Millainen on sinun päiväsi?
Oma aamuni alkoi kävelylenkillä miehen kanssa. Olen nyt yrittänyt käydä viimeaikoina joka aamu kävelyllä, kun olen huomannut, että iltaisin se jää helpommin välistä.
Lounaana oli parin aiemman päivän ruokia lämmitettynä. Ruokas ei siis tarvinnut tehdä.
Mies lähti lasten kanssa päiväreissuun, join päiväkahvin terassilla, pesukone pyörii, varmaan vielä pari koneellista pesen pyykkiä. Luen kirjaa.
Tänään vielä suunnitelmissa käydä kaupassa ja ostaa alkuviikon ruuat, viedä lasten pieniä vaatteita UFF:n laatikkoon, viedä lastensatukirjat kellarikerroksen kaappiin, käydä illalla perheen kanssa ulkoilemassa, käydä saunassa, tehdä hampurilaisia.
Kommentit (32)
Nukuin kellon ympäri niin jaksoin treenata kunnolla.
Suihku, venyttelyä ja kehonhuoltoa.
Nyt grillaamaan :)
Töitä töitä töitä. Isäntä pellolla koko päivän, mulle jäi navetoinnit. Navetointien välissä kävin tutkimassa vanhoja laitumien aitoja ja aitamateriaaleja, tein puutoslistaa. Kävin vaihtamassa muutaman lahon tolpan ja korjasin hirvien katkomia lankoja. Keräsin roskia pois laitumilta myös. Nyt odottelen, että isäntä toisi navetalle rehua. Huomenna aamusta maatalouskauppaan ja sen jälkeen laitumia rakentelemaan.
Nousin ylös joskus ennen kymmentä. Tuli nukuttua aika myöhään, mutta se ei haittaa. Olen nukkunut tällä viikolla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan heräämättä valvomaan aamuyöstä. Aamupalan ja aamukahvien jälkeen kävin pyöräilemässä rannalla. Mittarissa oli 17 astetta lämmintä. Illemmalla sain siivottua parvekkeen vihdoin ja viimein. Nyt olen ihan poikki. Kohta tulee uusintana jääkiekon MM-finaali viime vuodelta. Iltapalaksi laitan lämpimiä leipiä ja tuoreita marjoja.
Herään 5:45 ja kävelen suoraan aamunavettaan.
8 jälkeen kahvi, lehtien selailua, töitä
11 lounas, 12 jälkeen kahvi
Töitä
Kolmen ja neljän välillä päivällinen, jonka jälkeen iltanavetta.
Kuuden maissa valmista - suihku, iltatee
Nyt olen viittä vaille nukahtamaisillani.
Järkky niska-hartia-rintarankajumi ollut viikkokausia. Aamulla olin niin tukossa, että korvissa ja päässä vaan humisi. Aamukahvin jälkeen etsin kaikki venyttelyohjeet ja keppijumppaohjeet, kipukoukun ja shiatsutyynyn ja aloin hommiin. Kotitöiden lomassa tein aina jotain aukoakseni jumeja. Kun loppuviimein sain huminan loppumaan, nukahdin sohvalle.
Siitä herättyäni tein peltiruokaa, eli heittelin kaikkea uunipannuun ja koko höskä uuniin. Kahvit ja suklaata jälkkäriksi.
Ihana kun pää taas kääntyy eikä korvissa humise.
Heräsin jo ennen seitsemää, mutta nukahdin uudestaan ja nousin vasta puoli kymmeneltä. Teinillä oli kaveri yötä, joten tein isomman määrän aamupalasämpylöitä. Käytiin miehen kanssa metsässä juoksemassa. Mietin, että jos osallistuttaisiin ensi vuonna puolimaratonille yhdessä. Tuskin toteutuu, mutta kiva oli unelmoida juostessa. Grillattiin lounas. Suunniteltiin pihalla terassin laajennusta ja pihan laittoa. Hypin pienemmän lapsen kanssa trampalla. Sain edelleen voltin. Tein vähän töitä. Toiseksi ruoaksi karjalanpiirakoita ja salaattia. Kävin suihkussa. Nyt ihmetellään missä on nuoremman kuvisportfoliosta puuttuva yksi työ, joka täytyy palauttaa huomenna. Seuraavaksi mealpreppaan alkuviikkoa varten. Otan varmaan lasin viiniä ja katson Areenasta au pairit Uudessa-Seelannissa.
Nautin joka sekunnista ja unohdin koronan.
Lapsi herätti aamulla 8 aikaan minut kesken unien. Laitoin kännykästä lastenohjelmat pyörimään ja otin lapsen kainaloon jatkounien toiveissa. 9 heräsi muu perhe ja itse jatkoin vielä unen yrittämistä. Parin tunnin päästä oli noustava, koska ei enää jaksanut yrittää nukahtaa. Muun perheen lounaan ja oman aamukahvin jälkeen toiset lähtivät pihalle. Itse jäin siivoamaan keittiötä ja söin oman lounaani sen jälkeen. Ulkona pihakalusteiden asettelua ja lapset levittivät kaikki ulkolelunsa pitkin pihaa. Sitten tuli isomman lapsen kaveri ja siinä piti toisen vanhemman vahtia pienempää sisarusta. Itse lähdin pyykkäämään. Yhtäkkiä olikin taas ruoka-aika ja lasten nälkäkiukutellessa menikin aikaa taas niin, että kohta olikin ilta. Kauppareissun jälkeen lasten nukutusta ja nyt tässä ihmettelen, että mihin tämäkin päivä katosi...
En tiedä onko muissa lapsiperheissä tällaista, että päivät vaan hukkuvat lasten leikkeihin, kotitöihin ja ruoanlaittoon? Ja huomenna uudestaan.
Kyseessä alle kouluikäiset lapset /30.
Aloitin paremman mielialan toiveessa Escitalopramin. Pari tuntia tabletin ottamisesta kamala pahoinvointi ja oksentelu, joka vain jatkuu ja jatkuu pahoinvointilääkkeestä huolimatta.
Herättiin aikaisin, syötiin aamupalaksi eilen tekemääni Vuohenputkipiirasta. Olimme jo ennen yhdeksää metsässä , mies kameran kanssa, minä kori mukani, jotta kerään nokkosta.
Kun tulimme kotiin joitan tunteja myöhemmin, ryöppäsin nokkoset ja tein niistä silppua vohveleita varten ja pakastin osan.
Kun olimme syöneet mies katseli hetken Kummisetä-elokuvaa ja minä kuutntelin äänikirjaa Sinuhe Egyptiläinen. soitin myös siskolleni videopuhelun, hän asuu yksin ja olemme soittaneet päivittäin tämän karanteenin aikana kanssaan. Soitin myös pojalleni, joka on jo täysi-ikäinen.
Soitin myös ystävälleni ja harmittelimme vähän hänen nelikymppisten peruuntumista.
Kun olimme viettäneet " siestaa" olimme vielä kasvimaalla istuttamassa yrttejä. Keräsin ja keitin voikukkasiirappia.
Nyt vaan selaillaan nettiä, illalla ehkä käydään saunassa.