Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks tää nyt oikeesti joku juttu, että miehet haluaa lapsia vasta lähempänä viittäkymppiä ja yllättyvät kun ei onnistu?

Vierailija
23.05.2020 |

Nyt on tullut vähän liikaa vastaan katkeroituvia viisikymppisiä miehiä: Lapsitoive on herännyt vasta 45 ikävuoden jälkeen, sen jälkeen tullut järkytyksenä, että oma mahdollinen puoliso enää pystykään. Sitten tulee kriisi (ja ero, jos suhteessa) ja sitten yritetään etsiä itselle 15 vuotta vanhempaa naista ja katkeroidutaan, kun eivät halua viisikymppisen kanssa seurustella.

Joku trendikö tämä?

Kommentit (300)

Vierailija
41/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taaperoikäinen tyttö juuri tuollaisen viisikymppisen miehen kanssa. Hän on todella rakastava ja ihana aviomies ja suorastaan loistava isä. Vauva tuli heti, kun yritettiin ja oli molemmille ensimmäinen:)

Kuka tätäkin alapeukuttaa??

Täytyykö toisen onnellekin laittaa peukkua alas?

En peukuttanut, mutta veikkaan, että alapeukut tulivat siitä, että yksittäistapaus ei kumoa sitä, että ei se vanhempi mies yleensä niin hyvin jaksa lasta tehsä ja hoitaa kuin nuori.

Vierailija
42/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akkojen paskapuhetta taas. Tutkimusten mukaan ylivoimainen enemmistö lapsettomista viisikymppisistä miehistä ei lasta halua.

Mites mä olen lukenut sellaisen tutkimuksen, että suurin osa lapsettomista olisi kuitenkin halunnut lapsen? Ja myös, että vaikka yleensä syytetään, että naiset nukkuvat hedelmällisyytensä ohi, Suomessa miesten keskimäräinen arvaus naisten hedelmällisyysiän laskun alkamisesta oli 45 vuotta, ja kovasti yllättyivät, että kymmenen vuotta aiemmin lähtee jo jyrkkään syöksyyn.

Niin sä väität, laitas linkki siihen tutkimukseen niin voimme arvioida sen pätevyyttä. Ai se on 19-v sosionomin lopputyö joka tehtiin internetkyselyllä, ja vaikuttaisi siltä että vastaajat tulivat kaikki oppilaitoksen ip-osoitteesta.

No täältä voit vaikka tavailla. Lue kaikessa rauhassa ja keskity. Kannattaa lukea ihan loppuun saakka. Se, että viisikymppinen ihminen sanoo, ettei suunnittele enää lapsen hankintaa ei tarkoita sitä, etteikö hän olisi sitä lasta halunnut. Lue ensin, riehu vasta sitten, ok? Tai on myös ihan ok olla riehumatta ollenkaan ja keskustella niinkuin aikuiset keskustelevat.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tie…

Eihän tuo kerro mitään aloituksesta. Aloituksessa väitetään, että katkeroituvat, viittäkymppiä lähestyvät lapsettomat miehet haluavat joukolla lapsia ja yllättyvät, kun puoliso ei siihen pystykään. Olisi kiva nähdä tutkimustietoa tämän väitteen todenmukaisuudesta, kun kerran akkalaumalla sitä tässä pohditaan. Todistetaan väite ensin, mietitään sitten vasta niitä mahdollisia syitä.

Ei nyt mennä kyseenalaistamaan palstan miesvihaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taaperoikäinen tyttö juuri tuollaisen viisikymppisen miehen kanssa. Hän on todella rakastava ja ihana aviomies ja suorastaan loistava isä. Vauva tuli heti, kun yritettiin ja oli molemmille ensimmäinen:)

En peukuttanut, mutta veikkaan, että alapeukut tulivat siitä, että yksittäistapaus ei kumoa sitä, että ei se vanhempi mies yleensä niin hyvin jaksa lasta tehsä ja hoitaa kuin nuori.

ja täällä vingutaan kun kolmikymppiset miehet ei hoida niitä tenavia vaan jatkavat elämäänsä kuin ennen.

Vierailija
44/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nelikymppinen mies ajattelee, että hänellä on vielä aikaa saada lapsi. Yllätys on suuri, kun nuoret naiset eivät innostu vanhemmasta miehestä. Nykyisin tiedetään myös terveyshaitat, joita vanhojen miesten siittiöt aiheuttavat lapselle ja naiselle. Muistaakseni tällä hetkellä jopa 30 prosenttia nelikymppisistä miehistä on lapsettomia. Hesarissakin on aiheesta jokin aikaa sitten juttu.

Vierailija
45/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvin hassu olettamus. Monella mun tuttavapiiriin kuuluvalla nuorella naisella on nimittäin se ongelma, ettei se omanikäinen kumppani haluakaan tai viitsi hoitaa vauvaa, vaan kaikesta joutuu vääntämään kättä. Mun mies otti heti vastuun vauvanhoidosta, sillä olin keisarileikkauksen takia tosi kipeä. Mun sydän täyttyy onnesta, kun näen hänen touhuavan yhdessä lapsemme kanssa. Hänestä onkin tullut oikea isän tyttö. Eli kyllä viisikymppinen isäkin jaksaa:)

Vierailija
46/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nelikymppinen mies ajattelee, että hänellä on vielä aikaa saada lapsi. Yllätys on suuri, kun nuoret naiset eivät innostu vanhemmasta miehestä. Nykyisin tiedetään myös terveyshaitat, joita vanhojen miesten siittiöt aiheuttavat lapselle ja naiselle. Muistaakseni tällä hetkellä jopa 30 prosenttia nelikymppisistä miehistä on lapsettomia. Hesarissakin on aiheesta jokin aikaa sitten juttu.

Paskapuhetta ja halveksuvaa miesvihaa

Miksi toistelet valheitasi?

Vierailija
47/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei nyt oikein käy ilmi, mihin viittaat, mutta tutkimuksia vanhojen siittiöiden tuottamista ongelmista löytyy paljon. Googlaa boomer.

Vierailija
48/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvin hassu olettamus. Monella mun tuttavapiiriin kuuluvalla nuorella naisella on nimittäin se ongelma, ettei se omanikäinen kumppani haluakaan tai viitsi hoitaa vauvaa, vaan kaikesta joutuu vääntämään kättä. Mun mies otti heti vastuun vauvanhoidosta, sillä olin keisarileikkauksen takia tosi kipeä. Mun sydän täyttyy onnesta, kun näen hänen touhuavan yhdessä lapsemme kanssa. Hänestä onkin tullut oikea isän tyttö. Eli kyllä viisikymppinen isäkin jaksaa:)

"miksi erosit"

"Mies oli epäkypsä paska joka ei ottanut mitään vastuuta kolmesta lapsestamme"

Jää vähän epäselväksi miten nainen huomasi asian vasta kolmannen lapsen jälkeen ja kuka miehen oli hänelle alunperin valinnut...

Vierailija
49/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei nyt oikein käy ilmi, mihin viittaat, mutta tutkimuksia vanhojen siittiöiden tuottamista ongelmista löytyy paljon. Googlaa boomer.

Boomer on 70+

Jännä juttu että Jonnelle pitää tämäkin kertoa

Vierailija
50/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luku on n.40% miehistä. Muutaman prosentin enemmän kuin naisista joten miten teet tästä miesten "ongelman"

Vierailija
51/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua lukea näitä avauksia kun kuvailit juurikin nykyajan naisen. Nykyisin naiset elävät "nuoruuttaan" +35v asti ja sitten vasta alkavat harkitsemaan vakavaa parisuhdetta ja lastentekoa.

Itse olen 36v mies ja voin sanoa, että yllä mainittu asia on yksi syy miksi yli puolella meidän n.10hengen miesporukasta on ulkomaalaistaustainen koulutettu nainen, he eivät elä harhamaailmassa vaan haluavat lapsia jo 30vuotiaana tai ennen. Suomalaisnaiset kun eivät oikein halua.

Vierailija
52/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paapat sitten seitsemänkymppisinä järkkäävät rippijuhlia... kätevintähän tässä on heidän kannaltaan se, että lapsenlapsia ei tarvitse enää nähdä :o).

Mikä siinä on kätevää? Moni tahtois nähdä lapsenlapset.

Vierailija
53/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen myös yhden 5-kymppisen isän. On todella perhekeskeinen ja onnellinen tästä lapsestaan. Ja hoitaa lasta enemmän, kuin yksikään tuntemani nuorempi isä. Ja sillä tavalla onnekas, että on saanut tulla isäksi vielä tuossa iässä. Harvemmilla tuon ikäisillä miehillä vain tuo lapsihaave johtaa yhtä onnelliseen lopputulokseen. Koska sopivaa naista ei löydy.  Hyvin monet 4-kylppiset naiset pitää heitä jo liian vanhoina kumppaneina itselleen + naisella voi jo olla lapsikiintiö täysi tai ei enää tule raskaaksi.

Vierailija
54/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillehän syötetään jatkuvasti sellaista kuvaa, että miehen lisääntymiskyky jatkuu vanhaksi saakka, vaikka se on jo todettu vääräksi luuloksi. Siksi miehillä ei tule missään vaiheessa kiirettä tehdä lapsia. Ainoa asia mikä saa heidät heräämään on ikääntyminen ja sen tajuaminen, että ei ole kivaa olla isä aivan vanhana kyykkänä.

Olisi hyvä jos valistusta tapahtuisi enemmän. Miehen siittiöiden laatu huononee kuten naistenkin sukusolujen laatu. Ei sillä vanhalla kopiokoneella voi tulostaa virheettömiä papereita, telomeerit lyhenee, kaikki solut vanhenee - myös siittiöt- vaikka olisivatkin aivan tuoreita, mutta kun ovat silti kopioita vanhan setä*miehen geeneistä, niin niitä ei nuoreksi enää saa. Vanhalla miehellä tulee autistisia ja skitsofreenisiä lapsia.

Miesviha paistaa voimakkaasti läpi... vai oikein setämiesten geenit on huonoja...

Nuo asiat eivät tule yllätyksenä kenellekään. uutisväläys: monikaan mies ei halua lapsia oli ikää 40 tai 50 jos niitä ei ole siihen mennessä halunnut. Väitteenne on siis puhdasta paskapuhetta.

Vierailija
55/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mistä teillä +40v naisilla on käsitys, että edelleen 20-30vuotiaat naiset olisivat niitä jotka haluavat lapsia - sehän on juurikin toisinpäin! Pitkin kevättä on ollut monta juttua eri lehdissä missä on haastateltu nuoria naisia jotka kertovat etteivät halua lapsia koska haluavat reissata ympäri maailmaa jq harrastaa omia juttuja joihin lapset ei mitenkään sovi. Samaan aikaan juttuja nuorista miehistä jotka haluaisivat perheen, mutta ei ole naisia jotka haluaisivat.

Minunkin exä on exä (6v sitten)sen takia koska ei halunnut lapsia, nykyisin minulla on vaimo ja kaksi lasta. Ja arvatkaa mitä, kyllä - minä olin isä joka jäi lapsia hoitamaan kun äiti palasi töihin! Ohhoh. No ei ole ohhoh, koska näin se usein menee nuorten parien keskuudessa. Enää ei eletä siinä ajassa kun isiä ei kiinnostanut olla isiä.

Näin on myös useimmilla muilla miespuolisilla kavereilla joilla on lapsia tai haluavat lapsia - vaikea löytää naista joka haluaisi perheen.

Vierailija
56/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan avomiehen kanssa n. 30v ja kun lapsiasia on tullut puheeksi niin hän on sitä mieltä, että siinä 40-45v on sopiva aika perustaa perhe. Järkyttyi, eikä suostu uskomaan, että tuon ikäisenä on vaikeaa tulla raskaaksi. 

Vierailija
57/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoljlaista en ole huomannut mutta sellaisia tyyppejä kyllä jotka lähtevät toiselle kierrokselle ihan vaan sen nuoremman naisen himossaan. Jotkut jaksaakin mutta aika moni näyttää juoksevan siihen samaan seinään mihin sen ensimmäisenkin naisen kanssa. Ehkä kolmannen kanssa on jo jotain opittu elämästä ja itsestään?

Nainen on se seinä... Miksi kukaan ottaa sellaista toista kertaa on suuri mysteeri

Moni mies jättää ensimmäisessä liitossa lasten ja kodinhoidin naisen vastuulle, jos nainen on liian kiltti. Jotkut jopa ymmärtävät, että tuo on syynä eroon, mutta osa etsii edelleen ilmaista kodinhoitajaa eli ei opi virheistään.

Mutta kyllä näitä yli 40-vuotiaita lapsettomia miehiä on jotka toivovat vielä lapsia. Onhan se tilastojen mukaan trendi ja Suomessa taitaa olla maailman eniten lapsettomia miehiä. Yllättävän monella miehellä ei ole paljon ymmärrystä hedelmällisyydestä. Julkkisten lastensaanti hedelmöityshoidoilla vääristää vielä tätä kuvaa, kun niissä ei kerrota, paljonko hoidot veivät rahaa ja aikaa ja minkä maan lakien mukaan toimitaan.

Vierailija
58/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me ollaan avomiehen kanssa n. 30v ja kun lapsiasia on tullut puheeksi niin hän on sitä mieltä, että siinä 40-45v on sopiva aika perustaa perhe. Järkyttyi, eikä suostu uskomaan, että tuon ikäisenä on vaikeaa tulla raskaaksi. 

väität siis naineesi idiootin? Mikä hänessä viehätti?

Vierailija
59/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väität siis naineesi idiootin? Mikä hänessä viehätti?

AVOmies ei aviomies :) Olet idiootti itse kun et osaa lukea.

Vierailija
60/300 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni hirvittää ajatus siitä, että viisikymppinen isäni olisi saanut minut tuon ikäisenä. En olisi tuntenut häntä ollenkaan ja vanhemmilla on iso merkitys joidenkin lasten koko elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme