Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihmettelen vähän veripalvelun juttua!

Vierailija
06.07.2006 |

Olin siis menossa verta luovuttamaan (Rovaniemellä), mutta kun tuli juttua veriryhmästä niin sanottiin, että kyseisen veriryhmän verta ei oikein tarvita ja minut lempeästi ohjattiin ulos. Olen siis B-

Olin jotenkin kuvitellut, että verestä käytetään montaa eri ainesosaa eikä veriryhmällä ole sen suhteen merkitystä. Pöh. Kerrankin kun kuvittelin olevani jotenkin avuksi tässä yhteiskunnassa, niin ei kelvannut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasolujen antokäytännön kaikki varmastikin tuntevat, mutta verestä tehdään plasmaa (jota voidaan antaa kääntäen, eli AB-ihmisen plamaa kaikille, 0:n plasmaa vaan 0:lle). Verihiutaleiden antokäytännöstä en tiedä, mutta niitäkään ei voi aivan surutta kenelle tahansa antaa.

www . veripalvelu . fi näkyy heti etusivulla mikä tilanne eri veriryhmien verellä on. Sieltä kannattaa käydä tarkastamassa veren tarve, ennen lähtöä.

Äläkä ihmeessä luovuta. Minutkin on monesti käännytetty pois, vaikka veriryhmäni on paljon yleisempi (0+). Mene yrittämään myöhemmin uudelleen ja kerro, että viimeksi ei veresi kelvannut, koska ei ollut tarvetta.

Vierailija
2/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin ettei ab- luovuttajia ole liikaa mutta ilmeisesti on. Minkäköhän tyyppisestä verestä niillä oikein on puute kun mikään ei kelpaa ja silti lehdissä kokoajan juttua että on pula luovuttajista? Höh sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka monesti olen tarkistanut tilanteen SPR:n nettisivuilta ennen luovutusta ja juuri omaa veriryhmääni on ollut varastossa eniten.

En ole koskaan kuullut kenestäkään tutustakaan, joka olisi tuon takia käännytetty.

Ehkä Helsingissä sitten tarvitaan jatkuvasti kaikkia veriryhmiä?

Vierailija
4/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuvittelin ettei ab- luovuttajia ole liikaa mutta ilmeisesti on. Minkäköhän tyyppisestä verestä niillä oikein on puute kun mikään ei kelpaa ja silti lehdissä kokoajan juttua että on pula luovuttajista? Höh sanon minä.

Vierailija
5/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen leikkaustaan lykättiin kuukaudella koska varastossa ei ollut hänelle verta. Tämäkin siis Rovaniemellä ja tapaus mielessäni ajattelin käydä luovuttamassa verta, mutta ei siis kelvannut heille.

Ap

Vierailija
6/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin saman veriryhmän omavalle. Verivalmisteet eivät säily joten varastoonkaan ei voida ottaa.

Vierailija
7/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin veripalvelun sivuilla ja siellä sanotaa että ab- ja ab+ verestä valmistetaan jääplasmaa joten luulisi että vereni kelpaisi? Onpas hieman outoa. T:3

Vierailija
8/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kävin veripalvelun sivuilla ja siellä sanotaa että ab- ja ab+ verestä valmistetaan jääplasmaa joten luulisi että vereni kelpaisi? Onpas hieman outoa. T:3

Jos ei ne ehdi valmistaa sitä niin hukkaan menee, kannattaa mennä kun on tarvetta. Meidän äidille oikein soitellaan Veripalvelusta että voisitko tulla tällä viikolla.

Vierailija
9/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kutsu tuppaa nykyisellään tulemaan n. 100 päivää edellisestä luovutuksesta, joten pitkiksi eivät nuo välit ole pääseet. Jopa liian lyhyellä välillä, mutta kun ei raaski olla luovuttamatta, kun pyydetään :D

Vierailija
10/10 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että O:ta voi antaa vaan O:lle, joku toinen sanoi, että sitä voi antaa kaikille... Veripalvelun lehdessä oli just plasmanluovutuksesta, ja siinä oli, että AB:ta voi antaa kaikille - kai se nyt ainakin piti paikkansa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme