Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko lapsesi päässyt huippulukioon, mutta meni tavalliseen? Miksi?

Vierailija
23.05.2020 |

Mielenkiinnosta kyselen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan luopuisi paikasta huippulukiossa? Huippulukio määrittää elämän, nuoruuden, kaiken.

Vierailija
2/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan luopuisi paikasta huippulukiossa? Huippulukio määrittää elämän, nuoruuden, kaiken.

Millä tavalla? Mulla oli noita huippulukioista kirjoittaneita opiskelukavereita, ja ihan tavallisia tallaajia he olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 km ja harrastukset vs kotoa kauaksi muutto.

Vierailija
4/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostnut.

Vierailija
5/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi päässyt. Ka oli 9,8. Päivässä olisi mennyt julkisilla 2,5 h matkoihin, joten päätti jättää sen ajan mielummin opiskeluun. Meni oman kunnan lukioon, johon pääsi 7,8 ka:lla. Kirjoitti juuri ja oli koulunsa paras 3L ja 2E. Pääsi todistuksella korkeakouluun juuri sinne, johon halusi.

Opetuksen taso oli siis omassa lukiossa riittävä ja hyvät paperit tuli omalla työllä ja asenteella.

Vierailija
6/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi oli huippulukiossa ja opiskelee nyt HY.

Vanhempi kävi hyvän peruslukion (ka 8,6) ja etsii yhä itseään.

Ihan yhtä fiksuja mun mielestä, ero ehkä tavassa tehdä työtä ja tavoitteissa. En tiedä kuinka paljon ovat persoonia ja miten lukio vakutti. Molemmat tykkäs omista lukioistaan.

Vierailija
7/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi päässyt mihin tahansa Hesassa, mihin keskiarvolla valittiin, mutta meni Helluun (luonnontiedelukio). Halusi olla muiden nörttien kanssa, plus sijainti oli meille hyvä. Lisäksi vähän vierasti huippulukioiden mainetta. Kummitätinsä on käynyt SYKin ja sanoo, että siellä voidaan aika huonosti välillä. Poika ollut tyytyväinen Helluun.

Vierailija
8/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mun serkku on huippujohtaja, tavallinen maaseutulukio taustalla. Luokkakaverini, huippuoppilas on menrstynyt myös. Veljenikin on menestynyt vain vähän keskitasoa parempana oppilaana, tekee nyt tohtorin tutkintoa. Itsekin olen tyytyväinen suunnittelija, vaikka olin pienessä lukiossa alle keskitason. Mieheni ri ole käynyt rfes lukiolta, vaikka peruskoulun keskiarvo on ollut päälle 9. Hyvin hänellä it-alalla menee. S

Vierailija
9/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kävi päinvastoin. Alle 8 ka:lla Otaniemeen..

Vierailija
10/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi päässyt, mutta matkaa olisi ollut pari tuntia päivässä. Jäi oman kylän lukioon ja kirjoitti 3L ja 3E ja 1 M.

Silti ei päässyt lääkiksen todistusvalinnalla sisään.

Vierailija
11/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse päässyt minne vain (ka 9,8), mutta nuoruuden kapinassani en halunnut mihinkään ”nörttien eliittilukioon”. Myöhemmin kaduin tätä valintaa, kun tympäännyin niin opettajiin kuin lukioni tavoitteettomaan ilmapiiriin.

Vierailija
12/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä kävi päinvastoin. Alle 8 ka:lla Otaniemeen..

Otaniemi ei ole huippulukio. Olari oli...

Vierailija
13/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisi mihin vaan lukioon Helsingissä, mutta valitsi suht peruslukion, jossa ka 8,6.

Ei oo kiinnostunut olemaan suorittavassa ja kilpailevassa yhteisössä. Tästä siis kokemusta mm yläasteelta. Hyvä valinta.

Isoveljensä oli hetken tavallisessa ja vaihtoi sitten urheilupainotteiseen, on viihtynyt hyvin.

Vierailija
14/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi päässyt mihin tahansa, mutta meni lähimpään. Ei sekään huono lukio ole, mutta olisihan noissa muissa voinut olla mielenkiintoisempia vaihtoehtoja aineissa.

Mutta minä kannatin sitä lähintä, Alle 5 minuuttia kävellen koulumatkaan, siinä jää aikaa lukea bussin odottelun sijaan, hyppytunneilla on helppoa odotella kotona jne.

Vierailija
15/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, kun mun lapselle kaikki hokee koko ajan, että ei kannata lähteä huippulukioon, kun on matkaa. Joo, menisi sillä  varmaan n. tunti suuntaansa, ja lähilukioon fillarilla sen 10 min.

Nämä jotka yrittää suostutella olemaan hakematta muualle, ovat itse möllineet lähilukiossa. Itse lähdin aikanaan Kallion lukioon, ja kylläse oli oikea ratkaisu, vaikka matkoihin meni päivittäin paljon aikaa.

Ei siinä, tiedän kyllä huippumenestyjiä aivan peruslukioista, ja tietenkään kaikki ei menesty huippulukioista. Mutta onhan se myös yhdenlainen kokemus mennä sinne huippulukioon ja olla siellä vs. tavislukio.

Vierailija
16/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä lukiot luetaan huippulukioiksi? Vain perinteiset Norssi, Ressu ja SYK, vai kelpaavatko muutkin?

Vierailija
17/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani hyväksyttiin SYK:iin , mutta päätti jäädä kavereiden ja bändin takia vanhaan kouluunsa.

Kirjoitti 6 laudaturia, se oli silloin max.

Yo-todistuksen keskiarvo oli 9,8.

Nyt on sekä valtiotieteenmaisteri, että oikeustieteen lisensiaatti. Suomen arvostetuimman asianajotoimiston osakas. Toimiston, joka aikoinaan hoiti mm. Mannerheimin asioita.

Nykyäänkin rikkaiden svenska talande bättre folkin asioita.

Tärkeimmät asiakkaat ovat yrityksiä ja pankkeja. Toimistoja myös Suomen ulkopuolella,

Vierailija
18/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä tavalliseen lukioon? Selvä.

Vierailija
19/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mennyt huippulukioon vaan jäin oman kunnan lukioon, johon pääsi ihan kaikki halukkaat. Matkaa kaupungin lukioihin olisi ollut noin tunti. Ihan tyytyväinen olin ja kirjoitin 6L.

Nyt omat lapseni haluavat parempaan lukioon ja ovat valmiit matkustamaan. Esikoinen on SYKissä, siellä on kuulema mukava ilmapiiri eikä mitenkään kilpailuhenkinen. Nuoremmilla lukiovalinnat kohta edessä eikä heillekään kelpaa lähilukio, joka on yksi PK-seudun huonoimmista.

Vierailija
20/37 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani hyväksyttiin SYK:iin , mutta päätti jäädä kavereiden ja bändin takia vanhaan kouluunsa.

Kirjoitti 6 laudaturia, se oli silloin max.

Yo-todistuksen keskiarvo oli 9,8.

Nyt on sekä valtiotieteenmaisteri, että oikeustieteen lisensiaatti. Suomen arvostetuimman asianajotoimiston osakas. Toimiston, joka aikoinaan hoiti mm. Mannerheimin asioita.

Nykyäänkin rikkaiden svenska talande bättre folkin asioita.

Tärkeimmät asiakkaat ovat yrityksiä ja pankkeja. Toimistoja myös Suomen ulkopuolella,

Ei kannattaisi ihan näin tarkasti kertoa. Aa-piirit on Suomessa pienet. Ei poika ehkä arvosta jos vanha äiti edelleen leveilee kultapojunsa suorituksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi