Sivut

Kommentit (94)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivavietti on naisten geeneissä ei miehen.

En usko, miehet vain onnistuvat sälyttämään hoitovastuun helpommin naiselle kuin toisin päin. Mutta kyllä mieskin pelastaisi vauvan hädästä, jos olisi tosi kyseessä eli en usko miesten välinpitämättömyyteen etenkään oman jälkeläisen kohdalla.

Miehelle ei kehty hoivaviettiä, koska kroppa ei tuota hormooneja, kun se ei tiedä jälkikasvusta. Mies ei edes varmaksi tiedä olko näkemänsä lapsi hänen. Naiselle nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En usko, miehet vain onnistuvat sälyttämään hoitovastuun helpommin naiselle kuin toisin päin. Mutta kyllä mieskin pelastaisi vauvan hädästä, jos olisi tosi kyseessä eli en usko miesten välinpitämättömyyteen etenkään oman jälkeläisen kohdalla.

Miehelle ei kehty hoivaviettiä, koska kroppa ei tuota hormooneja, kun se ei tiedä jälkikasvusta. Mies ei edes varmaksi tiedä olko näkemänsä lapsi hänen. Naiselle nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä.

Se hoivavietti herää nimenomaan lasta hoitamalla. Ei se minullekaan tullut luonnostaan vaan siinä meni muutama viikko. Sitä ennen hoidin lapsen, koska oli pakko. Ja jos mies alunalkaen ennen raskautta miettii, että ei se lapsi ehkä ole minun, niin jättää homman väliin ja eroaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kokemuksesta voin sanoa, ettei se tuosta mihinkään muutu. Joko hyväksyt asian ja hoidat jatkossakin lapset yksin ja passaat miestäsi tai sitten eroat ja etsit itsellesi sellaisen miehen joka tykkää lapsista, mikäli siis haluat vielä lisää jälkikasvua. Ehkä kuitenkin ainakin toistaiseksi suosittelisin sinua pitämään yhtenäisestä perheestä kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies käy töissä ja sinä olet ÄITIYSvapaalla.

Kummankohan homma se lapsen hoitaminen onkaan?

Mies tekee töitä 8 tuntia päivässä. Nainen hoitaa lasta aamusta iltaan, mukaan lukien yöllä heräämiset. Onko se reilua?

Olen ehdottanut omalle miehelleni, että hän voi jäädä kotiin ja menen itse töihin. Mutta minä en herää sitten viikonloppuisinkaan viideltä tai seitsemältä aamulla hoitamaan lasta, se on miehen homma jos haluaa jäädä kotiin. Arvaa suostuiko?

Onhan se vaipan vaihtaminen ja tissin imettäminen niin kovin raskasta. Ei ole aikaa edes katsoa temppareita. 

Vierailija

Miestäsi kyllästyttää perhe-elämä. Merkit viittaa jo siihen, että kohta alkaa mielessä jo pyörimään lapsettomat sinkkunaiset joilla ei ole riippakivenä kirkuvia kakaroita. Kohta alkaa tekemään tuttavuutta muiden naisten kanssa ja toteaa että kyllä tämä uusi tuttavuus on paljon seurallisempi ja paremmalla tuulella kuin se kärttyisä ak. Ka kotona.

Vierailija

Mies on halunnut vaan seksiä ja olet jossain vaiheessa ujuttanut mukaan oman lapsihaaveesi, joka on lopulta sen seksin ehto ja mies on sen pitkin hamain hyväksynyt.

Vierailija

Meillä auttoi vuoronvaihto kun lapsi oli 8kk.

Minä näin ettei se työtätekevän roolikaan ole helppo, kun kotona odottaa väsynyt puoliso ja lapsi.

Ja mies huomasi miten valtavasti työtä vauvassa on.

Sen jälkeen ei kumpikaan vaatinut toiselta enää kotitötä/ruuanlaittoa/omaa aikaa, vaan neuvoteltiin aina illalla kumpi ottaa vauvan ja kumpi tekee kotihommat.

Meidän suhdetta tämä paransi valtavasti. Mies oli lapsen kanssa kotona puoli vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mies tekee töitä 8 tuntia päivässä. Nainen hoitaa lasta aamusta iltaan, mukaan lukien yöllä heräämiset. Onko se reilua?

Olen ehdottanut omalle miehelleni, että hän voi jäädä kotiin ja menen itse töihin. Mutta minä en herää sitten viikonloppuisinkaan viideltä tai seitsemältä aamulla hoitamaan lasta, se on miehen homma jos haluaa jäädä kotiin. Arvaa suostuiko?

Onhan se vaipan vaihtaminen ja tissin imettäminen niin kovin raskasta. Ei ole aikaa edes katsoa temppareita. 

Ei siinä imetetä tissiä vaan vauvaa. Se on raskasta ja vie aikaa sekä voimia. Ja se kipu voi olla ihan hirveää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

siis miksi et heräisi? Onhan vain reilua, että se joka valvoo arkena saa nukkua viikonloppuna?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

siis miksi et heräisi? Onhan vain reilua, että se joka valvoo arkena saa nukkua viikonloppuna?

Varmaan hän herääkin, jos mies on herännyt tähän asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No tämä juuri. Koska mies joutuu heräämään töihin arkisin, niin hän haluaa kuulemma nukkua viikonloppuisin. Tosin mies herää arkisinkin myöhemmin töihin kuin minä herään vauvan kanssa, joten onhan se tottatoki reilua, että mies saa nukkua viikonloppunakin..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt järki käteen ja molemmille "aamuvuorot"!

Se joka saa nukkua arkena, valvoo viikonloppuna.

No tämä juuri. Koska mies joutuu heräämään töihin arkisin, niin hän haluaa kuulemma nukkua viikonloppuisin. Tosin mies herää arkisinkin myöhemmin töihin kuin minä herään vauvan kanssa, joten onhan se tottatoki reilua, että mies saa nukkua viikonloppunakin..

Vierailija

hei ap!

Nyt järjestät itsellesi kodin ulkopuolista menoa, ja mies siksi aikaa vastuuseen vauvasta.

He tarvitsevat kahdenkeskistä aikaa, ja miehesi pitää tutustua vauvaan niin se alkaa kiinnostaa.

Keksi vaikka että sukulaisesi tarvitsee apua kolmen tunnin ajan tms... Tuskin mies lähtee mukaan siivoamaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Parasta on kun nyt heti alkuun menette yhdessä juttelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa. Varaa netistä aika ihan mille tahansa terapeutille, ihan sama mitä erikoistumisaloja siinä mainittaisiin.
Ota kuka vaan osuu lähelle teitä ja varaa aika. Sitten vaan mies pakolla mukaan.
Ei se muuten aukea tää homma. Miehellä voi olla aivan yllättävän suuria, juuri nyt pintaan nousseita ongelmia itsensä kanssa. Vauva vaan herätti ne.
Sinulla vaan katkeruus kasvaa jos et saa puhuttua ja asioita käsiteltyä.
Joku ulkopuolinen mukaan siksi, että kahdestaan te vaan toistatte samoja asioita, eikä homma etene yhtään.
Onnea matkaan!
Ymmärrän, että hormonit saavat naisen pään sekaisin ja senkin, että trolleja ei kannattaisi ruokkia vastaamalla provoketjuihin ja -kommentteihin, mutta onhan nää jutut nyt aivan sairaita. Että terapiaan pitäisi mennä. Sielläkö se miehen hoivavietti herää ja hormonit alkavat ohjata miestä toimimaan kuten äitiä? 😂

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja naiset näemmä taas alapeukuttavat täysin selviä biologisia faktoja. Ja kannustavat aloittajan kaltaisia naisia jopa eroamaan miehistään, jos nämä eivät vauvan synnyttyä ala automaattisesti käyttäytymään äidin vaistoilla ja ota vauvaa ja kotia haltuun siitä huolimatta, että ovat ainoa perheen työssäkäyvä.

Uusfeminismi on aivan sairasta. Sairasta.

Vierailija

Etkö voi mitenkään järjestää itseäsi pois kotoa vuorokaudeksi. Ruuat laitat vaan valmiiksi ja kerrot milloin yleensä syö. Kyllä miehen pitää lapsi hengissä pitää ,koska on kyllä hanakka myös uusia kylvämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja naiset näemmä taas alapeukuttavat täysin selviä biologisia faktoja. Ja kannustavat aloittajan kaltaisia naisia jopa eroamaan miehistään, jos nämä eivät vauvan synnyttyä ala automaattisesti käyttäytymään äidin vaistoilla ja ota vauvaa ja kotia haltuun siitä huolimatta, että ovat ainoa perheen työssäkäyvä.

Mieheni työskentelee miesvaltaisella, "konservatiivisella" alalla, harrastaa miehisiä lajeja ja omaa kaikki korkeasta testosteronitasosta kertovat ulkoiset piirteet, mutta hoitaa meidän lastamme mukisematta.

Äidittömänä puoliorpona sanon, että voi kumpa miehetkin hoitaisivat lapsiaan noin ylipäätään. Jouduin sisarusteni kanssa sijaiskotiin, kun isästämme ei ollut lapsiaan hoitamaan eikä tiennyt mitä se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, niin mieskin saa hoivavietin heräämään hoitamalla vauvaa. Vastasyntyneessä on puuhaa ihan kummallekin vanhemmalle. Ihan jokainen isä saa monta viikkoa Kelan maksamaa isyysvapaata, jolloin hän voi tutustua lapseensa ja auttaa vaimoaan toipumaan synnytyksestä. Sen muutaman viikon aikana mies tutustuu lapseensa, lapsi tutustuu isäänsä, mies saa rutiinia vauvanhoitoon, imetys alkaa sujua ja lapsi kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Ei se tuon kummempaa ole. Ikävää, jos miestä ei kiinnosta, tuo aika on korvaamatonta jokaiselle perheenjäsenelle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat