Kommentoikaa tätä suunnittelemaani juhlatarjoilua:
Eli kyseessä muutaman viikon päästä mieheni 30-vuotissynttärit. Juhlapaikkana kotimme, vieraita noin 25 aikuista.
Pariisinperunat
possun sisäfilee
lämminsavulohi
pippurikastike
punaviinikastike
keitettyjä pikkuporkkanoita, kukka- ja parsakaalia
tuoresalaatti
fetajuusto
salaatinkastike
mansikka-kiivi-meloni-vartaat
lakka-kinuski-täytekakku
suklaa-juustokakku
onko hankala syödä tuollaista ruokaa ns. seisovasta pöydästä ja ehkä sohvalla tai tuolilla istuen? kun meillä ei sitä 25 hengen ruokapöytää oole ;) mitään juhlapaikkaa en halua varata, koska oma kotimme on muuten ihan kiva ja viihtyisä. kasvissyöjiä tai muita erityisen ruokavalion omaavia ei kutsutuissa ole.
mielipiteitäsi kiitollisena odottaen =)
Kommentit (22)
otan kyllä kritiikkiäkin vastaan mielelläni :)
Kesäiseen juhlaan hyödyntäisin itse grilliä eli eli grillaisin vaikkapa lihaa, täytettyjä herkkusieniä, bataattia, kesäkurpitsaa jne. Näiden lisäksi pari erilaista salaattia (vihreä ja vaikkapa kanasalaatti toisena). Mansikka-meloni-vartaat kuullostaa hyvältä;) Niiden lisäksi tekisin vain yhden kakun sillä harvemmin ihmiset jaksaa sitä makeaa syödä.
hyvältä kuulostaa, mutta noihin ruokiin tarvitaan veistä ja haarukkaa ja jos seisten ilman pöytää pitää syödä, niin ehdottomasti vain haarukkaruokaa......jäi mulle hieman epäselväksi. mansikkakiivimelonivartaat ovat varmaan aika valuvia, joten varaa tarjolle isot servetit sekä savetteja. hauskoja juhlia teille ! mun mies on jo ylittänyt neljänkympin rajapyykin :-)
Mietin määrää ja käryä. Vai miten aioit valmistaa/ toimia.
Ostatko valmiiksi muotoiltuja vai teetkö itse alusta alkaen. Jälkimmäisessä on kova työ. Jokatapaukseesa paistaminen on haaste.
Taipuisin tekemään jotain viipalepottua jos vanhoja perunoita saatavilla.
Tähän aikaan uudet kotimaiset perunat olisi hyvä vaihtoehto.
Miksi lihalle kaksi kastiketta? Vaihtoehto? Toki eihän se virhe ole.
Vartaat ok mutta mitä kastiketta niille aiot laittaa?
Fetaako pelkästään vai tarkoititko fetasalaattia?
Ehkä laittaisin mansikoita ja niiden kanssa kermavaahtoa, aitoa vaniljaa sisältävää jäätelöä tai vain kastiketta
Kakkulajitelma ok
Pariisinperunat ovat rasvaisia ja työläitä verrattuna uusiin perunoihin. säästä omaa työmäärääsi ja keitä tavallisia uusia perunoita.
Mitä ihmeen kastiketta edellinen kirjoittaja kaipasi hedelmistä ja marjoista koostuville vartaille? Ei ne mitään kastiketta tarvitse. Eivätkä varmaan myöskään valu, jos meloni ja kiiwi eivät ole ylikypsiä tai vartaat liian aikaisin kasattuja.
Perunat vaihtaisin uusiin perunoihin, pariisinperunat on todella työläitä ja viakeita saada tasakypsiksi ja pitää lämpiminä.
Muuten menu oikein loistava!
Itse en grillaisi juhlatamineissa (niinkuin joku ehdotti).
Mukavia juhlia!!
Vaihtaisin minäkin kyllä ne perunat uusiin. Muuta en vaihtaisi. Jos kaikille on edes tuoli/sohvapaikka, niin kyllä tuon saa syötyä sylissä ihan mainiosti. Jos tuoleista pulaa, niin lainatkaa jostain vaikka puutarhatuoleja.
Minusta tarjoilusi tuntuu oikein hyvältä ja juhlalliselta. Onnistuu varmasti tarjoiltuna noutopöydästä. Oikein mukavia juhlia teille!!!!
ja sopisi täydellisesti noille vartaille.
Niin ja olen ammatiltani keittiömestari
Palloperunoita/ tilliperunoita yms. tehdään niin että keitetään pariisinraudalla muotoiltuja perunoita ja maustetaan esim. tillillä ja voisulalla.
Edelleen se keittiömestari
25 hengelle, voi tsiisus! Menu on muuten hyvä, mut perunat mäkin vaihtaisin, ja toi viinivaahtokastike oli hyvä ehdotus!
ja sen kastikkeen voi tehdä muustakin samalla periaatteella
nimi tietty vaihtuu
jos löytyy Amaretto likööriä siitä tulee erinomaista
kuohuviinistä
siiderikin käy
minusta vartaat kuulostavat ihanille -- ja ehdotettu kastike myös!
Perunat vaihtaisin uusiin ja tekisin toisen kastikkeen (jos siis haluat kaksi) sellaiseksi, että käy myös kalalle -- esim. joku kylmä yrttikastike tai sinappikastike. Muuten kuulostaa todella hyvälle
suosittelen ennemmin munakokkelia jossa ruohosipulia ja sitten uusia perunoita tai vaihtoehtoisesti remouladekastiketta tai menisihän se tartarkastikekin
Tätä kuittailuahan voidaan jatkaa
Ja uudet perunat pariisinperunoiden tilalle.
Kyllä kelpaa vieraiden! Tosiaan vielä boolia , siideriä, olutta juomaksi...