Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin tyttöystävä opiskelee jo kahdeksatta vuotta yliopistossa eikä ole vieläkään maisteri

Vierailija
24.05.2020 |

Ja kaveri käy tietenkin töissä ja kustantaa heidän elämänsä. Mulla on vähän sellainen kutina, että nainen käyttää häntä taloudellisesti hyväkseen ja lähtee heti, jos vain joskus saa sen tutkinnon ja pääsee töihin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoahan tuo on. Yliopistossa opiskelu on antoisaa. Ei sieltä kannata kiirehtiä kamalaan työelämään.

Vierailija
22/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tyttöystävä ole töissä? Veikkaan että on, mutta et vain tiedä hänen asioitaan.

Minä olin 10 v "yliopisto-opiskelija", mutta kävin ihan normaaleissa kokopäivätöissä koko ajan.

Hölmö! Menetit kaikki opiskelija edut.

Itse roikun yliopston kirjoilla, mutta ne normaalit päivätyöt tuottavat rahaa merkittävästi yli opiskelijaetujen - valitettavasti se kohdallani hidastaa opintojen suorittamistahtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tyttöystävä ole töissä? Veikkaan että on, mutta et vain tiedä hänen asioitaan.

Minä olin 10 v "yliopisto-opiskelija", mutta kävin ihan normaaleissa kokopäivätöissä koko ajan.

Ei käynyt ainakaan talvella töissä. Keskittyi kuulemma opintoihinsa. En tiedä saiko kesäksi jonkun työpaikan.

Ap

Se on se, mitä sinulle voidaan sanoa. Olet jo varmaan muutoinkin osoittanut uteliaisuutesi ja luotettavuutesi tasot.

Meilläkin on tuttu, jolle kerrotaan asioistamme sama, joka voitaisiin julkaista vaikka tv-uutisissa.

Vierailija
24/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Minä opiskelin 8,5 vuotta ennen kuin sain maisterin paperit tassuun. Noihin vuosiin mahtui kaikenlaista, välillä lukemista ja välillä töiden tekoa, välillä ei kumpaakaan.

Elämä ei ole yksiselitteistä, ja elämässä ”pärjääminen” ei lopulta kovinkaan suoraviivaisesti korreloi opintojen keston kanssa. Minä olin monta vuotta parisuhteessakin se kovin pienituloinen tai välillä lähes tuloton ”siivellä eläjä”, mutta kylläpä ura sitten kuitenkin urkeni opiskeluajan epäilyistä ja hapuiluista huolimatta. Nykyään paiskinP oman alani asiantuntijahommia ja tienaan hyvin. On myös omistusasunto ja hyvä avioliitto, jos se jokin yhteiskunnan tukipilarin mittapuu on.

Joskus itsekin luulin että kaikki tyssää noihin 8,5 vuoteen, mutta oikeasti ketään ei voisi vähempää kiinnostaa, että opiskelin pitkään! Ei varmaan teitäkään, mutta avauduinpa silti :)

Vierailija
25/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolentutkimus on vaikea tieteenlaji, äläs ukko vähättele kaverisi naista.

Vierailija
26/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miksi pitäisi tehdä kuten sinä? Miksi pitäisi mahtua tiettyyn muottiin? Älä sinä puutu toisten opiskeluihin.

Vierailija
27/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni opiskeli 15-vuotta yliopistolla, viimeiset kymmenen vuotta nollatuloilla, kun ei töitäkään suostunut hakemaan. Valmistumisen jälkeen ei tietysti työllistynyt, kun ei ollut työkokemusta. Oli kallis mies ja moni haluamani asia jäi nuorena tekemättä, kun ylimääräiset rahani menivät miehen elatukseen.

Vuosien mittaan mies myös katkeroitui. Eli töiden jälkeen minua odotti kotona vihamielinen sohvaperuna. Lopulta en enää jaksanut ja erosin. Ei olisi pitänyt vuosia olla kiltti tyttö ja panna miehen hyvinvointia omani edelle. Mieskään ei siitä varmaan hyötynyt, koska mahdollistin passivoitumisen ja syrjäytymisen elättämällä miestä.

Vierailija
28/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn nytkin työssä, mutten ole maininnut siitä ystävilleni, edes lähimmille tai perheelleni, siis oma mies ja lapset tietää, ei kukaan muu. Kaikille sanon opiskelevani.

Enkä oikeastaan tiedä itsekään miksi. En kuitenkaan mitenkään häpeä työntekoa tai työtäni, jotenkin en vain jaksa puhua siitä, en tosin opiskelustakaan. Kai se on jonkilainen, kun mikään ei muutu, kukaan ei kysele mukavuusalue.

Vierailija
29/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ap on tehnyt viimeiset 8 vuotta?

Opiskellut, valmistunut, käynyt töissä, ottanut asuntolainan, mennyt kihloihin. Mitäs sinä?

Ap

Oppiaineesta "Oravanpyörän alkeet" täysi kymppi sulle!

Vierailija
30/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opiskelin maisterintutkintoa 8 vuotta. Oli muutama isompi leikkaus, masennusta terveysongelmista ym. Töissä en käynyt opintojen ohella. Valmistuin vuosi sitten ja nyt olen töissä yliopistolla.

Ei ainakaan itelle ollut herkkua, että opinnot venyi. Hävetti aina kun tutut kyseli opinnoista, kun en halunnut alkaa avautua omista terveysongelmista kaikille. Suosittelisin siis lämpimästi huolehtimaan vain omista asioista.

Vierailija
31/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ap on tehnyt viimeiset 8 vuotta?

Opiskellut, valmistunut, käynyt töissä, ottanut asuntolainan, mennyt kihloihin. Mitäs sinä?

Ap

Bääbää, sä olet lammas joka elää elämää ihan niinkun ohjekirjan mukaan, teet niinkun muut :D bää

Vierailija
32/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ole aika eikä mikään. Kaveri oli kirjoilla 12 vuotta ennen kuin sai paperit.

Vierailija
33/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi ole aika eikä mikään. Kaveri oli kirjoilla 12 vuotta ennen kuin sai paperit.

No ei kyllä ole ollut ainakaan uuden rajoitetun opiskeluajan puitteissa. Tai sitten yliopistoissa on isoja eroja miten tehokkaasti savustavat opiskelijoita ulos opintoajan päätyttyä.

Vierailija
34/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin opiskelin maisterintutkintoa 8 vuotta. Oli muutama isompi leikkaus, masennusta terveysongelmista ym. Töissä en käynyt opintojen ohella. Valmistuin vuosi sitten ja nyt olen töissä yliopistolla.

Ei ainakaan itelle ollut herkkua, että opinnot venyi. Hävetti aina kun tutut kyseli opinnoista, kun en halunnut alkaa avautua omista terveysongelmista kaikille. Suosittelisin siis lämpimästi huolehtimaan vain omista asioista.

Sossuko (tai Kela) sun elämän ja asumisen maksoi kokonaan noiden kahdeksan vuoden aikana? Siinä on aikamoista maksuvelkaa takaisin yhteiskunnalle.

Vierailija
35/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna valmistuu maisteriksi kolme kaveriani, jotka ovat olleet yliopiston kirjoilla 19, 18 ja 17 vuotta.

Vierailija
36/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna valmistuu maisteriksi kolme kaveriani, jotka ovat olleet yliopiston kirjoilla 19, 18 ja 17 vuotta.

😳

Vierailija
37/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin amkssa yli 5 vuotta ja yliopistolla alkaa nyt 7. vuosi. Oon myös ollut 5 vuotta eläkkeellä fyysisen sairauden takia ja koko ajan käytän terveyspalveluja ja sossu maksaa lääkkeet ja elämiseni. Miten nyt suu pannaan ap? Töissä oon viimesen 5 vuoden aikana ollut 3 kk.

Vierailija
38/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole ollut ainakaan uuden rajoitetun opiskeluajan puitteissa. Tai sitten yliopistoissa on isoja eroja miten tehokkaasti savustavat opiskelijoita ulos opintoajan päätyttyä.

Uuden lain puitteissa saa ongelmitta olla sen 9 vuotta ja siitäkin ilmeisesti saa vielä lisäaikaa, jos on realistiset suunnitelmat valmistua. Muistaakseni jokin aika sitten oli uutinen, jonka mukaan keskimääräinen opiskeluaika on edelleen noin 7 vuotta.

Vierailija
39/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11050423

Kolmannes ei valmistu korkeakoulusta 10 vuodessa, ja se on opinahjoille ongelma – ”En muista, että kukaan olisi kysellyt tutkinnon perään"

Vierailija
40/43 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossuko (tai Kela) sun elämän ja asumisen maksoi kokonaan noiden kahdeksan vuoden aikana? Siinä on aikamoista maksuvelkaa takaisin yhteiskunnalle.

Asia ei kuulu sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi