Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneen hyvänolonvinkkejä!

Vierailija
23.05.2020 |

Olen masentunut nuori, terapia on koronan vuoksi tauolla ja vointini vaihtelee.
Kaipaisin jotain vinkkejä, miten voisin piristää itseäni, jotain ihan pieniä juttuja ja isompiakin.
Olen suunnitellut uuden harrastuksen aloittamista kunhan se on mahdollista, mitä suosittelette?
Yritän aktivoitua, kun ehdin käydä hyvin lähellä syrjäytymistä. En jaksa pitää itsestäni huolta juurikaan ja kaikki ihan kasvonaamiovinkeistä lukemisiin, harrastuksiin ja leffoihin kelpaa.
Kunhan jotain kivaa olisi elämässä, jotain mistä tulisi vähän mukavampi olo.
Yritin tänään meikata ja kuuntelen lempimusiikkiani, illalla menen ulos kun viilenee.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan lisäksi minua piristää laulaminen. Ja kaikenlaisia multivitamiineja ja muita ihmeyrttejä tulee kokeiltua. Myös uusiin kivoihin ihmisiin tutustuminen on kivaa, jos vain jaksat.

Vierailija
22/32 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut keskivaikeasti masentunut. Minulla auttoivat/olisivat auttaneet nämä.

Eläimet. Korvikkeena toimi kissavideot pahoina hetkinä.

Inspaava musiikki.

Luonnossa liikkuminen. Suosittelen kansallispuistoja ja telttayöpymisiä, jos jaksat. Ihan ulkoilu ja liikuntakin riittää. Puutarhatyöt.

Hyvä ruoka. Kyse on perustarpeista.

Puhtaus.

Uinti avovesissä.

Olin niin vaikeasti masentunut ja ahdistunut, etten olisi jaksanut toteuttaa monia ehdotuksia. Toipuminen onnistui silti lähes lääkkeettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja. Lemmikki, vaikka marsuja? Tai tarjoa hoitoa loma-aikaan, jos jaksat.

Vierailija
24/32 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto vaikuttaa paljon. Kannattaa systemaattisesti noudattaa Välimeren ruokavalion tyyppistä ruokavaliota, se vaikuttaa suoliston mikrobikantaan ja sitä kauttaa suoraan aivojen välittäjäaineisiin. 

Toisekseen liikunta ja liikkuminen auttaa, erityisesti metsässä liikkuminen auttaa paljon. Ilmeisesti myös tämä vaikuttaa mikrobikantaan (metsässä on ihan erilainen mikrobikanta) ja sitä kautta myös välittäjäaineisiin.

Fyysinen rasistus lieventää jo sinänsä useimmilla ihmisillä ahdistusta ja stressiä ainakin.

Vierailija
27/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Markus J. Rantalan kirja "Masennuksen biologia" ja noudattaa siinä olevia neuvoja. Toki lääkärin neuvoja sen lisäksi.

Vierailija
28/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aion itse joogata, kokeile vaikka tätä :) https://www.youtube.com/watch?v=TqVSwY8y3UY

Voit kokeilla kirjoittaa. Tein joskus vaikeassa elämäntilanteessa listan, johon piti listata 100 asiaa, joista saan iloa. Siis sata. Olihan se vähän vaikeaakin eikä ihan yhdeltä istumalta syntynyt, mutta suosittelen :) Ehkä voit lisätä jotain niistä asioista elämääsi?

Täytän tänä vuonna neljäkymmentä ja kärsin ajoittain aika voimakkaastakin masennuksesta ja ahdistuneisuudesta. Tässä pitkin kevättä olemme tyttären kanssa suunnitelleet hamsterin ottamista ja pelkkä suunnittelu tuo paljon iloa molemmille. Meillä on myös kissa ja molemmat ovat uskoakseni varsin hyviä lemmikkejä masentuneelle siinä mielessä, että jos voimat ovat lopussa, niiden hoito ei yleensä vaadi mitään mahdottomia ponnistuksia. Kissakin pysyy tyytyväisenä, kun on ruokaa kupissa ja puhdas hiekkalaatikko. 

29/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeänä kanavasuosituksena voisin suositella YouTuben SciShowta, ja sen sisarkanavia SciShow Spacea ja SciShow Psychiä. Kanavan suurin vahvuus lienee sen lyhyehköjen videoiden silkka määrä, joten jos hieman selailet, saatat hyvinkin löytää videon aiheesta, joka herättää mielenkiintosi!

Vierailija
30/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä. Kerron vielä yhden mielestäni tärkeimmän: Luja luottamus Jumalaan, et ole koskaan yksin, Jeesus on aina kanssasi. Jumala on rakkaus, hyväntahtoinen. 

Vierailija
31/32 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia, terveellistä ruokaa ja joskus herkkua, liikuntaa sopivasti ja päivätirsat kun siltä tuntuu ja kuppi teetä kun herää. Siinä hyvän päivän eväät. Ja kannattaa koittaa uusia asioita, kirjoitella runoja, harjoitella makramee punontaa, piirtää/maalata, kasvattaa jotain (viherkasvien kasvamista on kiva seurata), tilkkutöitä, opiskella japanin kieltä.

Vierailija
32/32 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, liikunta, vitamiinit ja kauneudenhoito piristävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi