Sivut

Kommentit (210)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen liha nimenomaan on yhteydessä moniin suolistosairauksiin. Toki pienet määrät ovat ok, mutta pääsääntöisesti punaisen lihan mättäminen on huono idea.

Kasvispainotteinen ruokavalio, proteiinit kasviproteiineista, kalasta tai kanasta ja kohtuudella rasvoja on kokonaisterveyden kannalta paras. Hiilariakin voi ja kannattaa syödä, kunhan yrittää vältellä ihan pahinta höttöä.

Nyt täytyy ottaa huomioon missä maassa tutkimuksia tehdään. Jenkkiläinen lihantuotanto perustuu pitkälti hormonikasvatettuun lihaan ja ihan maalaisjärjellä voi ymmärtää, että sellainen ei ole ihmisen ravintona kovin terveellistä. Toinen missä voi tulla kummallisia tuloksia on se, miten ruoka-aineita luokitellaan näissä ravitsemukseen liittyvissä tutkimuksissa. Olen lukenut esim. niitä Harvardin (arvostan toki tämän puljun tutkimusta, mutta kaikki tekevät virheitä) kuuluisia saikkututkimuksia ja kun katsotaan tarkemmin, mitä punaisen lihan kategoriaan on laitettu, sieltä löytyy hampurilaisia ja hot dogeja. Onhan niissä punaista lihaa, mutta vielä enemmän höttöhiilareita ja lisäaineita. Jos katsoo eurooppalaisia tutkimuksia, punaisen lihan yhteys syöpään ja suolistosairauksiin tulee esiin vain, jos se on kovin jalostettua, esim. lisäainekyllästeyt makkarat tai einekset.

Muuten hyvä, mutta näitä tutkitaan ihan kotimaassakin. Esim Itä-Suomen yliopisto on julkaissut paljon tutkimuksia punaisen lihan ja ylipäätään eläinperäisten proteiinien yhteydestä suolistosyöpiin. Ei tarvitse jenkkejä syyttää tästäkin.

Oletko lukenut ne? Ja onko niissä tutkittu punaista lihaa vai lihaa ja lihajalosteita samassa sopassa?

Vierailija

Aloin syömään säännöllisesti ja terveellisesti sekä paljon!. Ei pelkkää salaattia syömällä saa kuin pahan mielen.. Lautaselta pitää löytyä sopivasti proteiinia, hiilaria ja paljon kasviksia, jotka pitävät kylläisenä ja jaksat seuraavaan ateriaan saakka.
2 viikkoa kun jaksat olla ilman sokeria ja mielellään se vehnä myös pois, niin makunystyrät tottuvat puhtaampaan ruokavalioon. Alkoholi ehdoton ei!

Tiedän mistä puhun! Olen laihduttanut 20kg ja nyt olen kyllä kaikkea muuta kuin laihduttaja. Treenaan salilla säännöllisesti ja elän terveellisesti, joten se näkyy ja tuntuu! :)

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

HUS:ssa on painotalo. Siellä on Suomen paras laihdutustieto. Omalta lääkäriltä voi kysyä, pääsisikö mukaan. Lääkäri ei ehkä tiedä sitä, mutta Googlella löytyy. On kallista kuntayhtymälle, joten siihen pitää panostaa kunnolla. Siellä on myös tietoa laihdutuslääkkeistä. Ja jos mikään ei auta, viimeisenä keinona on laihdutusleikkaus.

Vierailija

Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää herkuista ja syöminen tuo iloa elämään, niin silloin joutuu hyväksymään sen, että laihtuminen ja normaalipainossa pysyminen edellyttää että joka päivä loppuelämän ajan joutuu kieltäytymään mielihaluistaan. Tämä on karu totuus, tiedän kokemuksesta. Et koskaan enää voi syödä ja juoda kaikkea sitä mitä haluat ja niin paljon kuin haluat. Elämään pitää saada joku muu hyvänolon lähde, tai sitten pitää oppia pärjäämään ilman sitä hyvää oloa.

Niistä mielihaluista pääsee eroon, jos vain haluaa. Eikä ole edes vaikeaa.

Kyllä nimenomaan on vaikeaa. Minulla meni kolme vuotta päästä herkkukoukusta siihen, että ostan enää vain pari kertaa viikossa suklaata. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jatka saman ruoan syömistä, olettaen että syöt normaalia kotiruokaa (minusta lasagne on sellaista). Syö vähemmän, vaihda normaalikokoinen ruokalautanen esim. Leipälautaseen ja pureskele jokainen suupala hyvin. Alkuun voit vaikka laskea, että jokaista suupalaa tulee pureskeltua 25 kertaa, ennen kuin nielaiset sen. Kylläisyyden tunne on elimistössä sellainen, että se tulee vähän viiveellä, joten pureskelun lisäksi syö hitaasti, vältä hotkimista ja varaa ruokailuun aikaa. Herkuttele juhlissa. Vaihda mehut/vissyt/limut veteen ja avot paino tippuu hitaasti, mutta varmasti.
En ymmärrä tätä vinkkiä lautasen koosta. Olen jo vuosia syönyt sellaiselta pikkulautaselta, mutta ei vaikuta tasan tarkkaan mihinkään. Ehkä isolle lautaselle tulisi laitettua enemmän salaattia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää herkuista ja syöminen tuo iloa elämään, niin silloin joutuu hyväksymään sen, että laihtuminen ja normaalipainossa pysyminen edellyttää että joka päivä loppuelämän ajan joutuu kieltäytymään mielihaluistaan. Tämä on karu totuus, tiedän kokemuksesta. Et koskaan enää voi syödä ja juoda kaikkea sitä mitä haluat ja niin paljon kuin haluat. Elämään pitää saada joku muu hyvänolon lähde, tai sitten pitää oppia pärjäämään ilman sitä hyvää oloa.

Niistä mielihaluista pääsee eroon, jos vain haluaa. Eikä ole edes vaikeaa.

Kyllä nimenomaan on vaikeaa. Minulla meni kolme vuotta päästä herkkukoukusta siihen, että ostan enää vain pari kertaa viikossa suklaata. 

Teit sen sitten vaikeimman kautta. Miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatka saman ruoan syömistä, olettaen että syöt normaalia kotiruokaa (minusta lasagne on sellaista). Syö vähemmän, vaihda normaalikokoinen ruokalautanen esim. Leipälautaseen ja pureskele jokainen suupala hyvin. Alkuun voit vaikka laskea, että jokaista suupalaa tulee pureskeltua 25 kertaa, ennen kuin nielaiset sen. Kylläisyyden tunne on elimistössä sellainen, että se tulee vähän viiveellä, joten pureskelun lisäksi syö hitaasti, vältä hotkimista ja varaa ruokailuun aikaa. Herkuttele juhlissa. Vaihda mehut/vissyt/limut veteen ja avot paino tippuu hitaasti, mutta varmasti.
En ymmärrä tätä vinkkiä lautasen koosta. Olen jo vuosia syönyt sellaiselta pikkulautaselta, mutta ei vaikuta tasan tarkkaan mihinkään. Ehkä isolle lautaselle tulisi laitettua enemmän salaattia.

Niinpä, ei keho ymmärrä lautasista. Ja kun lisää salaattia, niin kauheempi nälkä on kohta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen liha nimenomaan on yhteydessä moniin suolistosairauksiin. Toki pienet määrät ovat ok, mutta pääsääntöisesti punaisen lihan mättäminen on huono idea.

Kasvispainotteinen ruokavalio, proteiinit kasviproteiineista, kalasta tai kanasta ja kohtuudella rasvoja on kokonaisterveyden kannalta paras. Hiilariakin voi ja kannattaa syödä, kunhan yrittää vältellä ihan pahinta höttöä.

Nyt täytyy ottaa huomioon missä maassa tutkimuksia tehdään. Jenkkiläinen lihantuotanto perustuu pitkälti hormonikasvatettuun lihaan ja ihan maalaisjärjellä voi ymmärtää, että sellainen ei ole ihmisen ravintona kovin terveellistä. Toinen missä voi tulla kummallisia tuloksia on se, miten ruoka-aineita luokitellaan näissä ravitsemukseen liittyvissä tutkimuksissa. Olen lukenut esim. niitä Harvardin (arvostan toki tämän puljun tutkimusta, mutta kaikki tekevät virheitä) kuuluisia saikkututkimuksia ja kun katsotaan tarkemmin, mitä punaisen lihan kategoriaan on laitettu, sieltä löytyy hampurilaisia ja hot dogeja. Onhan niissä punaista lihaa, mutta vielä enemmän höttöhiilareita ja lisäaineita. Jos katsoo eurooppalaisia tutkimuksia, punaisen lihan yhteys syöpään ja suolistosairauksiin tulee esiin vain, jos se on kovin jalostettua, esim. lisäainekyllästeyt makkarat tai einekset.

Burger=hampurilaispihvi ja hot dog tarkoittanee sitä nakkia, ei sitä koko hodaria.

Mutta muuten samaa mieltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen liha nimenomaan on yhteydessä moniin suolistosairauksiin. Toki pienet määrät ovat ok, mutta pääsääntöisesti punaisen lihan mättäminen on huono idea.

Kasvispainotteinen ruokavalio, proteiinit kasviproteiineista, kalasta tai kanasta ja kohtuudella rasvoja on kokonaisterveyden kannalta paras. Hiilariakin voi ja kannattaa syödä, kunhan yrittää vältellä ihan pahinta höttöä.

Nyt täytyy ottaa huomioon missä maassa tutkimuksia tehdään. Jenkkiläinen lihantuotanto perustuu pitkälti hormonikasvatettuun lihaan ja ihan maalaisjärjellä voi ymmärtää, että sellainen ei ole ihmisen ravintona kovin terveellistä. Toinen missä voi tulla kummallisia tuloksia on se, miten ruoka-aineita luokitellaan näissä ravitsemukseen liittyvissä tutkimuksissa. Olen lukenut esim. niitä Harvardin (arvostan toki tämän puljun tutkimusta, mutta kaikki tekevät virheitä) kuuluisia saikkututkimuksia ja kun katsotaan tarkemmin, mitä punaisen lihan kategoriaan on laitettu, sieltä löytyy hampurilaisia ja hot dogeja. Onhan niissä punaista lihaa, mutta vielä enemmän höttöhiilareita ja lisäaineita. Jos katsoo eurooppalaisia tutkimuksia, punaisen lihan yhteys syöpään ja suolistosairauksiin tulee esiin vain, jos se on kovin jalostettua, esim. lisäainekyllästeyt makkarat tai einekset.

Burger=hampurilaispihvi ja hot dog tarkoittanee sitä nakkia, ei sitä koko hodaria.

Mutta muuten samaa mieltä.

Ei se hampurilaispihvi ja hodarin nakki mitään lihaa ole. Niissä kyllä saattaa olla lihaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Mitä se ikinä sisältääkin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Näin on. Et ole tainnut kokea sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Mitä se ikinä sisältääkin...

Valitettavan moni ei sitä todellakaan tiedä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Näin on. Et ole tainnut kokea sitä.

No täytyy myöntää että en ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Näin on. Et ole tainnut kokea sitä.

No täytyy myöntää että en ole.

Et siis ole syönyt sellaista ruokaa, joka ne mielihalut poistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Näin on. Et ole tainnut kokea sitä.

No täytyy myöntää että en ole.

Et siis ole syönyt sellaista ruokaa, joka ne mielihalut poistaa.

Välillä tekee mieli pizzaa, syön ruokaa ja ei tee mieli enää pizzaa. Että, miten sen nyt ottaa. Eipä nuo elämää haittaa, vaikka välillä tekeekin mieli herkutella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse onnistuin hyvin yksinkertaisella tavalla. Päätin aloittaa sen maanantaina kevyesti. Eli. Eka jätin vain karkit, limut, jäätelöt, keksit jne. pois. Pari ekaa päivää on vaikeita, sitten helpottaa. Lisäsin liikuntaa.

Ensin pari puolen tunnin lenkkiä päivään, sit tunnin lenkki ja vähän lisää liikuntaa. Monille vaikeinta ei oo liikkuminen vaan herkuista luopuminen. Jos se tuntuu ylivoimaiselta niin ainahan sitä voi vähentään 7 päivästä 3-4 päivään, sitten 2 ja sitten 1 päivään viikossa. Sen jälkeen kokeileekin syödä herkkuja vain joka toinen viikko. 

Tai sitten alkaa vain syömään ravitsevaa ruokaa, joten ylimääräiset mielihalut häviää.

Joo, nehän häviääkin heti eka päivänä, kun syö sitä "ravitsevaa ruokaa".

Näin on. Et ole tainnut kokea sitä.

No täytyy myöntää että en ole.

Et siis ole syönyt sellaista ruokaa, joka ne mielihalut poistaa.

Välillä tekee mieli pizzaa, syön ruokaa ja ei tee mieli enää pizzaa. Että, miten sen nyt ottaa. Eipä nuo elämää haittaa, vaikka välillä tekeekin mieli herkutella.

On sulla melko huono ruokavalio, jos pizza on sulle herkkua :)

Vierailija

On ihan normaalia nauttia makeasta, onhan meillä kielessä sille reseptorit ja jälkiruokia syöty jo Rooman valtakunnan tasavallan aikana ennen ajanlaskumme alkua. Hedelmiä: viinirypäleitä, viikunoita, taateleita, omenia ja aprikooseja sekä rusinoita. Kakkuja tehtiin vehnästä ja hunajasta.

Älytöntä edes puhua ruoista jotka muka jotenkin nollaisivat tämän ihmisen luonnollisen makuaistin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla