Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä suomalaisuudessa teitä hävettää eniten?

Vierailija
24.05.2020 |

Minua hävettää köyhyys ja korkeat verot. Ei ole varaa vaatteisiin ja autoihin ja hyvään ruokaan. Muut maat katsoo meitä alaspäin.

Kommentit (342)

Vierailija
241/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Iso osa suomalaisista on geneettisesti lähes 100% suomalaisia. Tämä on käsittämättömän huolestuttavaa näin pienessä kansassa. Meillä on yli 40 vain suomalaisille ominaista perinnöllistä tautia ja nämä johtuvat vuosituhansia jatkuneesta eristyneisyydestä, joka on aiheuttanut "sisäsiittoisuutta". Tarvitsemme oikeasti ja kipeästi ulkomaalaista verta parantamaan sukua. Muuten kuolemme kohta omaan tautiperimäämme. Minua hävettää olla geeneiltäni 100% etninen suomalainen, vaikken asialle mitään voikaan. Toivon, että ainakin jatkossa olisimme avoimempia maahanmuutolle.

Petteri Örpö huutaa tuolla keppi tanassa, kuinka Suomeen pitää saada kymmeniä tuhansia halpatyöntekijöitä ulkomailta mahdollisimman pian. Sen jälkeen alkaa suomalainen perimä vesittyä. Se siitä sitten.

Vierailija
242/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten jatkuva itsensä häpeäminen ja huono itsetunto...

Tämän väittämän näkee usein. Se ei taida pitää paikkaansa, vaan on joku legenda. Kaikki tuntemani suomalaiset ovat hyvin itsevarmoja besserwissereitä. Suomalaiset nauravat itse muille kansoille kun suomalainen jokatapauksessa luulee tietävänsä ja tekevänsä kaiken paremmin kuin missään muualla. 

Juuri näin. Suomen sisäisesti on julkinen häpeäkulttuuri jossa on jonkin verran samaa kuin itä-Aasiassa; kasvojaan ei sovi menettää, ja julkisesti ollaan häveliäitä, vaatimattomia, hiljaisia. Ei saa pröystäillä, elostella, pitää itsestään meteliä, omia tekemisiä vähätellään. Ylpeys on pahasta.

Mutta sitten verrattuna Suomeen kaikki muut maat on kehitysmaita ja Pohjoismaat ovat ehkä lähellä, mutta vähemmän onnistuneita kuin Suomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

epäsosiaalisuus, suomalaiset naiset. rumia ja aina ulkkareitten perässä. meni siiten minne tahansa maailmassa aina tulee oh you are from finland? I had a girlfriend from finland once. Ihan sama vaikka olisi jossain honduran pikku peräkylissä. Kaikki ulkomailla asuneet varmaan tietävät mistä puhun.

Tarkoitat varmaan Hondurasin. Mitäpä tuo kertoo suomalaisista miehistä kun se hondurasilainen peräkylän poikakin on mielenkiintoisempi ;)  

Taitaa se kertoa vain jotain suomalaisista naisista. Meinaan kyllä suomalaisille miehille löytyy vientiä muualla paitsi suomessa.

Suomalaksella perusmiehellä ei ole oikein vientiä ulkomailla. Alkoholinkäyttö, juntturamaisuus, itsekehu eivät oikein houkuttele ulkomaalaista naista.

Vierailija
244/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hävettää että jotkut äänestävät suomalaisia vihaavia Persuja. Persut nolaa koko suomen.

Vierailija
245/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholikulttuuri. Monessa maassa juodaan enemmän, en minä sitä tarkoita. Suomi on aika keskitasoa dokaamisessa.

Sen sijaan se standardi että mikä on normaalia on Suomessa ihan överi. Suomessa et ole alkoholisti ellet juo käsidesiä ja Lasolia sillan alla. Muualla se että otetaan rokulipäiviä töistä koska meni viikonloppu överiksi, tai se että ördätään näyttävästi humalassa on noloa, paheksuttavaa tai huolestuttavaa. Suomessa todella monelle ihan hyväksyttävää ja perusmenoa.

Vierailija
246/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kuin monet edellä maininneet: negatiivisuus, kateus, laumasieluisuus ja kyttäyskulttuuri. Suomessa on moni asia aidosti todella hyvin. Ilmapiiri on vain todella toksinen ja jäykkä.

Vierailija
247/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppoutenne.

Vierailija
248/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeäminen on aika voimakas ilmaus. Mutta kyllä suomalaiset saisivat oppia pukeutumaan tyylikkäämmin. Koskee sekä miehiä että naisia. Lenkkitossut, legginsit, lippalakit, printtipaidat, hupparit ynnä muut lasten vaatteet eivät kuulu aikuisen ihmisen julkiseen asuun. 

Lenkkarit ovat kyllä yleisesti käytössä maassa kuin maassa arkipukeutumisessa.

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että suomalaiset pukeutuvat hyvin urheilullisesti arkielämässä. En tiedä onko siinä mitään hävettävää.

Vierailija
249/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset känniääliöt niin Suomessa kuin ulkomailla. Tyylikkyyden puute. Se, kun suomalaisuutta brändätään tyyliin "me täällä Suomessa olemme vähän hulluja". Se, ettei kukaan tiedä, miksi vietetään esim. helatorstaita tai kuka oli J.V.Snellman tms. suomalaisia juhlapäiviä.

Olin New Yorkissa eikä siellä kukaan tiennyt, missä Suomi on. Eräs mies arveli, että Afrikassa. Voiko olla heikompaa yleissivistystä?

New Yorkissa on 21 miljoonaa ja risat asukkaita. Et kai sentään koko kaupungin yleissivistystä ehtinyt haastatella kysymällä missä Suomi on?

New York cityssä on 8,4miljoonaa asukasta ei todellakaan 21 miljoonaa

Vierailija
250/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että suomalaiset pukeutuvat hyvin urheilullisesti arkielämässä. En tiedä onko siinä mitään hävettävää.

Osoittaahan se tyylitajuttomuutta. Urheilukuteet kuuluvat urheiluun, ja töihin ja arkeen kuuluvat niihin sopivat vaatteet. 

Vierailija
251/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan Suomi on myös maailman vähiten korruptuneita maita, vaikka kaikki tiedämme, että täällä kyllä on korruptiota. Se korruptio on täällä vaan yhteiskunnan rakenteissa ja maan tapa. Itseä ainakin hävettää tämä korruption määrä ja sit esitetään, että täällä on muka kaikki hyvin

Tulitko ajatelleeksi että se korruptio on rakenteellista muuallakin ja Suomessa sitä vaan on vähemmän luon monessa muussa maassa.

Vierailija
252/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi ja typerät aloitukset ko. sivustolla.

Ja silti viihdyt täällä

Vierailija
253/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoittaahan se tyylitajuttomuutta. Urheilukuteet kuuluvat urheiluun, ja töihin ja arkeen kuuluvat niihin sopivat vaatteet. 

Mut ku suomalaiset ovat urheilullisia ulkoilmaihmisiä. Jotkut kauppa-asiat jos hoitaa urheiluvaatteet päällään, niin onko se niin paha? Häh? Panee sitten juhlaan ja illanistujaisiin parempaa päälle.

Vierailija
254/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut ku suomalaiset ovat urheilullisia ulkoilmaihmisiä. Jotkut kauppa-asiat jos hoitaa urheiluvaatteet päällään, niin onko se niin paha? Häh? Panee sitten juhlaan ja illanistujaisiin parempaa päälle.

Eiköhän se riipu kaupasta ja sen sijainnista. Jos ollaan vaikka kesämökillä tai maaseudulla tai menossa asumalähiön markettiin, niin mikäs sinne on verkkareissa mennessä. Mutta jos painetaan kaupungin keskustan tavarataloihin, niin lenkkari- ja verkkarikaveri näyttää jo urpolta. 

Urheiluvaatteet, siistit arkivaatteet ja juhlavaatteet ovat kaikki eri juttuja.

Vierailija
255/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kyvyttömyys elää kerrostalossa hiljaa. Suomalainen kolistelee, paukuttelee, pitää bileitä ja rymyää asunnossa kuin se olisi omakotitalo.

Toinen on kasvatus jonka mukaan vaatimattomuus on kaunista. Itse sain ala-asteella pelkkiä 9 ja 10 mutta todistuksen keskiarvo oli joku 8 ettei lapsi ylpistyisi! Näin opettaja sanoi ja minä kuulin sen.

Vierailija
256/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tietynlainen juntti asenne.

"Aina ennenkin on tehty näin, joten miksi nyt pitäisi tehdä näin!"

"Ei ennenkään kuule 70-luvulla ollut tuollaista niin miksi nykypäivänäkään pitäisi olla!"

Ihan kuin brittien ylä-luokka.

Vierailija
257/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, VP pitää lenkkareita jakkupuvun kanssa.

Vierailija
258/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää ihan vietävästi, kun ei osata ymmärtää kuinka hienosti asiat ovat tässä maassa. Oi, että haluaisin lähettää kaikki nihkeät kökkelöt vuodeksi maahan, jossa ei ole mitään etuja.

Ihan sama käytetäänkö meillä tuulipukuja tai puhutaan ralli englantia.

Mutta ne "edut" maksetan kaikki kansan korkealla verotuksella. Senkun vaan lisää etuja ja korottaa veroja. Miksi kansa siis määkii jatkuvasti korkeista veroista kun kerran etuja halutaan aina vaan lisää?

Tutkimusten mukaan suurin osa suomalaisista maksaa veronsa kuitenkin kohtuumielellään, juuri sen takia, että ihmiset kokevat saavansa veroilleen vastinetta.

Vierailija
259/342 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettää ihan vietävästi, kun ei osata ymmärtää kuinka hienosti asiat ovat tässä maassa. Oi, että haluaisin lähettää kaikki nihkeät kökkelöt vuodeksi maahan, jossa ei ole mitään etuja.

Ihan sama käytetäänkö meillä tuulipukuja tai puhutaan ralli englantia.

Mun intialainen työkaveri sanoi, että hänen mielestään suomalaiset lausuvat englantia selkeiten Euroopassa, jos pois suljetaan Britannia ja Irlanti. On asunut ja työmatkaillut useammassa maassa Euroopassa. Tosin esim. meikäläisten alkoholinkäyttöä ja oman kulttuurimme häpeämistä hän ihmettelee. 

Suomalaisilla on tosiaan englannin lausumisessa se etu että vaikka "suomalaisaksentti" olisi kuinka paksu ja tunnistettava niin puhe onlähes poikkeuksetta ymmärrettävää myös ja erityisesti niille jotka eivät puhu englantia äidinkielenään. Usen muille jopa ymmärrettävämpää kuin natiivin englanninpuhujan.

Tämä on varmaan totta. Natiiveilla englannin puhujilla on monesti "rasitteena" se oman alueen murre. Toki suomalaisilla on sama suomen kielen suhteen. Ulkomaalaisille kun opetetaan lähinnä kirjakieltä, niin mahtaa joku tosi leveä ja kiäntämällä viännetty Savon murre esimerkiksi kuulostaa melko heprealta ulkomaalaisen korviin.

Toisaalta sitten jos puhutaan ei-natiiveista englanninpuhujista, niin esimerkiksi intialaisilla ja venäläisillä, sekä jonkin verran ranskalaisilla on todella selkeä ja paksu aksentti mukana monesti. Jopa niin paksu, että itsekin ei-natiivina ei oikein aina edes ymmärrä heidän puhettaan. Sitten toisaalta ymmärtää esimerkiksi kolmekymppisen hollantilaisen tai ruotsalaisen englantia paremmin kuin jonkun irlantilaisen tai britin. Ja amerikan englannista joillain on niin paksu etelävaltioiden aksentti, että arvailuksi menee puolet heidän jutuistaan. 😁

Vierailija
260/342 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, VP pitää lenkkareita jakkupuvun kanssa.

Ei hyvä. Lenkkarit ei kuulu yhteen naisten jakkupuvun sen enempää kuin miestenkään puvun kanssa. Puku ansaitsee yhtä tyylikkäät kengät kuin on pukukin. Lenkkarit kuuluvat yhteen tuulipuvun tai verkkaripuvun kanssa. Ja niiden paikka on juoksuradalla tai kesämökillä tai puutarhahommissa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi