toisten suuhun. Tuollaisella käytöksellä te Marin-fanit saatte vain lisää lokaa Marinin niskaan. Kannattaa miettiä, miten käyttäytyy.
Haluaisin ottaa Sannan syliin ja tarjota hellyyttä. Hän jaksaisi taas eteenpäin johtaa minun maatani Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia politikkoja on täällä haukuttu ja arvosteltu, aina.
En ole vielä lukenut Sipilän hampaista ja hiuslisäkkeistä palstalla.
Mites Sipilän uskonto ja lapsen kuolema?
Taisi olla niin että Sipilä itse toi poikansa kuoleman julkisuuteen. Ikävä juttu mutta näin kävi.
Ei nämä liittyneet Sipilän "ammattitaitoon" millään tavalla, mutta mm. noihinkin asioihin vedottiin jatkuvasti Sipilää arvostellessa. Timo Soinin ja monen naispoliitikon läskit, Li Anderssonin lenkkarit, Jussi Halla-ahon äpärälapsi, Pekka Haaviston homoseksuaalisuus, ei tuollaiset asiat liity millään tavalla näiden em. poliitikkojen ammattitaitoon, mutta silti se huomio tuppaa valitettavan usein tuollaisiin asioihin kääntymään, vaikka kritisoitavaa löytyisi ihan poliitikkojen asiasisällöstäkin.
Voi ihanaa, demareiden viestintätoimiston trollit löysi uuden kulman Sannan nostattamiseksi
Luuserit eivät voi sietää, että jotkut osaavat ja uskaltavat. Tehotytöt saavat aikaan päätöksiä.
Hoitakaa omat asianne niin, että ette tarvitse mitään turhia yhteiskunnan palveluita, kuten terveydenhoito tai vanhustenhoito, ja samalla kuormita turhaan julkishallintoa, joka on aivan liian raskas taakka maksettavaksi. Sen lisäksi pitää maksaa yrittäjien tappiotkin tässä, joten työhön vain ja ruikutukset sikseen.
Sinuahan varmasti äänestetään näissä vaaleissa, koska olet nuori ja kaunis nainen. Tällainen lause sanottiin aivan hiljattain demareiden varapuheenjohtajalle, kansanedustajaehdokas Sanna Marinille, 29.
Sanoja oli oman puolueen mies.
Millaisia tunteita kommentti herätti naisessa, joka on demareiden varapuheenjohtaja, Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, koulutukseltaan hallintotieteiden kandidaatti ja tekee parhaillaan gradua kuntien poliittisen johtamisen ammattimaistumisesta?
”Minua tympii kuulla moisia kommentteja. Sanojat ovat useimmiten vanhempia miehiä, mutta heidän puoluekantansa vaihtelee”, Marin sanoo.
Mitä Marin miehelle vastasi?
”Sanoin, että kommenttisi on sekä minun että äänestäjieni aliarvioimista. Tällaisten, usein kohteliaisuuksiksi verhottujen puheiden tarkoituksena on mitätöidä vastapuolen osaaminen ja uskottavuus.”
Marin ei jaksa enää edes välittää loukkaavista sanoista, koska ne kertovat hänestä enemmän sanojasta kuin niiden kohteesta.
”Nuoret naiset joutuvat tekemään moninkertaisesti töitä, jotta heidät otetaan yhtä vakavasti kuin esimerkiksi keski-ikäiset miehet.”
Onko miellyttävästä ulkonäöstä ollut sitten Marinille enemmän haittaa kuin hyötyä?
”En koe, että kumpaakaan. Olen tällainen kuin olen, oma itseni, eivätkä taitoni tai arvoni ole missään yhteydessä ulkonäkööni. Tietysti toivon, ettei ulkonäkö nousisi ensimmäisenä esiin, kun minusta puhutaan.”
https://seura.fi/asiat/tutkivat/naispoliitikko-ala-ole-liian-kaunis-muu…
Marin voi kyllä syyttää ainoastaan itseään, sillä hän on ihan itse polkenut omalla typerällä toiminnallaan tähän suohon, missä nyt rypee. Aivan ansaitut ovat haukut. Jos ei niitä kestä, niin on syytä palata Sokoksen kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli itse asiassa tänään siinä kejussa marinin hiustenpidennyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihanaa, demareiden viestintätoimiston trollit löysi uuden kulman Sannan nostattamiseksi
Mitä muita salaliittoteorioita olet kehittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Sinuahan varmasti äänestetään näissä vaaleissa, koska olet nuori ja kaunis nainen. Tällainen lause sanottiin aivan hiljattain demareiden varapuheenjohtajalle, kansanedustajaehdokas Sanna Marinille, 29.
Sanoja oli oman puolueen mies.
Millaisia tunteita kommentti herätti naisessa, joka on demareiden varapuheenjohtaja, Tampereen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, koulutukseltaan hallintotieteiden kandidaatti ja tekee parhaillaan gradua kuntien poliittisen johtamisen ammattimaistumisesta?
”Minua tympii kuulla moisia kommentteja. Sanojat ovat useimmiten vanhempia miehiä, mutta heidän puoluekantansa vaihtelee”, Marin sanoo.
Mitä Marin miehelle vastasi?
”Sanoin, että kommenttisi on sekä minun että äänestäjieni aliarvioimista. Tällaisten, usein kohteliaisuuksiksi verhottujen puheiden tarkoituksena on mitätöidä vastapuolen osaaminen ja uskottavuus.”
Marin ei jaksa enää edes välittää loukkaavista sanoista, koska ne kertovat hänestä enemmän sanojasta kuin niiden kohteesta.
”Nuoret naiset joutuvat tekemään moninkertaisesti töitä, jotta heidät otetaan yhtä vakavasti kuin esimerkiksi keski-ikäiset miehet.”
Onko miellyttävästä ulkonäöstä ollut sitten Marinille enemmän haittaa kuin hyötyä?
”En koe, että kumpaakaan. Olen tällainen kuin olen, oma itseni, eivätkä taitoni tai arvoni ole missään yhteydessä ulkonäkööni. Tietysti toivon, ettei ulkonäkö nousisi ensimmäisenä esiin, kun minusta puhutaan.”
https://seura.fi/asiat/tutkivat/naispoliitikko-ala-ole-liian-kaunis-muu…
Sannan kannattaisi alkaa käyttää suojamaskia julkisesti ja pukeutua samanlaisiin säkkeihin kuin tänään niin "ammattitaito" tulisi paremmin framille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli itse asiassa tänään siinä kejussa marinin hiustenpidennyksistä.
Luin ja kommentoin innoissani sitä ketjua mutta ei siellä mitään puhuttu Juhan hampaista?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustilanne, jota kukaan tässä maassa elävä ei ole elämänsä aikana kokenut. Aika kohtuutonta syyttää yhtä ihmistä näin ison ongelman hoitamisesta kun jokainen päivä ja jokainen tilanne on uusi ja erilainen. Tietoa tulee ja menee ja se muuttuu ja päätöksiä pitäisi pystyä tekemään siten että yli 5 miljoonaa ihmistä kärsii mahdollisimman vähän. Tuo työmäärä ja vastuu olisi kenelle tahansa ihan ylivoimainen. Ketä se auttaa se rakkikoirana perässä kulkeminen? Eikö voi asiallisesti kommentoida ja ehdottaa parempia tapoja toimia? Joskus tuntuu että suurin osa suomalaisista oikein nauttii kun saa testata kenen poliitikon kantti kestää ja minkä verran, aivan kuin koulukiusaajat koolla. Annetaan työrauha ja tuki. Jälkeenpäin tiedetään mikä on hoidettu hyvin ja mikä huonosti, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä. Jokainen voi ottaa vastuuta omasta pärjäämisestään. Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä, teki niin tai näin, ihan taatusti siitä joku kärsii. Marinille hatunnosto tyyneydestä, selkeydestä ja positiivisuudesta. Tilanne voisi olla helvetin paljon huonompi. Jos et usko, katso Ruotsin tilastoja! Sohvalta on helppo huudella ja neuvoa!
Vierailija kirjoitti:
Ennen asiat riitely. Nykyään hyökätään henkilöön ihan turhan törkeästi. Kyllä politiikkaan on tullut mukaan törkeydet ja sivistymättömyys. Ja osa on sivistymättömyysestä ylpeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on poikkeustilanne, jota kukaan tässä maassa elävä ei ole elämänsä aikana kokenut. Aika kohtuutonta syyttää yhtä ihmistä näin ison ongelman hoitamisesta kun jokainen päivä ja jokainen tilanne on uusi ja erilainen. Tietoa tulee ja menee ja se muuttuu ja päätöksiä pitäisi pystyä tekemään siten että yli 5 miljoonaa ihmistä kärsii mahdollisimman vähän. Tuo työmäärä ja vastuu olisi kenelle tahansa ihan ylivoimainen. Ketä se auttaa se rakkikoirana perässä kulkeminen? Eikö voi asiallisesti kommentoida ja ehdottaa parempia tapoja toimia? Joskus tuntuu että suurin osa suomalaisista oikein nauttii kun saa testata kenen poliitikon kantti kestää ja minkä verran, aivan kuin koulukiusaajat koolla. Annetaan työrauha ja tuki. Jälkeenpäin tiedetään mikä on hoidettu hyvin ja mikä huonosti, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä. Jokainen voi ottaa vastuuta omasta pärjäämisestään. Suomessa on yli 5 miljoonaa ihmistä, teki niin tai näin, ihan taatusti siitä joku kärsii. Marinille hatunnosto tyyneydestä, selkeydestä ja positiivisuudesta. Tilanne voisi olla helvetin paljon huonompi. Jos et usko, katso Ruotsin tilastoja! Sohvalta on helppo huudella ja neuvoa!
Hallituksella ei ole olemassa mitään mystistä "työrauhaa". Demokratiaan kuuluu opposition ja kansalaisten tekemä arvostelu, sitä ei mikään poikkeustila muuta miksikään. Voi arvostella niin keskeneräisiä tai valmiita asioita. Jos tällaista arvostelua ei sallita, kyseessä on diktatuuri. Ja kyllä, äänestäjänä voin huudella vaikka sohvalta. Sekin on demokratiaa. Olen antanut vaaleissa ääneni ja vaikka en olisi antanutkaan, niin voin silti arvostella.
Kirjoitinkin ammattitaidosta, jos et sitä tajunnut. Mutta ei poliitikkojen ulkonäön arvostelukaan mitään uutta ole.