Kaksi teiniä ja kolmio!
Nukun olohuoneessa, mutta havahdun jatkuvasti liikkeeseen, eikä omaa rauhaa tai tilaa ole. Kaikki käyttävät sänkyäni yleisenä sohvana, sillä olohuoneeseen ei mahdu sohva ja sänky.
Tottuuko tällaiseen oman tilan menetykseen? Ei ole edes omille tavaroille paikkaa.
Muita samassa ongelmassa olevia?
Kommentit (83)
Olen todella hämmästynyt tästä ketjusta. Täällä siis on paljon ihmisiä, jotka kaipaavat teini-ikäisten (!) hyväksyntää. Miten naurettavaa.
Itse nukun oklkkarissa. Teineillä omat huoneet. Saa tulla olkkariin, saa makoilla minun sängyssä. Sohvakin kyllä on. Niin harvoin olkkariin tulevat. Telkkua harvoin katsovat. Tietokoneet on molemmilla. Teen 3 - vuorotyötä. Joskus päivällä häiritsee kova puhe yövuoron jälkeen. Muuten ei.
Etsi asunto jossa on parempi pohja - edes alkovi tms sinulle. Keskustele lapsien kanssa. Voitteko muuttaa isompaan muualle
Vierailija kirjoitti:
Olen todella hämmästynyt tästä ketjusta. Täällä siis on paljon ihmisiä, jotka kaipaavat teini-ikäisten (!) hyväksyntää. Miten naurettavaa.
En kaipaa hyväksyntää teineiltä, tilanne nyt vaan on tämä, että neliöitä ei ole tämän enempää ja toimeen täytyy tulla.
Ap
Yritä etsiä pieni 4 h+k, niitä on noin 70-75-neliöisiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa hyväksyntää teineiltä, tilanne nyt vaan on tämä, että neliöitä ei ole tämän enempää ja toimeen täytyy tulla.
Ap
Jos et kaipaisi hyväksyntää, olisit jo tehnyt ratkaisun etkä arpoisi täällä mitä teinit siitä ajattelee. Grow a spine.
Vierailija kirjoitti:
Etsi asunto jossa on parempi pohja - edes alkovi tms sinulle. Keskustele lapsien kanssa. Voitteko muuttaa isompaan muualle
Näinköhän on järkevää kun muutaman vuoden päästä pitäisi taas muuttaa pienempään.
Vierailija kirjoitti:
Yritä etsiä pieni 4 h+k, niitä on noin 70-75-neliöisiäkin.
Todella huonosti on tarjolla, olen katsellut. Ei ole varaa, hyvä kun kolmiossa voidaan olla, eikä tarvitse muuttaa kaksioon.
Alaklikkerit tykkää teinin tossunpohjasta. Eipä minua paljon kiinnosta. Teille oikea kohtalo siis.
Onko kyseessä omistus- vai vuokra-asunto?
Jos omistusasunto, jossa on keittiö miettisin voisiko olohuoneesta tehdä olohuone ja keittiö yhdistelmän ja keittiöstä sinulle makuuhuoneen.
Tuo kyllä kuulostaa mielestäni melkoiselta ratkaisulta.
Ovatko teinit säännöllisesti myös isällään? Millaiset asuinolosuhteet on siellä?
Ilm. Nykyinen asumismuoto on pitkälti rahakysymys. Onko elarit kohdillaan? Kuulostat hieman ylikäveltävältä, pidä nyt hyvä nainen huoli, että elatustuki kattaa elämisen kuluja.
Miksi te kaikki priorisoitte ne teinit... Lastenkasvatus ei ennen toiminut näin. Jos lupaatte alaikäiselle keskenkasvuiselle prioriteetin paikan, he menevät ihan paskaksi siinä vaiheessa kun siirtyvät kodin seinien sisältä ns. normaaliin maailmaan, jossa he eivät ole yhtään ketään ennen kuin toisin omilla ansioilla todistavat. Älkää pliis rakentako tästä hetkestä tarpeettoman jyrkkää passaamalla niitä teinejä kuin kuninkaallisia omassa kodissanne.
Teinit samaan huoneeseen. Ei tulisi kuuloonkaan tollanen järjestely. Miks valitat, jos itse oot noin idiootti? Ne oppii sietämään tai ei. Miks sun pitäs sietää? Mieti sitä.
No eipä tuossa oikein ole vaihtoehtoja, jos olohuone on samalla sinun makuuhuoneesi. Minulla on täsmälleen sama tilanne ollut muutaman vuoden. Enpä minä tämän enempää omaa tilaa tarvitsekaan, kun lapset viihtyvät nykyisin niin paljon omissa huoneissaan. Enimmäkseen olen tässä olkkarissa ihan yksin. Yksi ongelma on se, että jos tulee kavereita kylään, ei kehtaa nukkua päikkäreitä, mutta eipä tämäkään enää ole ongelma, kun vaihdoin päivätöihin. Sitten on tietysti se fakta, että miesystävän kanssa seksiä ei voida harrastaa edes yöllä kuin äärettömän huomaamattomasti, koska milloin tahansa joku saattaa nousta vessaan tai vettä juomaan. Omaa tilaa en muuten tarvitse.
Ihan uskomattomia vastauksia.
Ap hei, toi parvi on sun ratkaisu, sitten mahtuu varmaan sohvakin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä omistus- vai vuokra-asunto?
Jos omistusasunto, jossa on keittiö miettisin voisiko olohuoneesta tehdä olohuone ja keittiö yhdistelmän ja keittiöstä sinulle makuuhuoneen.
Tuo kyllä kuulostaa mielestäni melkoiselta ratkaisulta.
Ovatko teinit säännöllisesti myös isällään? Millaiset asuinolosuhteet on siellä?
Ilm. Nykyinen asumismuoto on pitkälti rahakysymys. Onko elarit kohdillaan? Kuulostat hieman ylikäveltävältä, pidä nyt hyvä nainen huoli, että elatustuki kattaa elämisen kuluja.
On omistusasunto. Elareita saan minimin, toisesta en enää lapsilisääkään. Isä on varaton, sai 0 sopimuksen.
Teinit eivät ole isällään, välit eivät ole hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomattomia vastauksia.
Ap hei, toi parvi on sun ratkaisu, sitten mahtuu varmaan sohvakin. Tsemppiä!
Kiitos! Näin luulen minäkin. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nyt jokainen kaipaa hyväksyntää omalta perheeltä, lapset ja aikuiset.
Siis miksi ne teinit keskellä yötä käyttävät sänkyäsi sohvana tai liikkuvat olohuoneessa. Jos käyvät esimerkiksi vessassa tai juomassa, ei kai heidän olkkariin tarvitse tulla liikkumaan tai oleskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse ota makkaria ja anna teinareille olohuonetta...?
Koska semmoista se vanhemmuus nyt vaan on, että omasta mukavuudesta tingitään ennemmin kuin lasten. Ja näin kuuluukin, lapset eivät ole eroon (ja elintason laskuun) syypäitä ja teini-ikäisten nuorten yksityisyydentarve kuitenkin voittaa arvona äidin yksityisyydentarpeen, koska äidin tilanne on itse valittu, lasten ei.
En kirjoittanut tätä loukatakseni AP:ta, joka toimii juuri niin kuin äidin pitääkin. Mutta niin se nyt vaan on, että tietyissä tilanteissa hyvä vanhempi laittaa aina lasten edun ja mukavuuden omansa edelle.
Olohuone on vähän hassun mallinen, mutta periaatteessa saisin. Tuo parvisänky alkoi vaan mietityttämään, josko se olisi ratkaisu. Kiitos vinkistä.