Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin mennä Suomessa kun itse pidän luontomatkailusta mutta mies ja lapset kaupunkilomista?

Vierailija
24.05.2020 |

Ulkomailla tuo yhdistelmä on yleensä onnistunut kun ollaan tehty paljon päiväretkiä eri kohteisiin mutta nyt en kyllä keksi millainen kohde sopisi meille kotimaassa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna tietysti. Siellä on kulttuuri ja luonto yhtä lähellä. Kaupunkipuisto alkaa jo keskustan tuntumasta ja vie ihanalle Aulangolle. Näkötornista näkyy kansallismaisema, josta varmaan kaikki tykkäisivät. Lisäksi Ahvenisto on lähes keskustassa. Sielläkin nättiä ulkoilualuetta ja uimaranta.

Vierailija
22/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilkaa vaikka Laukaassa olevaa Peurunkaa.

Siinä on Jyväskylä ihan liki ja itse Peurunka on kylpylähotelli, jonka alueella on jos jonkinlaista aktiviteettia curlingista pururataan. Siitä sinä pääset suoraan pihasta luontopoluille ja jos ilmeisesti käytössä on auto, on siinä kansallispuistoa ja muuta vaikka kuinka. lähellä on tarjolla koskenlaskua (Varjolan tila) ja autenttista savusaunakokemusta mutakylpyineen (Tupasvilla).

Noitahan on just Suomessa pilvin pimein. Ei nyt ole Eiffel -tornia eikä Colosseumia, mutta jos ihan tavallinen kaupunki riittää, niin vain maan rajat on rajana ja varsinkin sitä luontoa aivan siinä kun ovesta ulos astuu.

Saaristomeri, Lappi, Pohjois-Karjala, Päijänne, Saimaa...Kaikkien lähellä suomalaisittain kunnollisia kaupunkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ohana mökki vuokrattuna Yyteristä, terassilta pääsee suoraan mereen. Vuokraamme suplaudat lapsille rentoudumme:)

Ajattelimme käydä myös reposaaressa sekä kirjurinluodossa.

Tämä on ensimmäinen reissumme Porin suuntaan. Toivottavasti emme pery, kuvissa ainakin yyteri näytti hienolta:)

Saa ehdottaa muutakin tekemistä siellä suunnalla.

Rauman vanhakaupunki (Unesco-kohde)

Vierailija
24/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamo

Vierailija
25/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin tuon Turku-ehdotuksen, asumme itse siis Turun kehyskunnassa.

Vaihtelun vuoksi ajattelimme itse lähteä kesällä Tampreelle, Helsinki ei nyt houkuttele koronan takia.

Olemme aika varovaisia koronan suhteen, joten esim. Särkänniemi jää välistä. Ajattelimme ehkä käydä taidemuseossa ja jossain luontokohteista. Mielellään kuulisin ideoita aluetta paremmin tuntevalta!

Pyynikin näkötorni ja kävelylenkki siellä. Upeat maisemat ja luonto.

Pispalan alue ja legendaarinen Rajaportin sauna. Pispalassa on myös Lauri Viita-museo.

Amurin työläismuseokortteli on ihana, kannattaa käydä.

Vapriikissa kierrellessä menee monta tuntia, siellä on monta näyttelyä eri kerroksissa.

Jos Viikinsaaren laivaliikenne jo toimii kun tulette Tampereelle, kannattaa käydä. Eväät mukaan!

Tässä muutama ulkomuistista heitettynä. Tervetuloa Tampereelle!

Vierailija
26/26 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli. Hotelli- tai mökkiloma onnistuu ihan kaupungin alueellakin. Voi valita joko keskustahotellin, majatalon tai boutique-tyyppistä hotellimajoitusta. Samoin mökkejä löytyy eritasoisia leirintäaluemökeistä aina isoihin järvenrantahirsitaloihin asti. Kaupungin keskusta on kiva shoppailuun, kahvitteluun ja ruokailuun ja ympäristössä paljon lenkkeily- ja luontoreittejä sekä lähiluontokohteita. Voi kysellä vaikka kaupungin matkailu-infosta tai katsella netistä www.visitmikkeli.fi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä