Mitä tehdä? Mies on hyvä laittamaan ruokaa ja tekee sitä mielellään, mutta
miten saisin hänet laittamaan edes joskus kasvisruokaa että minäkin voisin syödä jotain? Kun kaikessa on jotain eläinperäistä ja hänen reseptiensä muuttaminen ei kuulemma käy päinsä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei koskaan, ikinä, milloinkaan suostu tekemään sellaista ruokaa, jota AP voisi syödä, sanoisin, että ei jatkoon.
Jos kyseessä on pidempiaikainen kumppani, ja nainen on vasta äskettäin kääntynyt vegaaniksi, kestää miehellä varmasti aikansa ennen kuin tottuu ajatukseen, että joskus voisi tehdä ruokaa ilman eläinperäisiä raaka-aineita.
On kohtuutonta vaatia kenenkään korvaavan kermaa, voita tai munia millään litkuilla
Onko mies muutenkin itsekäs? Miten huomioi sinua muissa asioissa? Koetko että välittää sinusta ja huolehtisi jos joutuisit vaikka kuukaudeksi sairasvuoteeseen vai toimisiko silloinkin kuten itselleen parhaiten sopii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa. Jos olisin miehesi, sanoisin että laita itse tai ole ilman.
No minua jos vaikka joskus saisi toisen laittamaa ruokaa...
Mitä siis laitat itse? Jotain pinaattipalloja joilla ei kuuhun mennä?
Käytkö useinkin kuussa? Onko sulla siihen reseptilääkkeet?
Mihin suhteenne perustuu, ap? Oletko kynnysmatto ja nautit siitä täysillä?
Haluttomuus joustaa ja huomioida kumppani on kyllä joksenkin letaalia suhteen kannalta.
Ap voisi nyt ristiä jalkansa kunnes tofu löytää tiensä mussukan paistinpannulle. Lihahullulle tekevät kasvisruokapäivät hyvää. Jos sitä lihaa on joka ikinen kerta lautasella, miksi sitä tarvitsisi vielä sängyssäkin? Liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sekasyöjän pitäisi alkaa syödä vain kasvisruokaa? Miksei tähän päde kompromissi? Kasvisruoka on oma valinta, ei mitään muuta. Olen itse kokki ja allergiselle puolisolle tekisin mukisematta hänelle sopivaa ruokaa, muista syistä en, ellei hän tulisi puolitiehen vastaan syömällä välillä sitä mitä minä haluan laittaa.
Niin, hyvin moni asia tässä ihmisen elontiellä on valintoja. Jos puolison valintoja ei pysty arvostamaan tai ottamaan edes alkeellisesti huomioon, niin silloin ei todella kannata olla yhdessä. Oli sitten kyse ruokavaliosta tai mistä tahansa muusta. Jos et ysty arvostamaan kasvissyöntiä toisen valintana, elä nyt hyvä ihminen ala ainakaan kasvissyöjän kanssa seurustelemaan!
"Puolitiehen vastaan" ei ole se, että kasvissyöjä alkaa sekasyöjäksi. Kasvissyönti on monelle tärkeä, monesti ideologinenkin asia, eikä puoliso voi pyytää toista luopumasta jostain itselle oleellista asiasta, vieläpä ilman mitään järkevää syytä, muuta kuin oma uppiniskaisuus.
Logiikallasi, jos puolisosi inhoaa vaikkapa selleriä, niin toki laittaisit sitä aina ruokaan, kun olet sitä tottunut käyttämään tms. eihän hän sille allerginen kuitenkaan ole...
Ja erityisesti kun olet kokki, niin eikö olisi kiva ilahduttaa puolisoa valmistamalla hänelle joskus jotakin josta hän pitää? .. tai edes voi syödä.. Silloin tällöin tällainen kiva ele ei sinua kasvissyöjäksi muuta... No mutta valintahan tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei koskaan, ikinä, milloinkaan suostu tekemään sellaista ruokaa, jota AP voisi syödä, sanoisin, että ei jatkoon.
Jos kyseessä on pidempiaikainen kumppani, ja nainen on vasta äskettäin kääntynyt vegaaniksi, kestää miehellä varmasti aikansa ennen kuin tottuu ajatukseen, että joskus voisi tehdä ruokaa ilman eläinperäisiä raaka-aineita.
On kohtuutonta vaatia kenenkään korvaavan kermaa, voita tai munia millään litkuilla
Ei kermaa, voita ja munia tarvitse "korvata". Voi valmistaa ruokaa vain muista raaka-aineista.
Maailma on täynnä maukkaita kasvisperäisiä raaka-aineita, eivät ne mitään korvikkeilta ole. Ei niitä kauppojen teollisia "kaurakermoja" tms. tarvitse tosiaan käyttää.
Jos tykkää ruoanlaitosta, niin on kyllä kumma, jos koskaan ei voi tehdä sellaista ruokaa, mikä sopii puolison rauokavalioon. Haluaakohan tällainen tyyppi missään muussakaan asiassa ottaa puolioaan huomioon tai ilahduttaa häntä?
Ap, olitko kasvissyöjä jo silloin kun tutustuitte? Oletteko muuten onnellisia yhdessä?