Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TÄÄ JUTTU ON TOSI MIELENKIINTOINEN, Mielipiteitä kaipailisin.

Vierailija
06.07.2006 |

Eli tää kertoo mun siskonpojasta joka on nyt 25-vuotias. No kaikki alkoi

kun tää mun systerin oli laivalla pojan ollessa 4-vee. Niin tää poika sai ihan kauhean paniikin siellä laivalla ja alkoi kattelemaan kaikkia pelastuliivejä ja veneitä, ja olis heti halunnu laivasta pois.

No sitten noin puol vuotta myöhemmin tää mun siskon perhe lähti amerikkaan matkoille. No ne meni siellä johonki liikkeeseen, missä oli tosi iso taulu titanicista. No tää poika oli kattonu sitä taulua ihan naulittuna ja tuijottanu tosi kauan. Mun sisko oli sitten oli yrittäny kysyä pojalta jotain ja poika vaan tuijotti. Siitten poika oli yhtäkkiä alkanu selittämmän että " äiti, mä oon ollu tuossa laivassa ja mulla oli sellanen puinen matkalaukku. Sitten me oltiin sellasen ison oven takana ja ne ei päästäny meitä pois"

No mun sisko oli tietysti yrittäny kysellä lisää ja sit tää poika oli vaan puhunu koko ajan samaa.

No nyt vuosia myöhemmin tää poika ei edes muista koko asiaa.

Mitäs ootte mieltä?

Me tässä taas juteltiin siskon kanssa tosta jutusta pitkästä aikaa ja mun sisko ei vielkäkään keksi että mistä poika olis voinu keksiä ton jutun.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kirja tai ohjelma asiasta. Myös siis 4 v:lle tarkoitettu kirja esim. vaan laivasta. Jos sanot, että ei sellaista kirjaa kukaan muista koskaan olleenkaan niin minä oletan, että ette vain tajua miten helposti lapsi omaksuu asioita eri lähteistä. En usko uudelleen syntymään, karmaan jne. Huuhaata myös osan niistä mielestä, jotka kuitenkin ovat olleet tunnetuimpia suomalaisia itämaisten uskontojen kannattajia.

Vierailija
22/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aiheesta joskus kirjallisuuttakin lukeneena voin kertoa, että ympäri maailmaa, kulttuurista, iästä, uskonnosta, olosuhteista huolimatta löytyy yhteneväisiä tapauksia todisteineen, että jälleensyntymistä tapahtuu. Ei kenenkään aivojen kemialliset prosessit voi tuottaa tuollaista tietoa, joka tarkkojen tutkimusten jälkeen osoittautuu todelliseksi historiaksi. Usein tapaukset tosiaan tulleet esiin juuri pikkulapsilla, joilla vielä tuoreempi yhteys edelliseen. Aikuisillakin sitten ainakin regression kautta saadaa selvityksia selittämättömiin reaktioihin/pelkoihin. Yleensä juuri traaginen loppu jää elämään vaikka aivan käsittämättömältä tuntuukin, että miten ne upouuteen elimeen (aivoihin) voivat siirtyä.

Se on sitä luonnon kiertokulkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin lapsena kaverini mökille ja kun päästiin perille, tiesin heti että oon ollut ennenkin siellä. Tiesin jopa, että kaverin perhe on maalannut mökin koska se on ennen ollut eri värinen. Tiesin myös miten huonekalut olivat olleet siellä, ku he olivat ostaneet mökin. Äitini myöhemmin kertoi ettei ole mahdollista, että olisin joskus käynyt siellä. Mökki sijaitsi ainakin 200 km päässä kotoani.

Vierailija
24/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jollain vielä lisättävää?

Vierailija
25/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cowboy tai karjavaras tai joku sellainen. Minulla on sellainen mielikuva että istun junassa kädet selän taakse sidottuna. En tiedä olenko nainen tai mies, nuori vai vanha. Ainoa mielikuva on haju ja ääni. Junan ääni, sellainen kolina ja hevosen ja pölyn haju. Niin sellainen tunne että joka paikkaan sattuu. En ole kokenut missään paikassa tunnetta että olisin ollut siellä aikaisemmin, tämä tunne tulee usein juuri silloin kun olen juuri nukakahtamassa.

Vierailija
26/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulunekko nämä dejavu jutskat samaan sarjaan???

Mulla tulee hirveän usein tilanteita että olen kokenut/nähnyt vastaavan asian ennekin???

Vierailija
27/69 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ihan hirveästi mieli päästä sinne. Ja oli tosiaan aikamoinen mörskä, jossa ei ollut ulkoisesti mitään houkuttelevaa. Tuli vaan semmoinen olo, että tuonne minä kuulun. Joten JOS kyse oli jostain " edellinen elämä" -jutusta niin minä en ainakaan ole ollut Kleopatra tms. Mutta empä tiiä oliko se sitä.

Niin ja olen kyllä matkustellut useissa eri maissa ennen ja jälkeen tämän kokemuksen ja muualla en ole tuntenut mitään tällaista.

Vierailija
28/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jos olet kuollut silleen ihan " normaalisti" eli ilman mitään kamalaa dramatiikkaa niin se muisto ei ihan ihmisen psyyken toiminnan kannalta seuraa enää seuraavaan elämään. Mutta jos kuolee jossain titanicilla tai vaikka keskitysleirillä niin se yksinkertaisesti helpommin jää muistona alitajuntaan myös uuteen elämään. Uskon myös, että jotkut tehtävät jatkuvat seuraavassa elämässä. Esimerkiksi minä sain mieheni takaisin tässä elämässä ja olen oppinut luottamaan siihen, että se pysyy tuossa. Siis en pelkää, että ei tule töistä takaisin elävänä jne. T. 52

Vierailija
29/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen olen kyllä käynyt useissa eri maissa tuntematta niissä mitään tuttua.

Terv. Sisiliassa paikan tunnistanut

Vierailija:

Myös erikoista, että sitten matkakohteeksi valikoituu juuri se paikka, jossa on asunut aiemmin, vaikka maailman väkirikkaimmat valtiot ovat ihan muualla. Ei millään pahalla tämäkään.

Vierailija
30/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoimme hänen kanssaan ensimmäisen kerran minun lapsuuden valikuvia ja minun lapsuuden perhettä, Tyttäreni oli jotenkin vaivautunut. Ikää siis kohta 4v.

Tyttäreni syntymän jälekeen, minulle " ilmestyi" vauva, joka haluaisi vielä syntyä meille.

Vierailija
31/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että saavatkohan syntymättömät sielut päättää mihin perheeseen haluavat syntyä... Sitähän tukisi tuo, että 62:lle oli ilmestynyt lapsi, joka haluaisi syntyä heille.

Vierailija
32/69 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen aina ajatellut, että saavatkohan syntymättömät sielut päättää mihin perheeseen haluavat syntyä... Sitähän tukisi tuo, että 62:lle oli ilmestynyt lapsi, joka haluaisi syntyä heille.

Vierailija
33/69 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Niin, eivät tämän ketjun mukaan ainakaan kovin pitkälle ole vaeltaneet. Joku tais menää peräti 300 km...

Vierailija:

Vierailija
34/69 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan niitä ulkomaan eläviäkin, mutta mistä sen tietää montako elämää on elänyt välissä.

Vierailija
35/69 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalaiseen mieheen ja mulle tuli vaan semmonen kirkas ajatus " tää on mun aviomies" . Tunne oli vaan semmonen toteaminen, kuten aurinko paistaa tänään. Miehellä aivan sama tunne. Ollaan nyt jo useamman vuoden naimisissa:) Koko parisuhteen ajan on molemmilla ollut tunne, että oltais oltu jo elinikä yhdessä ja suhde seesteinen kuin vanhalla parilla. Ehkäpä olimme aviopari jo edellisessä elämässämme;)

Vierailija
36/69 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika bimbolta...

Vierailija
37/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se varmasti valaisee asiaa!

Lapset varsinkin ovat hyvin herkkiä, yhteydessä paljon siihen minkä aikuiset ovat unohtaneet. Kirja kannattaa lukea!

Vierailija
38/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä selitän myös lahjakkuudet ja (voimakkaat) kiinnostuksen kohteetkin.

Itse olen monta kertaa unessani hukkunut. Ihan lapsesta asti kaikki painajaiseni liittyvät hukkumiseen. Koskaan ei ole ollut tilannetta jossa olisin oikeasti ollut hukkumaisillani. Olen myös kohtuuhyvä uimari enkä pelkää vettä.

Se ei myöskään liity unen syvenemiseen. Nukahtamisvaiheessa astun usein rappusen alas, siis unissani.

Vierailija
39/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aika ajoin tuntemuksia, että olen elänyt tämän tai nähnyt tämän ennenkin. Toisaalta olen melko järkiperäinen, mutta tiedän myös ihmisten järjen rajallisuuden eli en voi olla myöskään varma etteikö olisi jälleensyntymistä. Jotenkin uskon siihen kuitenkin...

Olin kai lintu ennen...nykyään on niin vaikeaa olla aloillaan..haluan vain olla vapaa ja liitää!

Vierailija
40/69 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että toinen aivopuolisko jostain syystä reagoi johonkin tapahtumaan hitaammin kuin toinen yhtäkkisesti, hetkellisesti...