Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako teillä miehet lapsille vaatteita?

Vierailija
06.07.2006 |

Nyt en siis tarkoita rahallista panostusta (meillä yhteiset rahat), vaan oma-aloitteisuutta ja ihan konkreettista vaatteiden hankintaa...

Meillä mies kävi eilen pojan kanssa kaksistaan kaupassa ja tuomisina oli uusi paita pojalle alesta. Saattaa myös todeta, että pojalle pitää hankkia hänen mielestään sellainen ja sellainen juttu, lähdetäänpä heti kaupoille. Minusta tuo on kivaa :) Ja siis nimen omaan kyse on vaatteista, joille on käyttöä ja tarvetta, ei mitään " huvin vuoksi" ostoksia. Pikkuhousuja, sukkia, arkivaatetta.

Perinteisesti sitä ajattelee, että on äidin tehtävä huolehtia, että lapsilla on sopivasti vaatetta, mutta on se kiva että mies osallistuu (käskemättä) tuohonkin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei taida olla pienintä hajuakaan minkä kokoisia vaatteita meidän lapset käyttää, ei tiedä jalankaan kokoa ollenkaa...

Vierailija
2/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, paitsi että mieheni haluaa ostettavan aina merkkivaatteita, kun taas minusta turhaa pienille ostella kalliita vaatteita ja itse koluan aina lindexit, seppälät ,H&M:n tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin täytyy vaatekaupoille lähtä, tai sitten annan vaateostot jollekkin muulle tehtäväksi.

Vierailija
4/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu lähinnä siitä, että inhoaa vaatekaupoissa käymistä. Omienkin vaatteiden hankinta on työn ja tuskan takana.

Vierailija
5/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa (verkkapukuja, t-paitoja, alushousuja, sukkia, kenkiä....etc..) mutta tytön vaatteiden osto jää sitten kokonaan minulle. Osti kyllä silloin kun olin raskaana, kaksi aivan iki-ihanaa toppapukua tulevalle vaaville mutta nyt syntymän jälkeen olen minä sitten hoitanut tyttelin pukemisen. :)

Vierailija
6/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kiinnostunut vaateista, muodista ja vaatteiden kustomoinnista. Meillä trendikkäät lapset, isä ja äiti :D

Ihan kaikenlaisia kuteita mies ostaa lapsille, minulle ja itselleen. Siis sukista juhla-asuihin :)

Vierailija
7/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten mukava mies, mutta tämä vaatesysteemi kaatuu mun niskaan..

Vierailija
8/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten välillä mies on sellainen, että erota tekisi mieli, mutta vaatteita osaa ostaa, jopa minulle. Ja kenkiä, ne ovat oikein miehen intohimo. Hienoja ja erikoisia kenkiä tulee minulle ja tytöille, jos mies on shoppailemassa.

Vierailija
9/17 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen huono ostelemaan leluja yms. mutta mestari vaatekaupoissa ;)

Joskus on mies tuonut ulkomailta t paitoja lapsille mutta koot on ihan hakusessa ;)

Vierailija
10/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa kyllä paljonkin. Löytää tytöille ihania vaatteita esim. työmatkoiltaan. (tulipa herätettyä vanha ketju)

Vierailija
11/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa lapsille urheilukaupasta urheiluvaatteita ja -välineitä, kenkiä kenkäkaupasta ja tilaa urheiluseuran asut. Lähtee yhden lapsen kanssa tekemään täsmäostokset kun on tarve. Meillä 11 ja 14-vuotiaat tytöt.

Yleensä ottaen en pidä lasten vaateostoksia isona asiana, sillä kauppakeskus on parin kilometrin päässä. Toisinaan tytöt ostavat perusvaatteita kuten farkut, t-paidat ja colleget kavereiden kanssa itse. Kustannamme vaatteet tietysti.

Vierailija
12/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni on hoitanut aina lapsien vaateostokset. Paitsi ihan vauvana ne olen hoitanut minä.

Vierailija
13/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan osta. Tai no yli 17 v sitten osti kyllä esikoiselle keskosvaatteita kun minä olin vauvan kanssa sairaalassa. Joskus on työmatkaltaa tuonut pari t-paitaa (Hard Rock Cafe), jotka eivät lapsille mahtuneet kertaakaan.

Vierailija
14/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies osta edes itselleen, välttelee kauppoja kuin koronaa. 

Minä ostan kaikille vaatteet ja kengät. Lapset on usein mukana kokeilemassa, mies ei suostu.

Vierailija
15/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on meillä oikeastaan vähän niin kuni päävastuullinen lasten vaatekaapeista. Hän on järjestelmällinen ja järkevä ostoissaan ja aidosti tykkää suunnitella ja tehdä ostoksia. Itse toki olen mukana isommissa päätöksissä ja keskustelemme varsinkin isommista vaate/kenkähankinnoista, mutta mies tosiaan hoitaa tämän.

Vierailija
16/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa. Mä ostan ne kuitenkin pääosin.

Vierailija
17/17 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vastaa myöskin lasten vaatteista aika pitkälle ja pakkaa kerho/leirikamat ja pitää huolen liikuntavaatteista ja -varusteista. Hän on nyös se joka järjestää lasten vaatekaapit ja etsii parittomat sukat. Ja pyykkää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan