Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentaa niin paljon, en jaksa peseytyä tai siivota

Vierailija
24.05.2020 |

Olen ollut pesemättä itseäni liian pitkään ja asunto on kamalassa kunnossa ja nämä asiat masentavat vain lisää. Onneksi kukaan ei ole vihjannut vielä, että haisisin. En silti jaksa tehdä asioille mitään. Haluan vain nukkua.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa saisit elämäsi kuntoon, se mitä sinulle on tapahtunut esim.lapsuudessa tai nuoruudessa eivät määrittele sinua. Olet oman elämäsi herra, saat olla masentunut ja voimaton, mutta voit myös voimaantua ja selvitä huonoista kokemuksistasi huolimatta. Aloita aivan minimaalisin askelin. Jos nyt menisit sinne suihkuun ja vaikka vain istuisit siellä lattialla lämpimän veden alla. Ja sitten jonain toisena päivänä sitten taas joku toinen asia. Yhden asian päivävauhdilla. Ja voisi olla myös hyvä tarkastella tuota lääkitystä, että onko ajantasalla.

Vierailija
22/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta sähköhoidosta? Onko auttanut?

Meidän tuttu joutui sähköshokkihoitoon, nuori työtön mies.

Ei ole sen jälkeen ollut entinen itsensä. Äitinsä sanoi että lähimuisti meni myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on itsekkin ensimmäinen krt elämässäni aikuisen oikeasti huolestunut itsestäni. Ikä mulla 29v. Liikaa epäonnistumisia ja huonoja työpaikkoja. 3v sitten hyydyin totaalisesti.

Nyt olen 8kk ollut työttömänä, yksinäisenä, vailla rahaa ja harrastuksia. En nouse enää ylös. Paljon käy lääkäreillä, lääkketkin kokeillut mutta eivät auta, kun tilanne ei muutu.

Vierailija
24/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua omien hoito tahojen kanssa tilanteesta, joku kotipalvelu olisi nyt hyvä olla apuna.

Vierailija
25/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemusta sähköhoidosta? Onko auttanut?

Meidän tuttu joutui sähköshokkihoitoon, nuori työtön mies.

Ei ole sen jälkeen ollut entinen itsensä. Äitinsä sanoi että lähimuisti meni myös

Just tuon takia sitä ei mielellään anneta nuorille (alle keski-ikäisille). Kriteereiden suhteen ollaan tosi tarkkoja, esim. osastohoitojaksoja taustalla. Kaikki eivät myöskään saa hoidosta mitään vastetta, vaikka ei mitään merkittäviä haittoja tulisikaan. Ei ole oikotie onneen.

Vierailija
26/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tulisi huolehtia että masentuneet saa hoitoa

Vierailija
27/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

annica32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä lääkkeet sinulla on?

Ei ole masennuslääkkeitä, kun mikään ei ole toiminut vaikka olen kokeillut niitä pitkään. Psykoosilääke on, mutta ei se auta masennukseen. Tuntuu ettei mikään voi auttaa minua.

Nämä jotka ei peseydy ym tulisi laittaa holhouksen alaiseksi

Miten holhouksen alaiseksi päätyminen vaikuttaisi henkilön peseytymiseen? Kannattaisi hankkia edes vähän yleissivistystä, että voisi osallistua edes tällaisiin keskusteluihin saattamatta itseään naurunalaiseksi.

Mitenhän noilla kielellisillä lahjoilla on peruskoulusta päässyt läpi. Kertoo paljon koulutuksen tasosta Suomessa.

Vierailija
28/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää toista lääkitystä mikä voisi auttaa. Muuten masennus vaan pitkittyy.

Vierailija
29/29 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

annica32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä lääkkeet sinulla on?

Ei ole masennuslääkkeitä, kun mikään ei ole toiminut vaikka olen kokeillut niitä pitkään. Psykoosilääke on, mutta ei se auta masennukseen. Tuntuu ettei mikään voi auttaa minua.

Nämä jotka ei peseydy ym tulisi laittaa holhouksen alaiseksi

Hei sinä. Masennus on sairaus ja sen oireisiin kuuluu usein se, ettei jaksa tehdä mitään. Kun itse sairastuin, minä lähinnä nukuin ja itkin. Parantuminen oli pitkä prosessi, mutta en olisi kyllä itse veronmaksajana halukas tarjoamaan akuutin vaiheen masentuneille holhoajaa syystä että he eivät peseydy. Kannattaiskohan vähän ottaa selvää asioista ennen kuin huutelee älyvapaita ajatuksiaan.