Kaverin tyttöystävä opiskelee jo kahdeksatta vuotta yliopistossa eikä ole vieläkään maisteri
Ja kaveri käy tietenkin töissä ja kustantaa heidän elämänsä. Mulla on vähän sellainen kutina, että nainen käyttää häntä taloudellisesti hyväkseen ja lähtee heti, jos vain joskus saa sen tutkinnon ja pääsee töihin.
Kommentit (43)
Jospa vaikka keskittyisit ihan vaan omiin asioihisi.
Eikö se tyttöystävä ole töissä? Veikkaan että on, mutta et vain tiedä hänen asioitaan.
Minä olin 10 v "yliopisto-opiskelija", mutta kävin ihan normaaleissa kokopäivätöissä koko ajan.
Tuttu naapurinrouva on käynyt salilla kymmenen vuotta eikä lihakset ole yhtään kehittyneet. Pitäisköhän vinkata sille, että siellä kannattaisi treenata.
10v opiskelua yleensä selittyy joko samanaikaisella työnteolla tai sitten mielenterveys- tai muilla terveysongelmilla. Itse en toisten elämästä niin paljon tiedä että kehtaisin arvostella.
Kaveri lakkaa kaveeraamasta, jos saa tietää, että ihmettelet hänen elämistään jollain keskustelupalstalla.
Hyvin todennäköisesti niillä on paljon parempi seksielämä kuin sinulla - miettisit mieluummin sitä.
Mulla ainakin meni yliopisto-opinnot v*tuiksi terveydellisistä syistä. Lopulta suoritin vaan kandin.
Jos hän on opiskellut noin kauan, hän on töissä ja harrastaa tavoitteellisesti. Kalpenet hänen rinnallaan. Luiki häntä koipien välissä pois.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tyttöystävä ole töissä? Veikkaan että on, mutta et vain tiedä hänen asioitaan.
Minä olin 10 v "yliopisto-opiskelija", mutta kävin ihan normaaleissa kokopäivätöissä koko ajan.
Ei käynyt ainakaan talvella töissä. Keskittyi kuulemma opintoihinsa. En tiedä saiko kesäksi jonkun työpaikan.
Ap
No itse olen ollut 8 vuotta yliopistolla kirjoilla, mutta täysiaikaisesti en ole opiskellut koskaan. Kokoajan myös töissä ja monina vuosina myös kokoaikatöissä. Lisäksi minulla oli isoja terveysongelmia kahtena vuotena (mm. iso leikkaus, josta normaalisti määrättäisiin 6kk sairauslomaa). Harmittaahan se, että en ole tavoiteajassa saanut opintoja valmiiksi, mutta en koe olevani mikään yhteiskunnan elätti, kun kokoajan olen töistäni veroja kuitenkin maksanut. Avomiehen kanssa saatiin näin ostettua asunto lainallakin ja aina olen oman puoliskoni lainasta maksanut.
Itse kävin vaan AMK.n. Sain opinnot valmiiksi 2,5 vuodessa, mutta olin kirjoilla koko 4,5 v.
Opiskelin yhden iltakurssin per viikko koko ajan.
Nautin opiskelijaeduista ja opiskelu oli edullinen harrastus.
Mitähän ap on tehnyt viimeiset 8 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Arvostellut ja kytännyt muita?
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut, valmistunut, käynyt töissä, ottanut asuntolainan, mennyt kihloihin. Mitäs sinä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskellut, valmistunut, käynyt töissä, ottanut asuntolainan, mennyt kihloihin. Mitäs sinä?
Ap
Ihan kuule kultatähden ansaitsisit elämäs reissuvihkoon tuosta suorituksesta muuten, mutta selvästi et ole onnellinen, niin jää nyt saamatta. (Onnellinen ihminen ei kyylää ja arvostele muita.)
Vierailija kirjoitti:
Hölmö! Menetit kaikki opiskelija edut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIhan kuule kultatähden ansaitsisit elämäs reissuvihkoon tuosta suorituksesta muuten, mutta selvästi et ole onnellinen, niin jää nyt saamatta. (Onnellinen ihminen ei kyylää ja arvostele muita.)
Täh? Kyllähän sitä nyt kaverinsa puolesta kuuluukin olla vähän huolissaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIhan kuule kultatähden ansaitsisit elämäs reissuvihkoon tuosta suorituksesta muuten, mutta selvästi et ole onnellinen, niin jää nyt saamatta. (Onnellinen ihminen ei kyylää ja arvostele muita.)
Täh? Kyllähän sitä nyt kaverinsa puolesta kuuluukin olla vähän huolissaan.
Ap
Pahansuopa sä olet etkä huolissasi. Miten kuvittelet kaverisi hyötyvän siitä, että kirjoitat omia käsityksiäsi hänen rakkaimmastaan vauvapalstalle?
Meilläkin näin (no opiskelen 7. vuotta), mutta kustannamme kumpainenkin oman elämisemme. Itsellä keskivaikea masennus sekä hoitamaton ADD (juuri diagnosoitu, nyt saan hoitoa), väkivaltainen parisuhde ym. taustalla, mutta nyt sitten sujuukin paljon viuhemmin ja taidanpa valmistuakin :)
Olen käynyt uimahallissa yli 10 vuotta, mutta en ole vieläkään uimamaisteri.