Kaverin tyttöystävä opiskelee jo kahdeksatta vuotta yliopistossa eikä ole vieläkään maisteri
Ja kaveri käy tietenkin töissä ja kustantaa heidän elämänsä. Mulla on vähän sellainen kutina, että nainen käyttää häntä taloudellisesti hyväkseen ja lähtee heti, jos vain joskus saa sen tutkinnon ja pääsee töihin.
Kommentit (43)
luontaista naisille tuo loisiminen.
Minulla oli oikeus ja mahdollisuus tehdä maisterin tutkintoa 25 vuotta, kunnes päätn ottaa paperit ulos ja ns. valmistua ja niin tein. Asuin yksin koko tuon ajan. En tiedä olisinko valmistunut nopeammin, jos olisi ollut asuinkumppani... Nyt olen työtön maisteiri. Kannattiko opiskelu? En tiedä. Ilman tutkintoakin pärjäsi. Ja toistaiseksi olen pärjännyt senkin kanssa, että minulla on ollut tutkinto; onhan se jotain, mitä kaikilla ei ole. Mutta ei se minusta sen parempaa tee tuskin huonompaakaan, vaikka nyt voin hakea paikkoja ja mahd. myö saada, joissa ennen niiden saamisen esteenä oli se, että tutkinto puuttui.
Mä olin kirjoilla melkein 15 vuotta, ennen kuin otin kandin paperit ulos. Toki tuosta ajasta töissä n. 10 vuotta ja välillä sivutoimisena yrittäjänäkin. Enkä olisi välttämättä valmistunut vielä tuossakaan vaiheessa, ellen olisi tiennyt, että päätoimeni todennäköisesti loppuu ja siinä vaiheessa on taloudellisesti kannattavampaa olla työtön kuin opiskelija.
Ihmiset tekee erilaisia ratkaisuja elämässään. Voisit ap vaikka tehdä sellaisen ratkaisun, että keskityt ihan omaan elämääsi.